eiriksmil Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Hvor har du det fra? Spredere er da kun tillatt i kombinasjon med parklys, og i de perioder av døgnet som ikke krever opplyst kjørebane er det ingen som hindrer deg i å kjøre med spredere eller kjørelys(=2x21w ala volvo, saab etc.)? Men det var om natta/kvelden han mente, hvis du leser litt ovenfor :) Og ja, jeg blinker på folk med fjernlys for at de skal huske å blende ned til neste mann kommer. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lindaen Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg for min del HATER AT FOLK BLINKER PÅ MEG NÅR JEG KJØRER UTEN LYS!!!!!!!!!Det er for faan meg midt på lyse dagen og jeg ser da for faan hvor i hællvete jeg skal! Hvorfor må alle disse jævla forståsegpåerne drive å blinke i hutt og pine på meg. Det er da for svarte grønne ikke dems problem at jeg kjører uten lys!!!! Jeg er ganske sikker på at ingen dimmer på deg for å irritere deg.. Er vel heller det at trafikkloven sier at du skal kjøre med lys om det er dag eller natt, og folk kanskje prøver å være litt hyggelig? =) Siter Kjører en Ford Mondeo stv 04, 2.0 TDCI, GHIA Drømmer om en Mercedes CLK AMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg kan være tålmodig når det gjelder møtende som blender, om jeg ser det jeg trenger å se så gjør jeg ingenting. Men om det er ei lang strekke med dårlig sikt der møtende bil kommer med flere tusenmetringer som han nekter å slå av, ja da får han smake medisin! Har 3 svære bøtter med 55w xenon i tillegg til xenon i de vanlige langlysa. Så etpar korte blink med dem overbeviser selv den staeste om at her lønner det seg å blende ned! Det ser ut som lynnedslag når jeg blinker med lysa, og det er snedig hvor lynraskt folk finner lyshendelen sin da gitt. Selv om de tydeligvis hadde helt rota den totalt bort like før.. Det var noen som nevnte megablitz her tidligere, vel.. Xenonlys fungerer meget godt som megablitz, iallfall fra 3 tusenmetringer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Da kan du kanskje forklare oss hva som er det store problemet med å kjøre med lys? Er du ikke begavet nok til å finne bryteren? I så fall finnes det hjelpemidler. Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol. Folk blinker på meg når jeg kjør med rimelig kraftige gule parklys på volvon også. Noen prøver vel å opdra resten av verden tenker jeg. Jævla idioter. Bruker å svinge sånn passe over i motsatt kjørefelt sånn at de kjenner seg litt presset som hevn =) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 En kompis av meg er en gal fyr som irriterer seg over mye rart. Vil nødig være den som ikke blender ned hvis jeg må støte på han. Enten så slengern en stein ut gjennom sideruta i det du passerer, eller så leggern rett og slett sia på bilen sin inn i møtende bil med samme den passerer. Har sett skadene på bilene hans selv. Venstre bakskjerm som oftest får det. Fradømt å kjøre bil på en stund han nå da men....blir ikke mindre kjøring av den grunn. kjører mere bil han enn hva jeg gjør. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullebukken Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Vil bare advare trådstarter mot å gjøre noe lignedne i USA. Veldig mange stater har en "castle doctrine", dvs det gir fornærmede rett til å bruke "deadly force" for å beskytte sitt "castle", som gjerne er hus eller bil. Han kunne altså skutt deg rett ned med loven i hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol. Folk blinker på meg når jeg kjør med rimelig kraftige gule parklys på volvon også. Noen prøver vel å opdra resten av verden tenker jeg. Jævla idioter. Bruker å svinge sånn passe over i motsatt kjørefelt sånn at de kjenner seg litt presset som hevn =) Jeg hadde ikke følt meg så veldig komfortabel hvis du hadde prøvd å presse meg av veien når jeg blinka på deg fordi du kjørte uten lys, selv om det var 30 grader og sol. Sånn i tilfelle du hadde glemt det og syns bot for å kjøre uten lys er sure penger.. Just saying :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg hadde ikke følt meg så veldig komfortabel hvis du hadde prøvd å presse meg av veien når jeg blinka på deg fordi du kjørte uten lys, selv om det var 30 grader og sol. Sånn i tilfelle du hadde glemt det og syns bot for å kjøre uten lys er sure penger.. Just saying :) Eirik Er vel kanskje meninga at man skal tenke seg om to ganger før man blinker på noen en gang til. "jeg blir så forstyrra av blinkinga at jeg vrenger 1,8tonn tyskerstål over i motsatt kjørefelt når jeg blir blinka på" Gjør det jo ikke for å være morsom. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Skurk: Hvis noen blir påkjørt av deg, så håper jeg at de finner denne tråden her. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol. Det var ikke svar på spørsmålet mitt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Ser ikke helt det store problemet med å kjøre til og fra butikken uten lys i 30 varmegrader og strålende sol. For å være helt ærlig ser jeg faktisk ikke problemet med å kjøre med lys, uansett forhold. Greit at en del biler ikke har lys på som standard, men det å reagere på blinking, fordi du ikke har lys, med en annen reaksjon enn å slå på lysene ser jeg på som forkastelig. Og ja, nå prøver jeg og høres ut som "moralens vokter", men dette mener jeg faktisk! Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 (endret) Gjør det jo ikke for å være morsom. ..men du synes det er litt tøft? Håper du vrenger inn i sivilpurken en dag. For å være ærlig tror jeg ikke du er annet enn stor i kjeften. Tror ikke du har baller til å gjøre noe sånt. Endret Februar 6, 2009 av jonleo Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 ..men du synes det er litt tøft? Håper du vrenger inn i sivilpurken en dag. For å være ærlig tror jeg ikke du er annet enn stor i kjeften. Tror ikke du har baller til å gjøre noe sånt. du synker ikke spesielt lavt som ØNSKER noen å kollidere da eller jonleo? bullshit:confused: Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 du synker ikke spesielt lavt som ØNSKER noen å kollidere da eller jonleo? bullshit:confused: Jeg prøver bare å komme ned på hans nivå.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Ser det er flere enn meg som irriterer meg over dette. Jeg har som regel ikke det problemet når jeg ferdes etter veiene at bilene ikke blender neg, det gjør det som regel før jeg ser de. Hvis ikke møter de 8 x luminatur og 4 x langlys og dimmer de ikke ned så ligger jeg halveis over i deres fil.... Da tar de som regel hintet. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg