Gå til innhold

Skriv om DIN corsa

Ranger emnet

toresen

Anbefalte innlegg

Hei, skriv inn noe om din korsa, foreksempel historien om den, vordan den har vert osv :yodude:

I morra for jeg min første bil som er en opel korsa 94 mod. Det som er litt spesielt med denne bilen er at først så var den våres :happyhappy: Så kjøpte vi ny bil da var jo opelen helt grei og sånt da men mamma og pappa ville ha noe nyere :( Så de ga den til onkel siden han altid hjelper oss med ALT . Han hadde vel corsan i ett år eller to så ville han ha en større bil , så han ga den til kusina mi og mannen hoses. Han likte den så gott at når han skulle ut og kjøre måtte kusina mi flytte den nye bilen di sin :rolleyes: Men nå har vell de hatt den i ett år ellerno og nå er den avskilta og to til tre hjul punga og noen hjulagre er gåene så nå får jeg den:yummy: Har tengt og gjøre den skikkelig i stand til jeg blir 18, så har god tid ettersom det er tre år til :pimp

Bilen er forresten bare 94 mod og jeg får den gratis av fetteren og kusina mi :cool:

Og dette er faktisk sant jeg har alltid drømt om og få denne bilen :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har no fått min 3 corsa W.C,

*Det hele begynte med en kompis av meg hadde en W.C som han sku selge(NR1), og jeg overtok da den, så fikk jeg senka bilen og synest d var en konge bil,

Foto-0026.jpg

*Med tiden begynte jeg å se på styling osv til bilen, så jeg fant ut at dette va sviiiiiiiiiiin dyrt i dette landet, så tilfeldigvis fant jeg en nettside der de lager styling til corsa og fant det perfekte (kittet) og front,bak lykter til halve prisen som i norge, Så dette ble bestilt fra england, og kom til meg i løpet av få uker, Men dette kom jo til å ta tid, og jeg kan heller ikke kjøre med d om vinteren, så jeg bestemte meg for å finne en ny bil, som til "vinterbil", fant enda en W.C (Nr2) og den befant seg i Ålesund, meg å min bror reiste opp en helg og fikk henta bilen, Corsaen (nr2) fungerte som en klokke, og ingen feil/problemer med den, når en månede hadde gått,

Foto-0069.jpg

*Så en tidlig morning kjørte jeg på en fartshump jeg ikke såg, og det gjorde at batteriet håppet opp i panseret og kortsluttet totalt og det begynte å brenne, jeg prøvde å få slukket brannen men panseret gikk ikke opp, så resultate var (KONDEMNERT)

Foto-0112.jpg

*Da hadde ikke forige eier festet batteriet etter han hadde tuttlet med det,

Så da fikk jeg pengene tilbake for bilen, og begynte å lete på nytt, denne gang tenkte jeg meg en stasjonsvogn, leita å leita, i 3-4 uker men eneste var bare dritt :P, så jeg tok meg en litet titt på corsa'er som var til salg og fant Enda en ny W.C til salg(NR3)va en i kristiansand til salgs så jeg bare måtte ha, nesten nettop Tektylbehandlet, masse servicer fulgt, og han har ikke reist mer enn 118,875 km. så bilen er nesten god som ny, fekk prutet den ned til 25,000 så da tok jeg og min bror en fly tur å hentet den =), denne gang fikk jeg skjekka batteriet i hvertfall :)

Foto-0007.jpg

Så får håpe dette blir den siste W.C jeg kjøper hehe :)

Endret av corsaforever

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 93 corsa city med 1,4i og 60hk. Grei å kjøre, men allikevel en skikkelig drittbil. Lakk girolje,motorolje, frostvæske, og kokte for et godt ord. Hadde den i 2mnd før den stoppa i regnværet, da solgte jeg den for vrakpant. Den hadde bare gått 160000, men var nok dårlig behandla siden den var så dårlig som den var. Ganske sikker på at de fleste corsaene er bedre enn min var.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 93 corsa city med 1,4i og 60hk. Grei å kjøre, men allikevel en skikkelig drittbil. Lakk girolje,motorolje, frostvæske, og kokte for et godt ord. Hadde den i 2mnd før den stoppa i regnværet, da solgte jeg den for vrakpant. Den hadde bare gått 160000, men var nok dårlig behandla siden den var så dårlig som den var. Ganske sikker på at de fleste corsaene er bedre enn min var.

Aiai, den e kjip, du har sikkert fått en skamkjørt Corsa City høres d ut som då jah :P

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider