Gå til innhold

Morten & BeateM's Omega B Stv! - Eu-kontroll tatt! Se s4

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har jo elektrisk lyktejustering i bilen, så det er en mulighet for det ja. Bare justere lykter litt ned :)

Som sagt, har en del andre småting som må fikses før sånn.

Min prioritet er :

1. Eu-kontroll

2. Fikse feil funnet på eu-kontroll

3. Etterkontroll å få på skilter

4. Alt annet morro, senkesett, felger,xenon,takvinge osv osv

Så det må nok vente litt, men har lyst ;)

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte siden ikke har deler til å fikse dynamo,luftmengdemåler osv ennå, att jeg kunne starte planlegging av anlegg i omegaen. Siden dette er en stasjonsvogn å det skal ett hundebur baki, så vil jeg ikke ha en stor sub + forsterker synlig. Så da tenkte jeg heller oppgradere høytalere i dører forran å bak.

Første steg er høytalere forran. Fikk plukket av dørtrekket å skrudd ut orginale høytaler + diskant.

Her er bilde av gammelt (til venstre) å nytt (til høyre):

IMG_0021.jpg

Og som man kan se fra siden, er nye elementet en del dypere enn det orginale:

IMG_0024.jpg

Noen forslag til å feste diskanten på orginal plass?

Den orginale er klipset fast, noe jeg ikke får gjort med den nye.

Kan jo evt lime den nye fast? Eller, kan det være noe poeng å ta vare på den orginale ?

Kan disse funke tro?

Adapter:

1490a020a88c59.jpg&bredde=605&rot=0&i=ok

Adaptere for å montere 165mm høytalere foran i Opel:

Astra - 1998 og nyere.

Calibra

Omega - 1995 og nyere.

Vectra - 1995 og nyere.

Zafira

Endret av mortenwb

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De funker ja, er de samme som sitter i orginalt. Kan evt fjerne det gammle elementet fra de orginale og bruke de til det nye. Det gammle er limt fast.

Ang diskanten så kan du sikkert lime de ja, bare få rett vinkel på de.

Det kan umulig stemme att det er limt. Skar ut den orginale høytaler nå, å for meg ser det ut som det er støpt sammen!

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt bilen på eu? og har en liste over feil. Hvis du ikke har det, har den "listen" og bli en aning lengre en vanligt hvis du kjøper en bil uten skilt det har jeg fått merke til de grader.

Fullt klar over det. Må nok bytte bremseskiver forran + bak, bremseklosser, kanskje eksos, kanskje no bremserør, foringer osv, men gidder ikke ta sorgen på forskudd. Har jo bil så jeg kommer meg på jobb å rundtomkring, så ingen kjempe hast å få på skilt på denne!

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått tak i litt mer deler!

IMG_0004.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

• 1stk brukt dynamo merke Bosch
  • 1 stk viftereim/drivreim
  • 1stk nytt batteri
  • 1stk nytt batteri til nøkkel
  • 1stk Haynes bok til Omega
  • 2 sett med høytaleradaptere forran + bak

Den gamle dynamo som sto i bilen var av merket Delco Remy, mens nye er Bosch.

Har det noe å si ? Innfestning å kontakter så identiske ut!

Har og fått bestilt ny luftmassemåler, som trolig kommer i løpet av neste uke engang.

Lite bilde av hvordan det ser ut nå med ny dynamo,batteri å viftereim/drivreim montert:

IMG_0003-1.jpg

Forresten!

Ingen som har dørhåndtak (komplett) til venstre side bak til overs? Trenger nytt som du kan se her :

IMG_00011.jpg

Er det mye jobb å bytte eller?

Endret av mortenwb

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt start på den etter du skifta dynamo & co ?

Fortsatt motorlampe eller ?

Aldri skifta håndtak på omega b, men vil tro det er ett par skruer på innsiden av døra så kommer den ut. men sier ikke noe sikkert hehe :)

Har ikke prøvd starte den etter bytte av dynamo & co. Venter på ny lmm fra Blomdals Opelhøgg!

Mulig bilen vil starte uten LMM,men da vil den vel gå i nødmodus å pøse på med bensin?

Har ikke så hast, klarer vente noen dager til ny LMM er på plass.

Tror ikke det kan være så hiiimla komplisert å bytte dørhåndtaket nei, sitter vel som du sier med ett par skruer + no stag/motor til sentrallås. Har jo kjøpt Haynes boka, så kan ta å se litt i den når jeg får tid!

I dag fikk jeg jaggu bit-sett da jeg kom hjem! Bacho tilogmed!

Tusentakk BeateM! :D

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Bilen vil jo starte med strøm fra batteriet, men jeg ser ingen vitts å starte den nå. Venter heller til LMM har komemt, så får Fantikkenick (PK) komme med tech'en å fjerne feilmeldinger som ligger inne, evt lese ut nye som kommer (noe jeg ikke håper skjer :D )

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider