mazdafun Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Hallo. Rapport fra stockholm... De av dere som "savnet" en Cosmo singelturbo i sommer på treffene, kan nå få litt info om hva som er i vente til sommeren. Råtassen sin motor er ferdig, og vi er å henter den nå hos wankel-Lasse her i Stockholm. Den ser mer enn grei ut. Porting er på innsuget er "stor street port". På eksossiden sitter eksos-sleeves fra RX-7 FD som er portet opp. Ellers sitter det 2 mm (2- delte)Hurley apexer. Deep grove veivlager er også montert. Resultatet av dette er ikke bremset enda, men det bör bli endel forbedring fra tidligere. Spesielt spool opp tiden på turboen bör bli kraftig forbedret( fra för var ikke denne den beste på T88 turboen). Ellers postet jeg denne under RX-7 forumet, så jeg får vel lekke litt info om dette også. Bygger en motor hos Lasse jeg også. Det blir en monster port, 2 mm apex, etc.. Plukkes opp i slutten av Februar. Håper på en bil som er ferdig tidlig denne sommeren, og klar for bremsning för påske. Mvh 2 blakke karer i sverige.. Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Dette blir gromt! Mazdafun: Hva annet skal du ha rundt motoren? turbo/sprut osv Er det noen som er dyktige på bremsing av wankel med turbo i Norge?? -- frode, som hentet deler hos lasse i høst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Desember 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Hei. Rundt motoren sitter det flg.: Trust/Greddy T78 turbo kit (Levert av Crazy) 1600 cc dyser ++ Haltech E6K "Brain" Trust kjöleskap forran (IC- type stor) Fluidyne radiator Oljekjölerkit (Trust) Dyktige wankelbremsere i Norge? Who knows? Vi må allikevel kjöre inn motoren, så en guttetur til, til Stockholm er jo helt greit. Leier inn en rullende landevei her borte, og får hjelp av Lasse til å få ut de siste kaloriene av hamsteren. mvh blakke snurregutter (-og nå litt mer på druen enn isted...) Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 blir nok gromt dette. hvor mye er det vanlig å dra ut av den T78'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Hva må man gi for et grenrør for singleturbo-konvertering?! Hva blir prislappen på FD3S-trimminga..? Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggE Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 wankel lasse =repu lasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by Wicked Hva må man gi for et grenrør for singleturbo-konvertering?! Hva blir prislappen på FD3S-trimminga..? Det finnes lite grenrør tilgjengelige i den forstand at røra er like lange. Men turbo-manifold med T4 flens er det noen av. HKS leverer et støpt manifold som mange i usa bruker. Ellers så kan du dra et søk på ebay etter "13B manifold", da bør det dukke opp noen alternativ. Hvis du bruker et ferdig kit slik som mazdafun har gjort så følger det jo også med manifold (skulle gjerne sett noen bilder av det). Originally posted by SiggE wankel lasse =repu lasse? Nei, det er ikke samme personen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Okay....hmmm....takk forresten... Vet ikke om jeg skal porte originalturboene eller satse på single-turbo enda. Får ikke bilen før i slutten av januar uansett da,men.. Tenkte å høre med en som heter Mindor(tror jeg, bor på Møre en plass?) ang trimming. Eller er det noen andre som varmt kan anbefales?! Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by Wicked Okay....hmmm....takk forresten... Vet ikke om jeg skal porte originalturboene eller satse på single-turbo enda. Får ikke bilen før i slutten av januar uansett da,men.. Tenkte å høre med en som heter Mindor(tror jeg, bor på Møre en plass?) ang trimming. Eller er det noen andre som varmt kan anbefales?! Me, me, me, me...and me. (*-Siste Matrix filmen) Etter mye lesing og mekking på dette "faget" begynner jeg å føle meg ganske lærd (jeg har hvertfall vondt i hodet:rolleyes: ). Skal du trimme, så velg først hvor mye hester du skal ha, og hvor mye bensin du skal bruke. Porting o.l. er enkelt i teorien, men å bygge en motor krever stor presisjon for å holde lenge. Har brukt "sinns" mye penger i blokka i vinter, å håper det gir resultater i en motor som går lenge og godt til sommeren. Send en PM hvis du lurer på noe. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Det er riktig som mazdafun sier. legg pengene først i blokka og få den bra. Skal bestille meg en 99 motor ifra japan nå for å få minst mulig km på den. Også sendes den oppover til nord norge for porting og forsterking. Alt skal byttes. Men skal ha en litt mindre turbo en mazdafun da. Skal modellen mindre. TD06H-25G, men dette er en hybrid turbo som kommer ifra 3200 rpm og holder hele veien. Og vill kanskje komme tideligere nå som motoren blir portet. Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 mazdafun, sikker på at det ikke er druen fra helga som gjør at du har vondt i hodet da??? ;) hvilke modifikasjoner har du gjort på blokka di? akkurat nå ligger motoren min i deler, skal inn med komplett overhalingett - nye apex, sidetetninger, hjørnetetninger og alt av pakninger og oringer. har handla inn street/race oljetrykksregulator fra racingbeat, samt skvælpeplate og litt annet snacks. -- frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by rotaryrocket mazdafun, sikker på at det ikke er druen fra helga som gjør at du har vondt i hodet da??? ;) hvilke modifikasjoner har du gjort på blokka di? akkurat nå ligger motoren min i deler, skal inn med komplett overhalingett - nye apex, sidetetninger, hjørnetetninger og alt av pakninger og oringer. har handla inn street/race oljetrykksregulator fra racingbeat, samt skvælpeplate og litt annet snacks. -- frode Hei. "Det e' en hemlis" (*-svensk) Neida, det blir monsterport, dowel-pinning, deep groove lager, og full balansering. Det siste er nesten det viktigste. Dem la på 40 gram (:eek: ) på counter-vekta på råtassen sin motor. Det er mye på 7500 rpm. Også blir det Lasses magiske toleranse-bygging av hamster-kassen. Her er det ikke så mye som blir overlatt til tilfeldighetene. Klaringer alà hårstrå-metoden og nedover. Tror det skal fungere greiere enn andre som bare kaster ting sammen med nye pakninger og kaller det "overhalt"..;) Og hodet mitt er fint det. Smertene kom nok av bokhylla som falt ned, men det er en annen historie...:D Ha en God Jul ! Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Jeg har en en ny Renesis komplet motor med 6 trinn kasse tilsalgs for 45000.- Eller så venter jeg på min Rx8 i januar som skal konverteres til turbo. HH Siter Re 100 Rx 3 Rx 7 JC cosmo Rx8 mazda 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by mazdafun Hei. "Det e' en hemlis" (*-svensk) Neida, det blir monsterport, dowel-pinning, deep groove lager, og full balansering. Det siste er nesten det viktigste. Dem la på 40 gram (:eek: ) på counter-vekta på råtassen sin motor. Det er mye på 7500 rpm. Også blir det Lasses magiske toleranse-bygging av hamster-kassen. Her er det ikke så mye som blir overlatt til tilfeldighetene. Klaringer alà hårstrå-metoden og nedover. Tror det skal fungere greiere enn andre som bare kaster ting sammen med nye pakninger og kaller det "overhalt"..;) Og hodet mitt er fint det. Smertene kom nok av bokhylla som falt ned, men det er en annen historie...:D Ha en God Jul ! heh, 40 gram ja, det var såpass :) høres bra ut det der.. så lasse fant ut av den dowel-pinninga? så han spurte litt om det på rx7club.com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by jantore Det er riktig som mazdafun sier. legg pengene først i blokka og få den bra. Skal bestille meg en 99 motor ifra japan nå for å få minst mulig km på den. Også sendes den oppover til nord norge for porting og forsterking. Alt skal byttes. Men skal ha en litt mindre turbo en mazdafun da. Skal modellen mindre. TD06H-25G, men dette er en hybrid turbo som kommer ifra 3200 rpm og holder hele veien. Og vill kanskje komme tideligere nå som motoren blir portet. Jan-Tore Hva har en 13B-REW fra japan kosta når den står på pall uttafor garasjen? ferdig momsa og slikt? noen urler man kan kikke litt på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg