Gå til innhold

Team Livin Loud S15 Silvia

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

jepp da legger jeg ut bilder av mitt lille prosjekt. dette er en tt01d coppermix. Kjøpte denne i 2007 og er topp fornøyd. så kan legge ut det jeg har gjort. Spec:

TT01D, Alu dempere, orginal motor, nytt karosseri(coppermix silvia, Svartlakkerte reflektorer, med lysett. Andre felger og dekk(ukjent merke) som orginalt var krom men lakkert de sølv pga slitasje. prøver først og lære meg å skjenne bilen.

Neon lyset på bilen er lagd ved hjelp av spyleveske slange som er teipa fast i karosseriet med dobbelsidig teip og en diode i bakkant, parklyset er koblet via en bryter og rett til et 7,5 volts batteri(5 watts lyspære til vanelig bil med blått silikon deksel, dekor er lagd ved hjelp av en 50mm bred pvc teip som jeg har klipt til og merker fra kicker.

Neste på lista er

Få tak i bremseskiver

Få tak i Eksos stuss

Annen vinge bak

nye dekk og felger

Styring i alu.

Nytt prosjekt og nytt karosseri Mulig en nissan skyline, 180sx eller lignanes eller et audi A4 avant karosseri fra hpi. time will show.

Så er bare å kommentere bilder og komme med tips og hint om deler.

FØR:

DSC01560.jpg

DSC01561.jpg

HPIM0726.jpg

HPIM0733.jpg

ETTER NYTT KAROSSERI

DSC00338.jpg

DSC00335.jpg

DSC00339.jpg

DSC00340.jpg

DSC00335.jpg

DSC00364.jpg

DSC00363.jpg

DSC00355.jpg

Ny Dekor

DSC02500.jpg

DSC02502.jpg

DSC02501.jpg

DSC02503.jpg

Sånn som bilen står nå

DSC00271.jpg

DSC00265.jpg

DSC00264.jpg

DSC00260.jpg

DSC00253.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ble heller ikke helt fornøyd med grønt neonlys. problemet er at dette er egentlig lysett til fly :S. men har vudert og kjøpe noen blå dioder og et motstandssett og montere istedet.

Nye felger er kjøpt inn og er montert bilder kjeme. Likte kanten på de og litt offset som gjør at ikke dekkene forsvinner inn i hjulbuene.

her er link til de nye felgene.

http://shop.smallsize.no/product_info.php?cPath=1_4_354&products_id=5511&osCsid=17ede72dcac26343b279c668d73e18fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

okey liten update: Speilene har fått klarlakk på seg ble 1000 ganger mye bedre ble ikke fullt så matt lengre, Eksos potte har blitt lagd av en gammel penn og noen andre deler og dobbelsidig teip/m diode inni, Demon dekor på siden av bilen i tribal look(homemade) og sist og ikke minst felger med bred byggekant som jeg syns så sinnsykt bra ut på bilen. here comes pics:

felger:

DSC02555.jpg

DSC02554.jpg

Diverse andre nye bilder:

DSC02551.jpg

DSC02552.jpg

DSC02550.jpg

DSC02553.jpg

Feel free to comment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Syns bilen er tøff jeg, mye koster det for noe sånt no a?

når jeg kjøpte bilen så kostet den rundt 2500,- et lite tips er å kjøpe ett par ekstra batterier slik at du ikke bar har ett å kjøre på. min bil har jeg brukt rundt skal vi se

Felger dekk ca 300

batterier ca 500

karosseri+lakk 5-600

karosseri klips 50

lysett 150,-

brukt ca 6000,- på min bil. en del penger men hobby koster litt bare ta ting pø om pø. Dekkene fra team losi er til og anbefale de tar ikke tak i det hele tatt i det hele tatt grunnet av at disse er så stive og harde. har også ett sett orginale sorte nismo felger og dekk som jeg fikk med bilen. neste blir vel og kjøpe seg ny airbrush kompressor og sprøyte og nytt karosseri. og nå er våren her så nå begynner vel snart utesesongen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, syns det ser litt vansklig ut egentlig. føler du at du har noe kontroll i det hele tatt? har hatt 3 nitro buggy biler nå, og har lyst på noe elektrisk, som jeg ikke trenger å skru på hele tiden.

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er egentlig ganske lett og drifte med. er 4wd så du hr god kontroll. Å kjøpe elektrisk er ganske greit og 1000 ganger mindre veldikehold og de kan gå like fort som en vanlig nitro bil. Har selv hatt ett par stykker av nitro biler og syns jeg skrudde mer enn jeg kjørte. Neste prosjekt blir nytt karosseri som jeg vuderer å lage anlegg i så en film på youtube så får se. nytt karosseri blir det og planen er svart og lilla flammer evt.

Nå har jeg gått til innkjøp av skiver til bilen av typen brembo men glemte og kjøpe calipere men men show faktoren som teller :P er jo stoppen som dreper og desverre så drepte den en av styre akslene fra servo og ut buhuhu så får se om jeg får tak i de delene i alu grunnet mindre slark og mere presis styring.

Men nå blir det å skru litt videre på 1:1 scala bilen. se om jeg får montert intercooleren på Audien

Lenke til kommentar
Del på andre sider