Gå til innhold

Bytte bakaksling

Ranger emnet

Morten184

Anbefalte innlegg

Grunnet alt for risen bakaksling å diverse skal jeg bytte..

Fikk en bakaksling i ganske bra stand av en venn av meg.

Driver å skal bytte nå.

Har fått løsna alt av stag å bolter, så bakakslinga ligger på bakken nå. Men hva er lettest i forhold til håndbrekk wire'n ?

Løsne den fra inne i bilen å bare la den bli med bakakslinga ?

Skal bruke oppe igjen wire'n.. Så er vel ingen annen metode enn å la den bli med ut å heller flytte den over når jeg har den utenfor bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å gjøre det. tar jo ikke mer enn halvtime-time å bytte aksling. simple biler :)

Den var nå meget drøy! :P Mellomaksel, hovedforinger, momentstag, panhardstag, dempere, stabstaget, bremseskiver, kalippere, håndbrekk, speedokabel, bremserør. :P Alt opp og ned på 1 time? NIX! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var nå meget drøy! :P Mellomaksel, hovedforinger, momentstag, panhardstag, dempere, stabstaget, bremseskiver, kalippere, håndbrekk, speedokabel, bremserør. :P Alt opp og ned på 1 time? NIX! :P

tror ikke jeg hadde klart det ¨på en time, på vogna mi....

men på bilcrossbanen har jeg sett mye stili(Y)

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta bakaksel på min, og da slakka jeg inni bilen, tok av tromlene og løsna wiren slik at jeg fikk den ut av bakakselen..

Brukte 3 timer på bakakselbytte. Var alene og første gang.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta bakaksel på min, og da slakka jeg inni bilen, tok av tromlene og løsna wiren slik at jeg fikk den ut av bakakselen..

Brukte 3 timer på bakakselbytte. Var alene og første gang.. :)

Man skrur tregere, jo flere man er på samme sted..

hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider