Zagato Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Dette er rett og lett en tragedie for begge parter, der det blei begått lovbrudd på begge sider. Og nå har det jo komt fram meir opplysninger enn når tråden starta så det mest fornuftige nå i Jula er vel å la tråden ligge med hensyn til begge familiene og kondolere så mye til familien til den drepte og ønske alle innvolverte ei best mulig jul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutz Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 det er galt å morde folk for biltyveri etc, men i denne saken syntes jeg 22 åringen burde få minimalt med straff i så fall. Var jo slik at tyven stjelte bilen, kjørte inn i en parkert bil og en båt før han dro ut på et jorde for å herje. Selv hadde jeg trodd at typen hadde vært i en form for rus og ville vært en fare for de som var rundt i området. Ikke bedre blir det når faren løper ut i undertøy og tresko med hagla. Faren tryna og fyrte av et skudd når hagla traff bakken. Sønnen hørte skuddet og så faren sin ligge nede samtidig som tyven kom kjørenes mot faren hans. Så i det tilfellet vil jeg kalle det drap i nødverge. Hadde det vært et "vanlig" bil-tyveri, så hadde saken vært en helt annen. Norge er et rart land uansett hvordan man ser på det, men jeg regner nesten med at 22 åringen blir sett på som en kaldblodig morder som får 21år i buret. Jeg stemmer i hvert fall for MYE hardere straffer for folk som blir tatt for tyveri osv. Har selv en kamerat som var (Er?) en pøbel. Han hadde vel gjort en 12-13 tyverier i leiligheter, + hereverk, narko osv.. Straffen var at han måtte vær "snill gutt" i 3 mnd, eller så ble han putta inn. Jeg syntes at våpen også ligger for lett tilgjenglig for folk. Greit at dem eier dem osv, men syntes våpen burde blitt oppbevart på "felleslagre" i byer osv. Så skal en ut å jakte, så må vedkommende hente/kvittere ut våpnet sitt og levere det tilbake etter bruk. Er sjeldent en jeger trenger å ha våpnet sitt 365 dager i året. .:: Knutz ::. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by Vantage Hvis han gledet seg så mye til å feire jul med familien, burde han ikke ha gjort det han gjorde, han visste tydligvis at han levde på grensen, siden han har sagt før at han pleier å utstyre seg med skuddsikker vest og pistol. Jeg bare måtte komme med en siste komentar. Nei, han burde jo ikke gjort det uansett, men kanskje han "måtte" for å få råd til noe til dattra si.. hvem vet. ingen, og ingen kommer til å få vite det heller... Originally posted by hlangmo Dere er så søte når dere blir sint...........dere er vel ikke noe bedre så det svinpakket som knarker og stjeler........... Du har åpenbart ikke skjønt en dritt.. Vi er jo ikke sure.. Vi prøver ikke å forsvare han som stjal bilen, men vi bare prøver å få åpnet øynene til folk og få dem til å skjønne at drap ikke er riktig..spesielt i sammenheng med tyveri..så gå å legg deg igjen din innavla potetbond.e...... Takk og god natt.. Håper jeg ikke trenger å forsvare meg noe mere nå ;) -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by Knutz Var jo slik at tyven stjelte bilen, kjørte inn i en parkert bil og en båt før han dro ut på et jorde for å herje. Tror du han dro ut på et jorde for å herje? Er vel mer att han var så skadet og skremt att han ikke hadde kontroll over bilen mens han prøvde å komme seg vekk derfra. Og hvem hadde ikke oppført seg slik om de hadde to gevær rettet mot seg. Min mening er att hadde ikke faren fyrt av første skuddet så hadde ikke tyven blitt skremt til å handle slik han gjorde heller. Og hvorfor tok begge med seg våpene ut? Syns det er rart også jeg. Og jeg heller forsvarer heller ikke hva biltyven gjorde. Men det er heller ikke opp til oss vanlige folk å håndheve lover og regler. Men da syns vel også dere som syns att det var greitt att biltyven fikk straff som fortjent att folk med bakgrunn fra andre religioner dreper sine barn og kjære pga æresdrap, fordi dem har vært utro og liknende. Går jo ut på det samme att noen har "stjålet" fra dem noe dem mener dem "eier". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Er da ganske naturlig å ta med seg våpen for beskyttelse/skremsel dersom man oppdager at bilen holder på å bli stjålet. -Man vet da aldri hva narkomane i pysjamas kan finne på .. Biltyver er som oftest ikke helt i balanse. Gir en seff ikke rett til å drepe fyren uten grunn, men dersom det er i nødverge ser jeg på det som helt legitimt. Redsel spiller nok også en stor rolle her.. -Nei, jeg mener ikke det er riktig og drepe noen kun pga redsel, men her virker det som om det var sjelig grunn (eller hva det nå heter). Om han dro på jordet for å herje eller om han trodde båten var en klappeslange vites ikke, helt stabil kunne han ikke ha vært. Han ble nok redd av skremselsskuddene, men å forsøke å meie ned mannen med hagla var nok ikke noe lurt valg. Blir vanskelig å trekke noen konklusjon uten å vite alle detaljene, heldigvis er det andre som skal gjøre det. En narkoman biltyv fra eller til betyr ikke akkurat mye for meg for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by TBI Er da ganske naturlig å ta med seg våpen for beskyttelse/skremsel dersom man oppdager at bilen holder på å bli stjålet. -Man vet da aldri hva narkomane i pysjamas kan finne på .. Biltyver er som oftest ikke helt i balanse. Gir en seff ikke rett til å drepe fyren uten grunn, men dersom det er i nødverge ser jeg på det som helt legitimt. Redsel spiller nok også en stor rolle her.. -Nei, jeg mener ikke det er riktig og drepe noen kun pga redsel, men her virker det som om det var sjelig grunn (eller hva det nå heter). Om han dro på jordet for å herje eller om han trodde båten var en klappeslange vites ikke, helt stabil kunne han ikke ha vært. Han ble nok redd av skremselsskuddene, men å forsøke å meie ned mannen med hagla var nok ikke noe lurt valg. Blir vanskelig å trekke noen konklusjon uten å vite alle detaljene, heldigvis er det andre som skal gjøre det. En narkoman biltyv fra eller til betyr ikke akkurat mye for meg for å si det slik. Har ikke lest alt i avisene og ikke her eller, står mye piss. Men slik som jeg forstår det, og rett meg om jeg tar feil men ble ikke tyven skutt av mannen mens han holdt på å "kjøre" ned far hans? Er ikke det helt normalt å kjøre "villmann" på jordet da mens man er døende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by Geir A Har ikke lest alt i avisene og ikke her eller, står mye piss. Men slik som jeg forstår det, og rett meg om jeg tar feil men ble ikke tyven skutt av mannen mens han holdt på å "kjøre" ned far hans? Er ikke det helt normalt å kjøre "villmann" på jordet da mens man er døende? Det er en kjent sak at man ikke kan ta det som kommer fra media for god fisk. De er selvfølgelig interessert i å selge aviser, og jo mere sjokkerende (ofte også uriktig) "nyhetene" er - jo bedre selger avisa. Har sagt det før, og sier det igjen. Jeg ville ikke nølt et øyeblikk med å gripe inn dersom livet til en som står meg nær er i fare, og jeg hadde muligheten til å redde ham. Jeg vet ikke hvor du kommer fra, Geir A, men her i Tromsø overgir man seg for å få behandlig for skadene man har pådratt seg hvis man er døende. Man øver ikke på rallycross-teknikken sin på et jorde i en stjålet bil, for så å kjøre på folk som står i veien for en. Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by tekNetium Jeg vet ikke hvor du kommer fra, Geir A, men her i Tromsø overgir man seg for å få behandlig for skadene man har pådratt seg hvis man er døende. Man øver ikke på rallycross-teknikken sin på et jorde i en stjålet bil, for så å kjøre på folk som står i veien for en. Mannen kjørte vel villmann på jordet etter å ha blitt skutt på av sønnen. Og sønnen skjøt vel på tyven fordi han holdt på å kjøre ned faren sin. Ergo så prøvde han vel ikke å kjøre ned faren etter å ha blitt skutt av sønnen i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Nei nå følte jeg med useriøs! Gå til http://www.stickdeath.com å se på et par heftige bilalarmer!!:D :D Geniaaalt!!lol lol eneste jeg har å si om denne saken er; LOL noen er bare helt på jordet! En bil er ikke verdt et liv... Selv om jeg også hadde klikka hvis fyren prøvde å kjøre ned et familiemedlem...:mad: Det mest patetiske var nå kompisen til han som daua i avisa... "Han trengte jo bare en delebil" hvor idiot kan man være! Det er nå ikke for faen greit bare å gå å ta en bil for det!! Nei, i denne saken er nok begge sider like fucka i hodet:rolleyes: Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 JA det er galt å drepe uten grunn. at bilen din blir stjelt er ikkje god nok grunn. Men når faren din held på å bli påkjørt, så er grunnen definitivt tilstades. Den dagen du greier å bare stå å sjå på at faren din blir påkjørt uten å gjer noko, sjølv om du har kjangs til å gjer noko, så bør du revurdere DIN situasjon. BLOD er faktisk tjukkere enn både bensin(??) og vatn. -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Bra jobba av han som skøyt. Synd han ble tatt. En av mine helter. http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Nå tenker jeg vi lar tråden vile. De fleste har fått sagt hva de mener både for og imot - så tar vi opp saken igjen når den blir aktuell i rettsapparatet ;) 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg