Gå til innhold

HJELP! Hvordan mure Leca?

Ranger emnet

Schnellfahrer

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er 15 blå ute.. Funker dårlig uten telt/tildekking, oppvarming og tilsettning i mørtelen..

bilde vil jeg se..

Mørtel? Til å mure med mener du?

Hva slags tilsetning og sånn snakker vi om da? Er dette noe jeg får kjøpt på byggeforretninger?

Unnskyld at jeg spør dumt, men er ikke akkurat dette jeg driver med hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikkje seier ifrå om noke sånt er du en jævlig nabo som burde ha dårlig samvittighet.

Er vel i grunn det som plager meg også. Men jeg har da ikke råd til å betale for dette! Sliter nok med å få økonomien til å gå rundt som den gjør med huslån og sånn!

Hadde egentlig tenkt jeg skulle lappe sammen dette selv, men det mest lettvinne er selvsagt å late som ikkenoe....

Bare_B: Er det mulig å få gjemt BMW'en oppe hos deg i tilfelle?

Frem til jeg får solgt den mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt hendte med en kompis av meg også. så begynte det å gå rykter om det på bygda.. han solgte bilen, så da var alt av bevis bortevekk. dermed skyldfri!

det hendte sist høst en gang. null problem den dag i dag. bare at han måtte ha det på samvittigheten en stund, og litt noia enkelte ganger.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar hva du har gjort, kan kanskje utelate det med øldrikkinga i forkant, også tar du det derfra.

Hadde dette vært deg som blei kjørt på hadde pipen fått en annen tut, og alle hadde lagt seg på "faens rasshull som kjører på biler og stikker av uten å legge igjen navn og nummer"

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du ikke moral!

Såklart skal du rette opp skaden du gjorde. Tenk hvis noen rygget inn i huset ditt, ville ikke du likt at noen dekket skadene?

Mitt forslag, ring naboen, forklar hendelsen og lokalisjonen på skaden. I værste fall har du ødelagt noe kritisk på innsiden av huset, vannrør ol. Et slikt utfall kan gi alvorlige skader innvendig som ikke vises på utsiden. Og kan bli dyrt med mindre det ikke utbedres med en gang. Ikke bli skremt nå, ta det som en mann og gjør opp for deg skikkelig.

Hva er værste som kan hende hvis du forteller han sannheten, ja han blir mest sannsynlig sint men stort mer hender ikke. Og om et par uker får du regning i posten fra en muremester. Værre er det ikke.

Utfallet av at du ikke forteller sannheten kan være mye værre som politianmeldelse, miste lappen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørtel? Til å mure med mener du?

Hva slags tilsetning og sånn snakker vi om da? Er dette noe jeg får kjøpt på byggeforretninger?

Unnskyld at jeg spør dumt, men er ikke akkurat dette jeg driver med hver dag!

murmørtel B kan du vel bruke og tillsetning ja (antifrost)

ja, det får du kjøpt på byggeforetninger.

Også må du dekke til med plast etterpå.

hvis muren er hvit, kan du kline på med hvit haydi.

(står bruksannvisning på flaska evnt)

er muren pussa? (altså slett flate?) ellers tror jeg det blir vanskelig å fikse det opp igjen, så det ikke synes.

eller om du har den "biten" som evnt falt av?

eller er det sprekk?

Bilder er gull vett ;P

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe stress og mure i denne kulda. trenger ikke varmeapparater og telt da,fjøsnisse:D nei som han over meg sier gjør det! vann rør i leca veggen? vært i afganistan og lakt opp rør eller? nei det er som regel fora ut og isolert med lekter og glava/rockwool,er det sprekk er den lett som en plett med mindre du har "dytta" inn veggen,er det dytta inn og huset har fått innvendige skader har du ett problem.mørtel og plast er tingen er det pussa finner du enten pussebrett eller "sverd" fram og får det pent, man kommer til og se skillen mellom gammel og ny puss!jeg ser ihvertfall sånt lett:)lykke til

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påsan, er du murer?:D

Jeg vet i alle fall hva jeg ser og selv gjør på jobb.. Men igjen jeg er bare forskalingssnekker..Men jeg har kuka nok med presseninger og propan, gass og faens oldemor på vinterstid så jeg vet at tiltak må gjøres for at ting ikke skal fryse :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider