Gå til innhold

bruksveteran, er det noe å satse på?

Ranger emnet


toyotajostein

Anbefalte innlegg

240 er faktisk relativt farlige, fordi de er knallharde i karosseriet, og ikke har deformasjonssoner.

 

Har ikke 240 deformasjonssoner nå? :)

Søk opp Folksam..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 har deformasjonssoner ja. De var jo ganske tidlig ute med denne nyvinningen, var de ikke? Men de er likevel harde og stive i karosseriet - ingen god absorpsjon av de enorme kreftene man utsettes for ved en kollisjon - disse kreftene går i stedet til de som befinner seg inni bilen.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke 240 deformasjonssoner nå? :)

Søk opp Folksam..

 

 

Eirik

 

du kan flisespikke så mye du vil, 240 er ikke mer kollisjonssikker enn nye biler uansett...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel ascona b.

 

vært eneste bilopphøggeri har deler til dem, og til en rimelig penge, pluss at bilen tåler en støyt. også morsom og lett førstebil, men litt vond på vinteren.

 

jaha?. syns det er et reint hælvette med å skaffe deler til disse, jeg har heller aldri funnet en ascona B på høgger'n, teigen og lier er jeg på ofte for å ha div slitedeler til bc bil. så du kan gjerne opplyse om hvem som ruger på det som er igjen til manta/ascona, har altids bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan flisespikke så mye du vil, 240 er ikke mer kollisjonssikker enn nye biler uansett...

 

Det er vel ikke flisespikking når det gjelder halve argumentet ditt. Det var jo nettopp Volvo som begynte med deformasjonssoner :) Jeg har aldri påstått at 240 er mer en mer kollisjonssikker bil enn det nye er, jeg tror Toyota iQ f.eks vil eie en 240 i en kræsj.. Kanskje en Smart og, vil grave seg inn i mursteinen som en katapult. Men 240'n ligger godt an på Folksam-undersøkelsene, og det er fakta ;) Høres jo nesten ut som den Volvo-fanboyen jeg nå.. Haha :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvor mye det diskuteres så vil alltid det som er nytt slå det gammle og det er vel det som er poenget med nye ting?

saken i denne tråden var for å høre om det lønner seg å kjøpe veteran som førstebil. jeg vl si ja! alt er billig utenom bensin forbruket med gamle biler. men ikke sånn voldsomt mye mer enn at du klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først kjøpe veteranbil, må vel en gammal 240 være det "tryggeste" valget...men jeg ville ikke påstått at det var trygt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=lqhwN1Nj5FY&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=165NbuHAoDE

 

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår