Phrenetic Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Dette her er en sak som virkelig plager meg. Folk som aldri dimmer ned til nærlys før dem har sett det hvite i øynene dine. Tidligere når jeg jobbet natt på vei hjem om morgene møtte jeg en kar som ikke dimmet ned, selv om jeg blinket i lysene i håp om at han skulle ta hintet. Men nei, det gjorde han ikke, fortsatt med fulltlyset på til han passerte meg, jeg måtte stoppe midt i veien fordi jeg ikke så noe som helst. I fyr og flamme onfiredevi snur jeg bilen og kjører etter han, til slutt klarer jeg å kjøre forbi han, og stoppet forran han midt i veibanen. Han stoppet bak meg og jeg gikk bort å banket på ruta, han sveivet ned... Forbanna som jeg var så sa jeg "DENNE HAR IKKE DU BRUK FOR" idet jeg strakk hånda inn i bilen og knakk av hendelen man bruker til å dimme opp og ned. Jeg gikk å satt meg i bilen og kjørte hjem... Aldri hørt noe siden. Lær dere å dimme opp/ned til rett tid sier bare jeg... Mange folk der ute som skulle hatt et lite lynkurs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Forbanna som jeg var så sa jeg "DENNE HAR IKKE DU BRUK FOR" idet jeg strakk hånda inn i bilen og knakk av hendelen man bruker til å dimme opp og ned. Hahahah, måtte le godt :D Jeg er helt enig med deg når det gjelder dette. Møter samtlige taxier ved kveldstid i helgene, der de kjører med fullt lys.. Rimelig plagsomt å måtte stoppe for å få synet tilbake... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Lær dere å dimme opp/ned til rett tid sier bare jeg... Lær deg normal folkeskikk og oppførsel sier bare jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 pga sånne som ikke klarer å dimme ned i rett tid skaffet jeg meg noen tusenmetere som "uheldigvis" er justert i ansikts høyde for imotkommende. hvis de ikke blender ned så blender jeg tilbake. rett og slett. Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 det har seg sånn at du kan også slå på full lys når biler du møter ikke slår av.. det er fint med noen ekstra langlys når du møter disse tullingene :) jeg er snill med å dimme når jeg møtes som også dimmer. men så har du disse tullingene som ikke dimmer da. dimmer ikke di, dimmer ikke jeg :P haha. men som regel når de kommer nærme nok så dimmer di :P fordi langlysa mine er stilt inn sånn at de får det ene lyset mitt i tryne (A) haha.. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 er vel slik mine 1000 metere er stillt inn :P Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Er det mulig å oppføre seg mer idiotisk pga en fillesak? Tenk hvis langlysene faktisk ikke var aktivert? Jeg bruker ikke alltid langlys når jeg kjører i mørke/delvis mørke (hvis forholdene tilsier det). Når folk da ser at jeg ikke "dimmer ned" så er det noen som blinker. Fordi de forventer jeg bruker langlys. (Nei, jeg har ikke råner-xenon i lysene og de er korrekt justert) Tenk hvis personen bak rattet ikke var kompetent nok til å justere lysene raskt nok, de 20 sekundene møtet deres varte? Greit nok personen er inkompetent, men skal du ødelegge bilen for vedkommende for tusner av kroner og skape farlige situasjoner i trafikken fordet? Har du virkelig så lite annet å finne på i hverdagen at du skal rase etter folk og gjøre hærverk på bilen dems pga de ikke kan trafikkreglene? Kjører du etter folk som ikke kan bruke blinklysene i rundkjøringer også? Slå inn blinklyset med øks? Hurra for tyttebærpolitiet. Alltid like patetisk. Hvis det er en person som ikke dimmer ned/viser samme høfflighet, så slår jeg på langlysene igjen. Gjør ikke noe mer av det. Er ikke verd hisse seg opp for slike filleting i livet. Da blir livet kort. Et smil i trafikken er den beste taktikken :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Det som irriterer meg mer er at med dagens biler som ruver høyere over bakken fordi de er større, blir lyset sendt rett i frontruta på oss som har litt mindre/lavere biler.. Og det som verre er, de færreste jeg nesten blinker på kjører med fjernlys, de har bare så sterkt lys på de nye bilene sine :( Slår ikke en jeg møtte på Kypros da.. Han kjørte på parklys midt på natta, blinket på ham, så blinket han tilbake :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersG Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Xenon er helt jævlig å få i motgående fil, fjernlys eller ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Hoho. Jeg blender alltid ned, spørsmålet er hvorvidt jeg må blende opp igjen... Det merker de, med kobinert 410 watt langlys.. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Det er værre med traktorar som kjørar på vegen med xenon arbeidslys framme og bak. Det er vanskeleg å sjå når du skal kjøre forbi. Eg har merka at folk har sterke nærlys. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Det som irriterer meg mer er at med dagens biler som ruver høyere over bakken fordi de er større, blir lyset sendt rett i frontruta på oss som har litt mindre/lavere biler.. Og det som verre er, de færreste jeg nesten blinker på kjører med fjernlys, de har bare så sterkt lys på de nye bilene sine :( Slår ikke en jeg møtte på Kypros da.. Han kjørte på parklys midt på natta, blinket på ham, så blinket han tilbake :D Eirik Noe alà det jeg opplevde det.. Blinka på en sopp som kjørte uten lys, han hilste bare tilbake :p Men jo, misliker folk som kjører med fjernlysa på.. Men det som er bra med bilen min.. 2 fine runde ekstralykter foran... Skal si dem funker bra ja x) Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg for min del HATER AT FOLK BLINKER PÅ MEG NÅR JEG KJØRER UTEN LYS!!!!!!!!! Det er for faan meg midt på lyse dagen og jeg ser da for faan hvor i hællvete jeg skal! Hvorfor må alle disse jævla forståsegpåerne drive å blinke i hutt og pine på meg. Det er da for svarte grønne ikke dems problem at jeg kjører uten lys!!!! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg for min del HATER AT FOLK BLINKER PÅ MEG NÅR JEG KJØRER UTEN LYS!!!!!!!!!Det er for faan meg midt på lyse dagen og jeg ser da for faan hvor i hællvete jeg skal! Hvorfor må alle disse jævla forståsegpåerne drive å blinke i hutt og pine på meg. Det er da for svarte grønne ikke dems problem at jeg kjører uten lys!!!! Det sier du helt til den dagen du sitter der med bota for å ha kjørt uten.. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iskrem Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg har tenkt på det samme, og en fin løsning hadde vel å anskaffe en frontmontert MEGA-BLITZ; Sånn får å prøve å gi motparten størst mulig sjanse for eplepsi-anfall, selv uten diagnosen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg