Gå til innhold

Dine værste/morsomme bilhistorier..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Kan sikkert starte jeg..

1. Første langturen min (ca 2 uker etter at jeg starta å øvelseskjøre) Kjørte jeg Oslo-Steinkjer, hadde ikke sovi natta før så jeg holdte på å sovne 2 ganger..

2. Var på tur til den lokale kebabsjappa på kvelden.. Plutselig fra ingensteder kjører en lastebil+henger med tømmer ut på veien uten lys, vått som F*** og 90km/t.. Stoppa vel 5-6 meter bak den..

3. Skulle snu siden jeg glemte noe på jobben, dum som jeg var tar jeg en U-sving midt i veien(Jeg så ingen biler) Plutselig kom en liten Yaris i full fart rundt svingen.. Fikk panikk, trykka inn clutch, gassen i bånn og clutcha ut og spant ut av veien og inn på en sidevei..

4. Skulle hjem fra jobb en annen gang da det var så og si blank is på veien, litt sliten etter arbeidsdagen satt jeg å døsa uten å se foran meg.. Der sto det en Seat midt i veien som skulle svinge av.. Hiver meg på brems og brekk å får bilen ut i grøfta for å ikke kræsje med Seat'n.. Stoppa 1 meter på sia på'n. (Min mor lo)

Er mer, kommer bare ikke på det nå :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag faktisk:

-en samfunnstaper uten OVERHODE kontroll på hva taperen driver med, i hvertfall en rød mazda 626 kommer i 90-100kmt tipper jeg rett forbi sidedøra mi i det jeg skulle kjøre fra parkeringsplassen, hva er grunnen? jo han skulle kjøre FORBI en lastebil via parkeringsplassen og på høgre side av den, i den farta var han vel 2 meter unna bilen vår. Hadde tenkt å anmelde dette syke mennesket men er litt trøtt sånn sett.

Angrer egentlig, håpa å få se kroppen hans rivd i filler et eller annet sted i en fjellvegg. Denne fyren hadde IKKE kontroll, mulig narkorus eller noe, ikke veit jeg.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt mange sånne halvsprø historier med folk i bilcross som har lagt 5kroninger under ventilkoppene i toppen for å få lengre åpningstid, sikkert veldig ''smart'' trimming. sikkert like smart som å shimse med aluminiums takplater som er klipt til for å passe. hehehe

Det skal vel i realiteten funke det vel? Med 5kroning f.eks.. Blir jo på en måte kvasskam.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en litt artig episode for 6-7år tilbake ca.

En kompis skulle flytte til ny leilighet og hadde bedt meg om hjelp til å kjøre flyttelass. Den aktuelle dagen ble jeg litt forsinket og fikk ikke somlet meg ivei før nesten en time etter vi hadde avtalt å møtes. Og jeg skulle kjøre nesten 5mil i tillegg, med en boggi bilfrakter med ekstra høykarmer på slep.

Slepet var tungt, men jeg hadde brukbart med motor å dra med. Kjørte lett trimmet BMW 528i på den tiden der, og la meg derfor på en fin marsfart på ca 140-150 for å ta igjen litt tapt tid.

Det var nesten ikke en bil å se, så dette gikk helt fint inntil jeg var nesten framme. Der tok jeg igjen ei lang rekke med biler som lå i fartsgrensa (80) men jeg var kjent på veien og visste at rett rundt svingen var det ei skikkelig langstrekke på godt over en km. Så jeg sakket bare av såvidt sånn at jeg beholdt mesteparten av siget til jeg så at strekka var klar, så svingte jeg meg ut. Det var vel rundt 7-8 biler i køen jeg la meg forbi, og jeg holdt fortsatt nærmere 140..

Men la merke til den 3. bilen framme i rekka, en sølvgrå Ford Mondeo med litt mange antenner på.. Kastet et kjappt blikk over skulderen idet jeg passerte den, og joda.. 2stk snutkjærringer i full uniform der da.. (Den ene forøvrig meget så ung og søt) :D

Slapp gassen mens hjernen gikk på høygir, så i speilet at Mondeoen allerede var akselerert ut fra køen bak meg..

Jeg var i ferd med å passere den første bilen i køen da det kom 2 biler imot rundt svingen noen hundre meter framme..

Jeg heiv meg på bremsene til jeg holdt samme fart som første bilen i køen, jeg lå da litt foran mens hengeren var nesten jevnt med hans front. Så jeg sperret veien for sivilbilen, og de hadde ikke annet valg enn å tvinge seg tilbake inn i køen der de kom fra. Mens jeg holdt igjen til både de imot og køen bak begynte å bremse. Så la jeg inn 3. gir, svingte over i rett fil og dro det jeg klarte. Jeg fikk et brukbart forsprang, og kom meg dit jeg skulle ta av uten å se snurten av Mondeoen. Men etter at jeg hadde svingt av og nesten kommet meg ut av syne langs sideveien kom Mondeoen og oppdaget meg.

Jeg visste da at løpet var kjørt, jeg var nesten framme hos kompisen så jeg kjørte bare dit og parkerte rett ved veien. Satte meg på framskjermen og rullet meg en røyk mens Mondeoen kom og svinge inn foran bilen min.

Rakk å få meg noen trekk av røyken før jeg måtte komme og ta en liten samtale med damene i Mondeoen.

Etter samtalen med de godtok jeg et forenklet forelegg på 750kr for å ha kjørt 90 i 80 sona eller hva det var de fikk måling på.. De fikk nemlig kun målt meg med Police Pilot de få sekundene de lå rett bak meg ved siden av køen, men da hadde jeg allerede bremset ned for å blokkere dem.. :D

De prøvde alt mulig for å få meg til å tilstå at jeg gjorde dette bevisst, men jeg satt jo i helt egne tanker og hadde ikke sett dem engang.. For selvfølgelig hadde jeg sett 2 sånne søte damer som ville ha tak i meg så hadde jeg jo selvsagt stoppet på flekken! :D Greit nok, jeg hadde kjørt for fort. Det hadde de jo måling på! Men at jeg hadde kjørt SÅ fort?! Neh.. :op:

Slo til med noen sjekkereplikker på hu yngste av dem, og da ble det fortgang i sakene. Fikk forelegget på 750, og ønske om en fortsatt fin dag.. Prøvde å få til en middagsavtale i det minste, men da hadde de det plutselig veldig travelt og måtte videre.. :lol:

Det hele ble temmelig komisk, begge damene var røde som tomater og lo og kniste seg imellom da de kjørte videre etterpå. Jeg hilste hyggelig etter dem, og de hilste tilbake og smilte..

Jeg slapp billig unna tross allt, og glemmer aldri den episoden der.. :)

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Var passasjer iOpel Ascona B, småtrimma 2,2, fullt øs på andre, inn med clutchen for å gire...PANG.

Et stort hull der gasspedalen hadde vært, et vridd dashbord, knust frontrute, plata foran ruta løfta ca 15 cm, girspaken forsvant osv.

Husk å skru fast svinghjulet folkens...

Ford Taunus, 140 km/t på tørr asfalt så ryker midten opplagringen på midten av mellomakselen og den tar da tak i håndbremsvaieren.....93 meter med brekksladd setter sine spor.

Tror aldri jeg har blitt så fort edru (Var passasjer)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kan faktisk innrømme at jeg selv har forårsaket et slikt svinghjul havari, jeg skulle montere clutch,trykkplate og svinghjulet for svigerbroren min på bilcross motoren hans.. DET VAR IKKE SKRUDD GITT, iallefall ikke hardt nok, noe jeg var bombe sikker på at jeg gjorde.. heldigvis smallt det på lavt turtall, clutch-huset var like helt så da blei det ikke så dramatisk, men starter,trykkplate,svinghjul ble ødelagt da.

sjekker heller 2 ganger nå, kunne blitt en stygg ulykke ut av det der når den var helt ribbet inni, kunne jo gått fint gjennom det gamle rustne stålet egentlig. litt trasig å kappe beina mens man kjører løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider