Gå til innhold

tips til læreplass rundt hamar som industrimekanikker lærling eller modellbygger

Ranger emnet

MGR

Anbefalte innlegg

noen som har noen tips og komme med? om noen steder som søker etter lærlinger som industrimekanikker eller modelbygger? rundt hamar, så gjøvik, brummundal og rundt funker fint:)

gjerne navn på bedrift, kontakt info, osv..

mvh:

MGR

Kontakt ditt nærmeste opplæringskontor som driver med dette. Lever inn vitnemål/yrkesbrev, og alt annet som kan være nyttig når du søker jobb.

Hvis du fra før av har gjort dette, bør du alikevel selv finne ut av dette. Det er sikkert ingen her som vet om noen spesielle plasser der du kan få jobb. Det du bør gjøre er å bla opp alle slike plasser på gulesider, og så skriver du ut listen. Etterpå besøker du bedriftene, og spør om muligheter for å kunne jobbe der. Ikke ring dem. Det gir et mye bedre inntrykk av deg om de ser deg i person. ;)

Og når du nevner modellbygger, hva mener du da? Hvis du ønsker å bli industrimekaniker bør du heller prøve å gå som automasjonsmekaniker under gammel reform. Dette gir deg bedre muligheter til å kunne utvikle deg videre, og skulle det vise seg at du ikke ønsker det kan du fortsatt bli industrimekaniker. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt ditt nærmeste opplæringskontor som driver med dette. Lever inn vitnemål/yrkesbrev, og alt annet som kan være nyttig når du søker jobb.

Hvis du fra før av har gjort dette, bør du alikevel selv finne ut av dette. Det er sikkert ingen her som vet om noen spesielle plasser der du kan få jobb. Det du bør gjøre er å bla opp alle slike plasser på gulesider, og så skriver du ut listen. Etterpå besøker du bedriftene, og spør om muligheter for å kunne jobbe der. Ikke ring dem. Det gir et mye bedre inntrykk av deg om de ser deg i person. ;)

Og når du nevner modellbygger, hva mener du da? Hvis du ønsker å bli industrimekaniker bør du heller prøve å gå som automasjonsmekaniker under gammel reform. Dette gir deg bedre muligheter til å kunne utvikle deg videre, og skulle det vise seg at du ikke ønsker det kan du fortsatt bli industrimekaniker. :)

har gjort det, å fikk bedskje om å finne sjøl;)

er akkurat det jeg prøver på nå, å hører om det er noen her som kanskje jobber et eller anna sted de søker etter lærlinger, for er jo sjangs for det, sant?!

ja, veit det lønner seg å oppsøke de sjøl, er fult klar over det.

tror alle hører samma regla på skola;)

modellbygger er modellbygger det:P

yrke går ut på å bygge full scala prototyper. viss du skjønner?

åja, det viste jeg ikke:) men har ikke så fryktelig lyst til å bli automasjonsmekanikker;)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort det, å fikk bedskje om å finne sjøl;)

er akkurat det jeg prøver på nå, å hører om det er noen her som kanskje jobber et eller anna sted de søker etter lærlinger, for er jo sjangs for det, sant?!

ja, veit det lønner seg å oppsøke de sjøl, er fult klar over det.

tror alle hører samma regla på skola;)

modellbygger er modellbygger det:P

yrke går ut på å bygge full scala prototyper. viss du skjønner?

åja, det viste jeg ikke:) men har ikke så fryktelig lyst til å bli automasjonsmekanikker;)

Vet du hva det er? Er en blanding av industrimekaniker-faget, og elektro/automasjon. Er en oppgradering av industrimekaniker-faget. Du blir mye mer ettertraktet, og får sikkert noe høyere lønn. Du kan blant annet få lov til å gjøre mer i elektriske anlegg, og fikse på anlegg opp til 48V hvis ikke jeg husker feil. I tilegg til dette så er ikke veien så lang hvis du skulle ønske å få flere fagbrev, særlig i retning av elektro. :)

Nå vet ikke jeg helt hva du mener med prototyper, men hvis det er noe elektro innblandet i dette vil det særlig være lurt å ha fagbrev som automasjonsmekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ett år på industrimekaniker linja, og så med en gang det skulle søkes lærlingerplasser at de som hadde gått automasjonsmekaniker linja var mye mer ettertraktet, samt at de har bedre lønn, så ville egentlig gått ett år til på skole hadde jeg vært deg..

Veldig mange som går som aut.mek.lærlinger tar også fagbrev som industrimekaniker etterpå, veldig mange firma som gir tillegg om du har fler fagbrev

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg i lære som automasjonsmekaniker, med industrimekaniker praksis. Tar automasjonsmekaniker kurs nå, og klarer jeg dette ligger jeg godt ann. Da går jeg ut læretiden som industrimekaniker, og går et år ekstra i lære før jeg tar fagprøven som automasjonsmekaniker. Dette er det de fleste gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva det er? Er en blanding av industrimekaniker-faget, og elektro/automasjon. Er en oppgradering av industrimekaniker-faget. Du blir mye mer ettertraktet, og får sikkert noe høyere lønn. Du kan blant annet få lov til å gjøre mer i elektriske anlegg, og fikse på anlegg opp til 48V hvis ikke jeg husker feil. I tilegg til dette så er ikke veien så lang hvis du skulle ønske å få flere fagbrev, særlig i retning av elektro. :)

Nå vet ikke jeg helt hva du mener med prototyper, men hvis det er noe elektro innblandet i dette vil det særlig være lurt å ha fagbrev som automasjonsmekaniker.

jeg sier bare det jeg har blitt fortalt av opplæringskontorer her på lillehammer, og det som hører til raufoss industripark, samt lærern min som har jobbet med 3 fas og pls i mange år..

han ambefalte meg å bli industrimekanikker eller modellbygger, siden det er det jeg vil..

en prototype er prototype, altså viss noen skulle ha lagd en ting som skal i serieproduksjon, så trenger de en til å bygge tingen i første omgang, som de tar mål til og div for å lage verktøy, skjønner?

en kamerat av meg, som har gått akkurat det samme som jeg går nå, samme skole, med samme lærer, er automasjons lærling på raufoss nå tror jeg det var, så ser ikke helt problemet:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ett år på industrimekaniker linja, og så med en gang det skulle søkes lærlingerplasser at de som hadde gått automasjonsmekaniker linja var mye mer ettertraktet, samt at de har bedre lønn, så ville egentlig gått ett år til på skole hadde jeg vært deg..

Veldig mange som går som aut.mek.lærlinger tar også fagbrev som industrimekaniker etterpå, veldig mange firma som gir tillegg om du har fler fagbrev

sånn er det ikke nå lenger, er ikke noe industrimekanikker linje, er ei linje med masse fag, som heter produksjon og industriell teknikk, som er et fryktelig bredt, men grunt fagelig sett, er alt ifra boktrykker, bokbinder, til sveiser og cnc opperatør. så bestemmer vi mye sjøl hva vi vil gjøra på skola, og fordype oss i det vi vil bli seinere.

man kan gå den linja viss man vil bli automasjonsmekanikker, sia vi har mye automasjon også. lønna har fryktelig mye å si på hvor du jobber.. ikke noe fasit her.

men er linje på raufoss for de som vil bli automasjons mekanikker, men det har ikke jeg planer om, har jeg heller ikke skrivd her, ser ikke helt hvorfor dere skriver om det..

det jeg spørr om er om det kanskje er noen som veit om noen steder rundt hamar som tar inn lærlinger som industrimekanikker eller modellbyggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider