Gå til innhold

Forskjell tykkelse på fjørbein!?

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bytta til bilstein CS forran nylig, og støtte på et lite problem: Demperne ville rett og slett ikke nedi fjørbeinet!

Etter mye knoting og banning så blei det henta et gammalt fjørbein som hadde liggi ute i noen år.. Der glei demperen rett inn (akkurat som på de 2 andre bilene jeg har montert på før)

Men på min var det bare for trangt.. Fikk dem 10cm nedi på hver side tenker jeg..

Endte med at jeg tok pusse-papir og pusset av lakken på begge demperne, da smatt de nedi!?

Noen som har vært borti dette før eller anelse om hva som er "feil" med fjørbeina mine?

Ps: 90-modell 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkrt bare lakk og skitt som gjør at det ikke glir rett nedi... kanskje bedre løsning er vel å få pussa inni "hullet" hvor fjerbeinet skal så du slipper å ta av lakken på fjerbeinet.. det ruster ganske kjapt stålet innom lakken:) å ett rent helv... å demontere om du skal det:P hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så helt reine ut inni... Og det andre fjørbeinet (som hadde liggi ute i noen år) der var det jo noen mm med klaring!

Hadde ikke noe å pusse med nedi beinet så det gikk utover demperne isteden :P

Noen andre som synes de "koppene" man skrur inn på toppen av fjørbeinet for å holde demperne på plass, passer litt dårlig? Jeg har ikke fått skrudd dem helt ned på noen av de bilene jeg har bytta på, så har som regel tatt de gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var samme når vi monterte på Colli sin bil, da var det JÆVLIG tight.. Mener å huske vi måtte fjerne klistermerket fra demperene, så gikk det bedre.

På 242en, gled de RETT nedi.. Samme med de forrige fjærbeina på 242en, de gikk også som fot i hose.

Jeg tror det er rust eller noe maling eller noe i den dur, som da gjør det for trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider