Gå til innhold

lys i bagasjerom golf iv

Ranger emnet

svarstad

Anbefalte innlegg

lyset i bagasjerommet har plutselig sluttet å virke, trodde det var pæren så skiftet den, men det er fremdeles like mørkt. er greit med litt lys nå som det er så mørkt om kveldene.

noen som har noen tips om hvor jeg bør begynne å lete etter feilen, trodde kanskje det var en knapp som ble trykt inn eller noe slikt for å slukke lyset???

håper noen kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På din som på ca alle andre golf 4 ryker microbryteren som sitter i låsekassa. Skal du ha lyset tilbake må denne byttes, samme gjelder dørene generelt.. Jeg mangler selv lys i bakluka og på førerdøra, så er ikke alltid den merker jeg har satt meg inn og låser seg igjen før jeg starter bilen hvis jeg sitter med noe!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med bryterne i dørlåsene selv... jeg får ikke låst bilen min nå..framdørene funker ikke bryterne på så jeg får ikke taklys når jeg åpner dørene. når jeg skal låse så åpner låsene seg på framdørene med en gang mens bakdørene og bakluka er låst...plagsomt.. mne har sett på en tråd en plass at man kan bytte kun microbryterne da.. er billigere enn hel låskasse. på framdørene kostet vist låsekassene 1500-2000kr stk!!! psycho!!!så jeg skal opperere litt selv å bytte bryterne tror jeg... sikkrt liten drittjobb men blir en del billigere..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som BORA200SR sier, gjelder min også.. Den varslinga som går når du har på lysa går heller ikke lenger. Men hvis jeg dytter dørlåsen litt opp så lyser lyset i døra og det piper som det skal. Er det bare fordi "låsen" er treig, og hjelper å smøre den eller må man bytte microbryteren(e)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler ikke bortimot 2000 kroner for å få lys i bagasjerommet, da dropper jeg heller lys....

hadde en golf3 der var det bare en liten bryter til noen hundrelapper som mmåtte byttes når lyset ikke virket på dørene, hvorfor skal det være så mye dyrere på golf iv??

syntes jeg plages mye med golfen som jeg nyllig har kjøpt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler ikke bortimot 2000 kroner for å få lys i bagasjerommet, da dropper jeg heller lys....

hadde en golf3 der var det bare en liten bryter til noen hundrelapper som mmåtte byttes når lyset ikke virket på dørene, hvorfor skal det være så mye dyrere på golf iv??

godt sagt, kunne ikke vært mer enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...
  • 2 weeks later...

Fordi Volkswagen vil tjene mer penger på deler. Derfor lages mange låsedeler i plast, og mikrobryterne plasseres på et sted der de står meget utsatt for fukt og vibrasjoner. Selvfølgelig har heller ikke VW brukt vanntette mikrobrytere, da ville de jo holdt i mange år...

Leste en tråd der noen byttet bryterne selv, da kjøpte de vanntette mikrobrytere fra elfa.se. Da får man sannsynligvis aldri problemer med dette mer...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider