Gå til innhold

Jonas' Bmw E30 325 Cab prosjekt! Photoshoot!

Ranger emnet

JonasD

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg slipt ned den ene skruen på clutchpedalen, satt noe.. :lol:

Satt på de originale pedalene i mens :wink:

Lodda også ei ledning som gikk gjennom girmansjetten, og smurte inn girkula og mansjetten med leather care cleaner og cream, Så nå ser den bra ut også :wink:

Så på fredag skal vi kjøre caben ned til TW Bilpleie for å rense gulvteppet osv osv, blir mye bilder da :P Gleder meg til å kjøre bilen!! :D :D

334q49k.jpg

2cp53es.jpg

2zfvqsg.jpg

Også gulvet

2mcf700.jpg

n4woxy.jpg

2z6v2ns.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DA! Var caben endelig kjørt ned til TW Bilpleie. Bilen startra fint, clutchen "virka" så kjøreturen ble bra, litt frieksos :P Da vi kom fram steemet vi bilen og motorrommet. Kjørte den inn og begynte å rubbe hele bilen. Vi begynte på bagasjeluka og så en stor forskjell! (Se bildet)

Disse første bildene er fra igår. I dag har vi jobba hele dagen, rubba bagasjeluka 5 ganger, bakskjermene 5 ganger på begge sider, 5 ganger på dørene, 5 ganger på forskjermene og 5 ganger på fronten (ikke ferdig)

Så bilen skinner bra nå, men er langt i fra ferdig! Har brukt produkter fra Meguiars som funker veldig bra. Har rensa alle lyktene, brukt glass renser på rutene og rensa nyrene og grillen med et spesiell middel :wink:

Is-Leppe er tatt av også, den skal sparkles og lakkeres :wink:

Har nå polert over bilen 1 gang. Fortsetter i morra :wink:

zjbdk3.jpg

Ute og råner :lol:

2l9hxqs.jpg

2ed5chx.jpg

epex3n.jpg

Btw: 328'en til høyre er til salgs :wink:

vuiqv.jpg

24qlhlw.jpg

Vaska motor'n :P

35bh6ds.jpg

2h7qgpz.jpg

11rriiu.jpg

2ymdt37.jpg

1231w29.jpg

Her er bare et strøk med rubbing, tenk dere nå 5 ganger med rubbing med en gang polering! :D

zwqif.jpg

14spc3a.jpg

xavpr5.jpg

Wheelie merket skal av :wink:

2ljooc0.jpg

111v6ux.jpg

Også fra i dag :wink: Tatt med mobil, så ser ikke lakken så bra :D

a2t0xw.jpg

2rzt0mu.jpg

Leppa av:

2mdjhjq.jpg

wi83sh.jpg

bwlxl.jpg

jt1kj9.jpg

10glct2.jpg

2d1f7o.jpg

2ekhj52.jpg

s311mq.jpg

v7ruki.jpg

k0r61g.jpg

qzpu7c.jpg

14iec91.jpg

2e1g46e.jpg

23sc3vc.jpg

t0thlc.jpg

Du ser ikke lakken så bra på bildene, som de er i virkeligheten! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fik jeg vaska kalesjen med rens, skal gå over med impregnering snart :wink: Måtte kjøre ut bilen for å vaske kalesjen etter rensen. Så fikk et bilde i sola, lakken har blitt bra men skal bli bedre :wink: Fortsatt litt smuss og støv på bildene :?

Rubba også panseret noen ganger..

Skrudde også av en brakett og slik som det var litt rust på i motorrommet som skal slipes ned, grunnes og lakkeres :wink:

2q3oh0p.jpg

21rd3d.jpg

Btw: Potta henger litt skjevt og for langt ned. Skal fikses :wink:

a9v710.jpg

witrix.jpg

iwor6f.jpg

28vd369.jpg

Renset:

lh7a9.jpg

egz3mf.jpg

24gu7g5.jpg

Nå har vi gått over til å shine opp motorrommet :wink: Har polert innsiden av panseret, og fortsetter med shininga i morra :D

Skrudde av filter osv for å ta av den braketten :wink:

2n8ubfd.jpg

16m4y9v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt på filler i dørken, lar det tørke til i morra. Dro av mye rust på bakfangeren, der også skal det grunnes, ha på filler, pusse og ha på fin sparkel. Brukte Trans7 på høyre sideskjørt, for den var løs. Skal også lakkere over den stripa som er mellom sideskjørtet og døra.

Pussa alle hjulbuene fordi de skal lakkeres :wink:

6ohgxu.jpg

smu49f.jpg

2q86gjl.jpg

21oqwk2.jpg

Bilder fra forrige Update:

Her er panseret veldig matt på bildet, den skal rubbes og poleres flere ganger! :wink:

vglwts.jpg

Blir bra med denne karen :D

2n6ymah.jpg

1z2262q.jpg

2wclmo1.jpg

Ferdig resultatet av brakketene

2d9bfwm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg pussa ned fillern og lagt på fin sparkel. Pussa ned sparkelen og lakket med grunning. Måtte også sparkle et sår som var på panseret.

Maskerte opp alle hjulbuene og lakket over med korrosjonsbeskyttelses grunning.

acsy86.jpg

25g4hlz.jpg

sd3a6d.jpg

2899apd.jpg

2el5q3o.jpg

15f11cm.jpg

1zzjj0p.jpg

:wink:

hvvrxk.jpg

4v4kmw.jpg

La ikke på filler her:

2iu6g7.jpg

243p9n6.jpg

2di0bw1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt med å montere litt deler igjen :D

Gikk over delene med Hyper Dressing fra Meguiars, funka bra det :wink:

Ble bare ett bilde. I morra må vi kjøre bilen tilbake enten til muttern sin garasje som ER ledig :wink:

16axweq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine greier dette! Men håper du ikke lakker det også når alt er i en "firkant" innmaskert som dette.. Da blir det veldig visende ;)

Men, tenlkt å bytte ut det utrolig ufine Momo rattet med ett M-Tech ratt eller noe slikt? Kommer til å bli mye finere:) (Mener jeg da.. hehe).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi lakka over det meste som skal lakkeres. Fikk pussa ned IS-Leppa, men bildene ble sletta. Rubba panseret 2 ganger, gikk over listene osv.. :D Hadde også bilder av M-Tech mattene, men de ble også sletta!

2eoazj5.jpg

1zxxn9y.jpg

Her var da den store flekken på sideskjørtet:

fy28uf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest tråden din og alt jeg har og si er: :omfg Fyfaen du er flink!! Nå fikk jeg veldig lyst på BMW E30 Cab og, nå som jeg så din!!! Fint med Brock B1 Felga!!!! :worshipbm: :smilbmw: Takk for inspirasjon til og kjøpe BMW E30 cab!!!

1986 Mazda 626 jordebil

1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger

No turbo shit, but still no real power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider