Gå til innhold

Tungstartet Vw Passat

Ranger emnet

Jon Arne

Anbefalte innlegg

Hei..

Tenkte jeg skulle lufte problemet mitt og forhåpentlivis få noe hjelp her.

Bilen min,som da er en Vw Passat 35i B3 1991mod 2.0GT, er meget tungstartet når den er kald.KUN når den er kald!

Står den natta over,så er det sividt jeg får start før den går tom for strøm.

Ble byttet plugger,fordelerlokk,rotor og luftfilter,til liten nytte.

Lurer på om hva det da kan være?

kaldstartdyse,hvis det er det på en så gammel bil?,eller temperatursensor?

Håper på svar:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som kulda tar knekken på batteriet evnt dårlig lading.. sjekk ladespeningen din.. bør være 14v på tomgang.. og øke når du gir gass... mål på batteriet når bilen går å når bilen er av... om batteriet går ned til under 12v så er det gåent.. om det holder seg på 12v+++ så er det ok.. men bør ligge på ca 13v i hvilespenning mener jeg..kjøpte meg vinterbatteri på helle på tempe. kosta 900kr men har rabatt men det funker som bare det..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den natta over,så er det sividt jeg får start før den går tom for strøm.

Her besvarer du jo ditt eget spørsmål..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

Altså,jeg må file så lenge før jeg får start at batteriet tømmer seg!

Mulig batteriet er litt dårlig,men det kan jo ikke være årsaken til at jeg må stå å file leeeeeeeenge før jeg får start når bilen er kald..

Ringte Madsen-bil istad,å de var usikker,men mente det var verd et forsøk å bytte temperaturgiveren.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider