Gå til innhold

Stockholms-turen til råtass og Myself

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Rapport fra stockholm...

 

De av dere som "savnet" en Cosmo singelturbo i sommer på treffene, kan nå få litt info om hva som er i vente til sommeren.

 

Råtassen sin motor er ferdig, og vi er å henter den nå hos wankel-Lasse her i Stockholm. Den ser mer enn grei ut. Porting er på innsuget er "stor street port". På eksossiden sitter eksos-sleeves fra RX-7 FD som er portet opp. Ellers sitter det 2 mm (2- delte)Hurley apexer. Deep grove veivlager er også montert.

 

Resultatet av dette er ikke bremset enda, men det bör bli endel forbedring fra tidligere. Spesielt spool opp tiden på turboen bör bli kraftig forbedret( fra för var ikke denne den beste på T88 turboen).

 

Ellers postet jeg denne under RX-7 forumet, så jeg får vel lekke litt info om dette også. Bygger en motor hos Lasse jeg også. Det blir en monster port, 2 mm apex, etc.. Plukkes opp i slutten av Februar. Håper på en bil som er ferdig tidlig denne sommeren, og klar for bremsning för påske.

 

Mvh

 

2 blakke karer i sverige..

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Rundt motoren sitter det flg.:

 

Trust/Greddy T78 turbo kit (Levert av Crazy)

1600 cc dyser ++

Haltech E6K "Brain"

Trust kjöleskap forran (IC- type stor)

Fluidyne radiator

Oljekjölerkit (Trust)

 

Dyktige wankelbremsere i Norge? Who knows? Vi må allikevel kjöre inn motoren, så en guttetur til, til Stockholm er jo helt greit. Leier inn en rullende landevei her borte, og får hjelp av Lasse til å få ut de siste kaloriene av hamsteren.

 

mvh

 

blakke snurregutter (-og nå litt mer på druen enn isted...)

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må man gi for et grenrør for singleturbo-konvertering?!

Hva blir prislappen på FD3S-trimminga..?

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

Hva må man gi for et grenrør for singleturbo-konvertering?!

Hva blir prislappen på FD3S-trimminga..?

 

Det finnes lite grenrør tilgjengelige i den forstand at røra er like lange. Men turbo-manifold med T4 flens er det noen av. HKS leverer et støpt manifold som mange i usa bruker. Ellers så kan du dra et søk på ebay etter "13B manifold", da bør det dukke opp noen alternativ. Hvis du bruker et ferdig kit slik som mazdafun har gjort så følger det jo også med manifold (skulle gjerne sett noen bilder av det).

 

Originally posted by SiggE

wankel lasse =repu lasse?

 

Nei, det er ikke samme personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay....hmmm....takk forresten...

Vet ikke om jeg skal porte originalturboene eller satse på single-turbo enda. Får ikke bilen før i slutten av januar uansett da,men..

Tenkte å høre med en som heter Mindor(tror jeg, bor på Møre en plass?) ang trimming.

Eller er det noen andre som varmt kan anbefales?!

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

Okay....hmmm....takk forresten...

Vet ikke om jeg skal porte originalturboene eller satse på single-turbo enda. Får ikke bilen før i slutten av januar uansett da,men..

Tenkte å høre med en som heter Mindor(tror jeg, bor på Møre en plass?) ang trimming.

Eller er det noen andre som varmt kan anbefales?!

 

 

Me, me, me, me...and me. (*-Siste Matrix filmen)

 

Etter mye lesing og mekking på dette "faget" begynner jeg å føle meg ganske lærd (jeg har hvertfall vondt i hodet:rolleyes: ).

 

Skal du trimme, så velg først hvor mye hester du skal ha, og hvor mye bensin du skal bruke. Porting o.l. er enkelt i teorien, men å bygge en motor krever stor presisjon for å holde lenge.

 

Har brukt "sinns" mye penger i blokka i vinter, å håper det gir resultater i en motor som går lenge og godt til sommeren.

 

Send en PM hvis du lurer på noe.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som mazdafun sier. legg pengene først i blokka og få den bra.

 

Skal bestille meg en 99 motor ifra japan nå for å få minst mulig km på den. Også sendes den oppover til nord norge for porting og forsterking. Alt skal byttes.

 

Men skal ha en litt mindre turbo en mazdafun da. Skal modellen mindre. TD06H-25G, men dette er en hybrid turbo som kommer ifra 3200 rpm og holder hele veien. Og vill kanskje komme tideligere nå som motoren blir portet.

 

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mazdafun, sikker på at det ikke er druen fra helga som gjør at du har vondt i hodet da??? ;)

 

hvilke modifikasjoner har du gjort på blokka di? akkurat nå ligger motoren min i deler, skal inn med komplett overhalingett - nye apex, sidetetninger, hjørnetetninger og alt av pakninger og oringer. har handla inn street/race oljetrykksregulator fra racingbeat, samt skvælpeplate og litt annet snacks.

 

--

frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rotaryrocket

mazdafun, sikker på at det ikke er druen fra helga som gjør at du har vondt i hodet da??? ;)

 

hvilke modifikasjoner har du gjort på blokka di? akkurat nå ligger motoren min i deler, skal inn med komplett overhalingett - nye apex, sidetetninger, hjørnetetninger og alt av pakninger og oringer. har handla inn street/race oljetrykksregulator fra racingbeat, samt skvælpeplate og litt annet snacks.

 

--

frode

 

Hei.

 

"Det e' en hemlis" (*-svensk)

 

Neida, det blir monsterport, dowel-pinning, deep groove lager, og full balansering. Det siste er nesten det viktigste. Dem la på 40 gram (:eek: ) på counter-vekta på råtassen sin motor. Det er mye på 7500 rpm.

 

Også blir det Lasses magiske toleranse-bygging av hamster-kassen. Her er det ikke så mye som blir overlatt til tilfeldighetene. Klaringer alà hårstrå-metoden og nedover.

 

Tror det skal fungere greiere enn andre som bare kaster ting sammen med nye pakninger og kaller det "overhalt"..;)

 

Og hodet mitt er fint det. Smertene kom nok av bokhylla som falt ned, men det er en annen historie...:D

 

Ha en God Jul !

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

"Det e' en hemlis" (*-svensk)

 

Neida, det blir monsterport, dowel-pinning, deep groove lager, og full balansering. Det siste er nesten det viktigste. Dem la på 40 gram (:eek: ) på counter-vekta på råtassen sin motor. Det er mye på 7500 rpm.

 

Også blir det Lasses magiske toleranse-bygging av hamster-kassen. Her er det ikke så mye som blir overlatt til tilfeldighetene. Klaringer alà hårstrå-metoden og nedover.

 

Tror det skal fungere greiere enn andre som bare kaster ting sammen med nye pakninger og kaller det "overhalt"..;)

 

Og hodet mitt er fint det. Smertene kom nok av bokhylla som falt ned, men det er en annen historie...:D

 

Ha en God Jul !

 

heh, 40 gram ja, det var såpass :) høres bra ut det der.. så lasse fant ut av den dowel-pinninga? så han spurte litt om det på rx7club.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Det er riktig som mazdafun sier. legg pengene først i blokka og få den bra.

 

Skal bestille meg en 99 motor ifra japan nå for å få minst mulig km på den. Også sendes den oppover til nord norge for porting og forsterking. Alt skal byttes.

 

Men skal ha en litt mindre turbo en mazdafun da. Skal modellen mindre. TD06H-25G, men dette er en hybrid turbo som kommer ifra 3200 rpm og holder hele veien. Og vill kanskje komme tideligere nå som motoren blir portet.

 

 

Jan-Tore

 

Hva har en 13B-REW fra japan kosta når den står på pall uttafor garasjen? ferdig momsa og slikt? noen urler man kan kikke litt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår