Gå til innhold

Morten & BeateM's Omega B Stv! - Eu-kontroll tatt! Se s4

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

Seff, man studerer jo til ingeniør :D

Og som jeg sa isted, det fins elementer som er konstruert for å fungere optimalt i små kasser. Disse er ofte lavtbyggende, slik at magneten ikke stikker så langt inn i kassa...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte lage kassen ca slik (gikk bort fra ideen med portet kasse).

Denne vil ligge i hjulbrønnen under orginalgluvet.Planen var å skjære hull i orginalgulvet, stort nok til ett høytalergitter!.

Så da får elementet plass til å bevege seg, lyden kommer inn i bilen, og elementet er trygt så bagasjerom kan brukes.

Forslag til kasse:

part1.jpg

Her er det gjort plass til montering av forsterker i bakkant av kassen. Kunne noe slikt blitt bra ? :wonder:

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nesten ut som en utedo hehe ;)

Men kan jo bli bra det.

Blir nok liten endring på den. Fant ut att det kan bli litt stress å lage buen i enden av kassa, så tror jeg går for en 4-kantet utgave isteden. Tenkte kle innsiden av reservehjulsbrønn med støydempende matter før kasse monteres i.

Hvem selger høytalergriller/gitter i 12" størrelse som tåler litt? Altså som tåler typ bagasje oppå..

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter seg over grillen så lyden blir lavere:P

Åhnei!?

Men bikkja digger musikk, så høy musikk å litt bass tror jeg han ikke bryr seg om!

(PS! Favorittlåta er Who let the dogs out )

:disco

Anng sub, så er det endring i planene.

Dropper hele planen (intill sommeren) med sub i bagasjeromsgulv å bruker en Alpine 10" i kasse istedenfor å bruke MTX elementet fra min gamle basskasse.

Lite bilde av gammel kasse, ny kasse å spiller'n:

IMG_0019.jpg

Står nå og på "venteliste" hos Blomdal's for å få hundegitter + rollo til bagasjen (om noen andre har, så hyl ut!)

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppdatering!

Noen har syntes omegaen var så fin att de ikke kunne la være, så de har tatt å ripet opp hele høyresiden, fra ca midt på høyre bak helt fram til dørhåndtak høyre side.

En ca 1mm brei ripe som er ganske dyp.

Etter nermere inspeksjon har de og tatt min polakkporsche.

Så nå er jeg mindre happy.... :rolleyes:

Starter her:

IMG_0002-1.jpg

Vidre bak:

IMG_0003-2.jpg

Ender her:

IMG_0004-1.jpg

Er det håp for å polere ut noe sånn, typ med farget voks eller liknende, eller må det lakkeres ?

Endret av mortenwb

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider