Gå til innhold

Diverse spørsmål om min nyinnkjøpte Volvo 740, trenger hjelp.

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp handla inn en Volvo 740 for 6000 kroner, veldig fornøyd til den prisen!

Men er diverse jeg lurer på ang den.

Servoen er ganske tung, sjekka servo-olja og den var veldig stygg, vil jeg få mye enklere servo ved å skifte olja? Og evt. hvordan skal jeg tappe ut den gamle? Evt. hvilken olje og hvor mange liter og hvordan skal det luftes?

Forige eier har skifta bremserklosser og skiver bak, men klossene tar innpå på ene side bak, så det lager en liten skrape lyd. Forige eieren sa jeg skulle ta av dekket og smøre noe der ved kalyptern, noen som vet hva jeg skal gjøre for å få vekk denne "skrapelyden"?

Når jeg tar inn cluchen hører jeg en liten "snurrelyd" fra motorommet, hva er det? Wire'n er nylig skifta til clutchen..

Håper på noen gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om d skal gjøres slik, men her er hvertfall sånn som jeg gjorde d:

#Jeg tok av returslangen fra pumpe ved påfyllingskoppen, og førte den i en tom kanne.

#startet opp og rattet litt frem og tilbake, men vær obs, for det fylles opp fort i kanna.

#så fikk jeg en kompis til å fylle på olje samtidig som jeg rattet slik at vi skylte igjennom systemet.

#skruvde fast slangen igjen og fylte etter med olje, husker ikke nøyaktig hvor mye.

Som sagt så vet jeg ikke om d er rett måte, men jeg gjorde d hvertfall sånn.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være at pumpa er gåen og se oppi servobeholderen om det er gjennomstrømning om ikke hadde jeg satsa på pumpa..

kan være at stemplet på caliperen går tregt, så stemplet ikke går langt nok tilbake etter bremsing, og klossene ligger innpå. ta den opp og se om den ser fin ut da kan du kjøpe rep.sett og ta ut stemplet og pusse stempel og caliper med noe fint pussepapir, så hjelper de nok. evt. ny caliper 500kr på teman.

surring når du trykker in cluchen kan være gåent utløser lager.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ja, skulle til og sei det samme, kjøp nytt kalypter på dildoteman. 500kr... sparer deg for myye arbeid.. :)

hadde du hatt hydraulisk chlych hadde du sløppe av med gir kassa. men det er ikkje noe og stresse med. einaste som kan bli ødlakt vist lagere ryker, er trykk plata, og den bytter du vist du skall bytte chlych uansett... :) så det hadde eg ikkje stressa med...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider