Gå til innhold

Nytt anlegg til Peugeot 206? (trenger litt hjelp)

Ranger emnet

Scoob911

Anbefalte innlegg

Skal ikke ha bilen så altfor lenge, så jeg er litt skeptisk til å investere i ting for et heftig anlegg.

Tok et raskt søk, men fant ikke pris for verken P6000UB eller P7000UB noe sted.

Hvordan er denne spilleren da? Kunne den vært noe å gå for? Den har riktignok USB-en bak, men det er vel lett å trekke en USB-ledning inn i hanskerommet så jeg kan plugge i der?

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3883&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

Skjønner at du er skeptisk hvis du ikke skal ha bilen så lenge. Du kan jo ta med deg den videre til neste bil. Den spilleren jo sikkert er helt grei hvis du bare skal ha en spiller for koble til MP3. Har aldri prøvd den men sikkert helt grei til enkel bruk. Ikke no problem å trekke den ledningen, er jo et par små hull i hanskerommet fra før. bare å "fiske" den imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det fins mange spillere i den prisklassen med usb og mp3, men da må du se på biltema eller lignende steder. God lyd kan du bare glemme da ihvertfall :) Min mening er at det er bedre å kjøpe en skikkelig spiller enn å kjøpe en billig først, finne ut at den suger og så kjøpe en dyr allikevel. Jeg snakker av erfaring her :D

Det er faktisk merkbare forskjeller ute å går her...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva du definerer som god lyd og hva jeg aksepterer som god lyd er nok veldig forskjellig :p

Som sagt så skal jeg ikke ha bilen veldig lenge. Og jeg skal nok ikke ha bil igjen før om en 4-5 år etter det, så da blir det nok til at jeg f.eks selger spilleren med bilen.

Men er det mulig å få mer ut av standardhøytalerne med en enkel spiller? Eller må jeg også da opp i fleretusenkroners-klassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg prøvde å få fram. Skal du få noe bedre lyd enn du har i originalspilleren, så du bruke mer enn 1500... Ellers kan du ikke forvente noe bedre lyd,men det blir vel neppe noe dårligere lyd heller. Du får jo flere funksjoner da ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få noe bedre lyd enn du har i originalspilleren, så må du bruke mer enn 1500 (på en ny spiller)...
Slett ikke... førsteprioritet i en fransk bil er å bytte ut høyttalerne. Det gjelder forresten nesten alle bilers originalhøyttalere.

Prioriteringsliste til ditt behov:

* Nye høyttalere foran (6,5" komponentsett)

* USB-interface til originalradioen (ca. 1000,-)

* Forsterker (Originalradioen er ikke råsterk, og med nye høyttalere vil den spille langt bedre, men ikke høyere. Mange mener bra lyd = høy lyd, en ikke helt riktig tolkning av ordet "bra" ;))

* Herifra trengs en ny gjennomgang av hva du har og hvor du vil med musikk i bilen.

Med et par nye, gode høyttalere og et USB-interface kan du slippe unna med fra ca. 2000,- til 2500,-, noe som vil gi langt bedre lyd enn å kjøpe kun en ny spiller til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet mitt er ikke høy lyd i bilen. Vil heller ha litt god lyd, men kan klare meg med det jeg har (så da trenger jeg vel ikke forsterker).

Først og fremst vil jeg bare få byttet ut spilleren med en litt bedre en med USB.

Noen som kan hjelpe meg å velge en bra en? Ca 1500,-.

Så får jeg heller bygge på med fronthøytalere etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å bestille spiller i dag.

Disse er de jeg har funnet, så hvilken burde jeg velge?

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3883&katid=2&mid=m436&vn=736

eller

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5918&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

??

(ser ingen USB-inngang på den første, men står på den at det er det)

Men jeg skal vel kunne plugge på standardhøytalerne på begge disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider