Gå til innhold

Biltema poleringsmasikner

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Før noen begynner å skrike og slakte ned på det ene og det andre så er dette bare rop om litt hjelp. Jeg lurer bare på om produktene fungere til den jobben dem er ment til å gjøre og om noen faktisk har prøvde dem.

 

Jeg er på utkikk etter en poleringsmaskin da jeg har forstått at resultatet blir bedre med maskin enn om man står der og gjør det for hånd og får betenelse i håndleddet. Jeg har tittet litt på biltema sine sier og ser at dem har en DA (2 hoder) og en som ser ut som en vinkelsliper. Hva er det man anbefaler en amatør på maskin polering? Fungere noen av disse maskinene? Finnes det andre levernadører som levere poleringsmaskiner som fungerer uten at prisen blir helt sinsyk?

 

Håper jeg får noen fornuftige svar.

 

På forhånd, takk!

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA'en er visstnok nesten ubrukelig, mens den roterende kan brukes. Men jeg mener å huske at Mekonomen har en litt bedre maskin enn biltema som ikke er veldig mye dyrere.

 

En rimelig DA-maskin egner seg ikke til korrigering, da må du over på roterende. Men roterende egner seg ikke til "amatører..."

 

Jeg mener du har tre valg;

En "dyr" DA-maskin dersom du bare skal polere en gang iblant

En roterende maskin dersom du er villig og har tid til å lære

Eller bruk gode midler for hånd ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som kan gå galt ? Polere for mye, hardt og fort kan få lakken til å smelte. Ommlakkering som resultat. Bruker du rubbing/slipemidel kan du slipe deg gjennom lakken. Vær forsiktig. Vinkelsliper liknende maskiner er det beste uansett. Biltema maskinen går bra om man polerer av og til. Til proff bruk må man ha helt andre saker. Ref min gode venn, eier av Lillehammer bilpleie.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan gå galt hvis en "amatør" bruker en roterende.

Er det virkelig så vanskelig å polere bil.

 

Den største kunsten er å bli kjent med lakken... en myk japselakk drar du fort helt av med ullpute og tøff lakkrens. Kjipt å se grunninga "ufrivillig" på bilen din.

Ellers er det også fort gjort å brenne lakken med lakkrens-pad's dersom man kjører for høyt turtall eller står stille på samme sted.

 

Jeg har sett utallige skader etter "amatører" med roterende, og det blir jo bare dumt.. litt lesing på publiserte guider på internett, pluss øving på et gammelt vrak så er det ikke så mye man kan gjøre feil.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert noe produkter som er greie å starte med, og noe produkter man helst ikke skal la amatørere bruke. Det er helt klart at bilpolering ikke er wax on wax off.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wax on, wax off....

Kanskje greit å vite forskjellen på plering og voksing...., selv om de fleste produkter man får kjøpt er voks og polish i ett...

Mens vi er inne på tema: har nettopp funnet ut at jobben har gode rabatter på Simoniz-produkter.

Hvordan er Simoniz Original Wax (ren voks)? Og hvirdan er de andre produktene til Simoniz?

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår