Gå til innhold

Senkesett, Golf 2

Ranger emnet

Terjeth

Anbefalte innlegg

Har sjekka litt på nett og funnet flere billige, justerbare senkesett til Golfen, men er det noe å satse på med tanke på kvalitet?

Linker til sidene:

http://www.autospar.no/

GA-sett til 2999,-

http://bsbildeler.no/butikk/senk_coil_as.aspx

Autostyle Coilovers til ca 3500,-

http://www.xtremecar.no/shop/index.php?cPath=1211_1212_1233_1239

V-Maxx Coilovers til ca 4500,-

Har lita lommebok, så når jeg får råd, blir det nok det billigste alternativet, så det hadde vært greit med tilbakemeldinger og erfaringer fra andre. Vil ha justerbart siden jeg bruker bilen både vinter og sommer, pluss at jeg bor på landet.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte GA-settet fra autospar bare fordi det var så lattelig billig. Om det ikke funker har man jo råd til å kaste det i containeren ^^

Har ikke fått testet det ut så mye, men det virker helt greit.. Ganske hardt (noe som såklart er bra om man skal senke heeeelt ned)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo..men jeg har ikke så stort bilbudsjett akkurat. 8-9000 er litt for drøyt. Vil få tak i noe billig og holdbart til å begynne med. Sjønner jeg ikke kan få i pose og sekk, men noe billigsett må jo være bedre enn et annet.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig KW Sportdempere med 60/40 fjører til min Golf mk2. Pris, ca. 5300kr.

Foretrekker "vanlige" dempere og fjører, fremfor justerbart. Har selv hatt justerbart på 2 av mine biler (ene var Vmaxx, det andre er jeg usikker på).. Begge ble byttet til fordel for KW dempere.

Vær obs på at du må ha lavere ET/Innpress med justerbart..

Noe mer enn 60/40 trenger man ikke på en Golf mk2, med mindre man skal gå for old school -look eller generelt skamlavt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig KW Sportdempere med 60/40 fjører til min Golf mk2. Pris, ca. 5300kr.

Foretrekker "vanlige" dempere og fjører, fremfor justerbart. Har selv hatt justerbart på 2 av mine biler (ene var Vmaxx, det andre er jeg usikker på).. Begge ble byttet til fordel for KW dempere.

Vær obs på at du må ha lavere ET/Innpress med justerbart..

Noe mer enn 60/40 trenger man ikke på en Golf mk2, med mindre man skal gå for old school -look eller generelt skamlavt..

Til vanlig blir det nok ikke lavere enn 60, men jeg vil gjerne kunne justere opp så bilen kan brukes på vinters tid. Samtidig hadde det vært artig å senke max til det årlige biltreffet her i bygda f.eks ;) Tror jeg kommer til å gå for det billigste, og heller kvitte meg med det og skaffe et bedre når lommeboka tillater det =)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se bilder av flere Golfer=D Synes det kan være greit å justere til det man vil selv, istedenfor å måtte bytte hele dritten om man vil ha det lavere=P Noen som kan linke til/har bilder av Golf som viser hvor lav den blir med evt 60mm og 80mm?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider