Gjest Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Hei. Jeg bytta til bilstein CS forran nylig, og støtte på et lite problem: Demperne ville rett og slett ikke nedi fjørbeinet! Etter mye knoting og banning så blei det henta et gammalt fjørbein som hadde liggi ute i noen år.. Der glei demperen rett inn (akkurat som på de 2 andre bilene jeg har montert på før) Men på min var det bare for trangt.. Fikk dem 10cm nedi på hver side tenker jeg.. Endte med at jeg tok pusse-papir og pusset av lakken på begge demperne, da smatt de nedi!? Noen som har vært borti dette før eller anelse om hva som er "feil" med fjørbeina mine? Ps: 90-modell 240 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Hørtes merkelig ut.. Aldri vært borti detta jeg.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 En jeg kjenner har jo ett fjørbein fra 85 og ett fra 92, og de er helt like! Skjønte fint lite når demper'n ikke ville nedi ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Kan ikke være at det er rusta inni på ditt fjærbein da? Mener da fast og bestemt at alle fjærbeinene skal være like tykke.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 sleit med samma problemet rusle... det jeg jore var og pusse av innsiden av fjærbena, var akkuratt som om det bare var litt maling på innsiden som var problemet:) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 ta et skyvelær og mål dim'en. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 sikkrt bare lakk og skitt som gjør at det ikke glir rett nedi... kanskje bedre løsning er vel å få pussa inni "hullet" hvor fjerbeinet skal så du slipper å ta av lakken på fjerbeinet.. det ruster ganske kjapt stålet innom lakken:) å ett rent helv... å demontere om du skal det:P hehe Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 De så helt reine ut inni... Og det andre fjørbeinet (som hadde liggi ute i noen år) der var det jo noen mm med klaring! Hadde ikke noe å pusse med nedi beinet så det gikk utover demperne isteden :P Noen andre som synes de "koppene" man skrur inn på toppen av fjørbeinet for å holde demperne på plass, passer litt dårlig? Jeg har ikke fått skrudd dem helt ned på noen av de bilene jeg har bytta på, så har som regel tatt de gamle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Var samme når vi monterte på Colli sin bil, da var det JÆVLIG tight.. Mener å huske vi måtte fjerne klistermerket fra demperene, så gikk det bedre. På 242en, gled de RETT nedi.. Samme med de forrige fjærbeina på 242en, de gikk også som fot i hose. Jeg tror det er rust eller noe maling eller noe i den dur, som da gjør det for trangt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Ja, klistremerket var nok til å gjøre livet surt her. Hehe! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Ja klistremerka gjorde stor forskjell hos meg og! Banna og skreik jo no dugelig under "prosessen" i allefall :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 mine glei rett i , litt friksjon med klistremerken var det. men lurer på om jeg har hørt noe om at det er forskjell pga nyere 240 var levert med gassdempere og ikke olje eller noe slikt. men vet ikke. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.