Phrenetic Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 (endret) Hei! Jeg har et par Pioneer 10" (TS-W101SPL) som nå sitter i en lukket kasse. Jeg har hørt disse i en annen kasse og yes, dem spiller sykt bra syntes jeg. Men i den kassa jeg har (usikker på ant. liter) så syntes jeg kanskje det blir litt dårlig futt i dem. Dem spiller stramt og fint men kanskje ikke så høyt som jeg skulle ønske. Tanken var igrunn å selge dem og kjøpe noe større nytt, men kom til å tenke på at det kanskje hjelper å bytte kasse, ev. en større amp til dem. Noen som har noen idè om hvor stor kasse disse vil trenge (ev. mål) og hvor store bassreflekshull som anbefales? Bør kassa være delt i to rom, eller er et stort like greit? siden det er et "lukket" bagasjerom så har jeg satt to 4" hull i hattehylla også. Det hjalp litt, men ikke så mye som ønsket. -Phrenetic Endret Februar 6, 2009 av Phrenetic Dårlig emne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Hvor stor er kassa? Skyter rimelig fra hofta om man skal gi noe råd når man ikke vet mer. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Kassa jeg har i dag er: B70xH33x30(bunn)x20(topp) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Okei, cirka 30 liter til hvert element med andre ord. Kjør på med cirka 40-45 liter pr. element så blir det nok mer liv ;) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Okei, cirka 30 liter til hvert element med andre ord. Kjør på med cirka 40-45 liter pr. element så blir det nok mer liv ;) Og da med ventilert kasse? Hvor store rør er å anbefale? 2x3"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Lukket kasse... ferdig! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Lukket kasse... ferdig! Takker for svar... Da vet jeg i allefall at lukket kasse blir det ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Det er bare å finne frem T/S parametrene, og sette seg ned med winISD, så finner du ut hvordan reflekskasse du vil ha ;) 40-45liter pr element, kan bli bra det, men du må regne litt på størrelse, og lengde på rør ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Takker for svar...Da vet jeg i allefall at lukket kasse blir det ikke... Takker for svar og gjør det stikk motsatte av hva jeg anbefalte? Jo BARE HYGGELIG! :watchout Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Takker for svar og gjør det stikk motsatte av hva jeg anbefalte? Jo BARE HYGGELIG! :watchout Hehe, nei :P Var ment som ironi, men kanskje litt vanskelig å lese seg til.:spin Lyst til å utdype litt mere hvorfor lukket kasse er å anbefale? Av ekstra info så kan jeg jo si at jeg drar dem med en dynabel på 800w ved 2ohm, har spiller med 3rca utganger og hp/lp filter. Om det er noe mere du mener du trenger å vite, så fyr løs ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Oh... ja den var ikke helt simpel nei ;) Anbefaler lukket kasse rett og slett fordi det er lettere å få til for en som ikke har inngående kunnskap om emnet bassrefleks :) Kjør ei stor lukka kasse så blir du nok meget happy! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Jepp, skal bygge en selv om se hvordan det blir. Prøve på ca 90L med 2 kammer. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg