Gå til innhold

Vibrasjon og støydemping

Ranger emnet

Tor-Lein

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg bygde ny topp på 99 Eclipse'n min og satt på bla. Prothane motorfester, er det nå meget med støy innvendig i bilen.

Så, dermed planlegger jeg et vårprosjekt; Støydemping.

Jeg vet absolutt ingenting om dette, er stort sett under panseret jeg jobber på bilen..

Dermed trenger jeg tips om produkter for å oppnå et "støyfritt" førermiljø. Eventuelt en guide med hvordan dette skal gjøres på best mulig måte.

Priser, nettsider og kanskje bilder fra noen som har gjort dette før?

Takker for all hjelp!

Definition of Old-School Hybrid Technology:

Burns both GAS and RUBBER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis noe av problemet er vibrasjoner som kommer av stive motorfester blir du vell egentlig ikke kvitt de siden det forplanter seg jo i hele karosseriet, men er jo noe som heter dyna matter folk legger i gulvet osv.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibroplast skal vel være noe av det bedre man finner av støydemping.. Dette legger du da inni bilen, inni dører osv.. Blir fort dyrt, men er nok absolutt verdt det, dersom du krever en rolig og stille bil, og ikke bilcrossbil-aktige lyder.. :p

http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_73&products_id=244

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Du har altså byttet ut myke gummiforinger med harde "Prothane"-foringer. Da blir det for dumt å klage på støy og vibrasjoner. Hva forventet du da du byttet, egentlig?

Jeg forventet meg vibrasjoner og støy, er ikke tett helt tett da.

Men jeg tenkte at jeg kan dempe støyen i etterkant, så spydighetene kan du legge til side, og heller komme med noe konstruktivt.

Definition of Old-School Hybrid Technology:

Burns both GAS and RUBBER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider