Gå til innhold

Morten & BeateM's Omega B Stv! - Eu-kontroll tatt! Se s4

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

Men det kommer jo ann på hvor pent det blir da! De kommer altid til å bli en liten fargeforskjell fra den gammle og den nye lakken.... Så spørs bare hvor nøye trådstarter er:)

Jeg er ikke nøye på fargeforskjell på lakken ennå!

Vil bare ikke kjøre rundt med en jævlig ripe langs hele siden. Planen var da eu-kontroll er tatt, skilter på å fått brukt bilen, att man bestemmer seg om man skal ha bilen en stund fremover (påkoste den litt) eller bare bruke den.

Skal den påkostes blir det nok bytting av dører å litt sånn samt hellakkering, så til det skjer får jeg leve med litt fargeforskjell!

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg starta å utbedre feil på Omega'n.

Ringte å hørte litt på div verksteder hva de skulle ha for å bytte bærearmsforinger å beste jeg fikk var 3200 forran å 2400 bak. Altså 5600 totalt. Det syntes jeg var litt dyrt, så nå tenkte jeg heller demontere bærearmer å ta med på ett verksted å få de til å bytte foringer, så gjør jeg resten selv (iallefall forran).

Hvordan få av endeledd enklest mulig ? Må man ha en endeleddsavdrager, eller er det bare hamre løs?

Tenkte skaffe meg enten slik:

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-1240_l.jpg

Eller slik:

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-1254_l.jpg

Eller slik:

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-1253_l.jpg

Hvem av de 3 er best til jobben?

Ellers, har fikset en del av de andre feilene på eu-kontroll, så nå er det ikke lenge igjen før skilt! (avhenger av cash å insattsvilje!)

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. håper innsatsviljen og cash er på topp frammover da.. vil ha flest mulig på skilt. hva skal du med de? holde fast endeleddet mens du skrur ut?

i såfall har vi bare brukt muttertrekker og evt en stoor vannpumpetang på skolen.

Ehh, endeleddet er jo konformet å sitter fast som faen! Mutter har jeg skrudd av men må jo få det løs! Har jo hamra løs med hammer, tonn med rustløser, sitter bom fast ennå!

Sånn ca sånn:

P1010148copy.jpg

Endret av mortenwb

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten slegge og mothold.. er bare grov makt.. har du gassbrenner, prøv dette på metallet den sitter fast i.. utvidelsen vil gjøre at rust osv vil sprekke og ting løsner.

hadde jeg hatt gassbrennner hadde det vært brukt :)

Har ikke slegge her i stavanger, kun noen hammere!

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta med avdrager imorgen til deg, er den i midten de fleste bruker... ganske grei, prøvd å rett å slett hamre på metallet der "kula" henger fast ? sette ett litt langt skrujern i spenn og slå (ikke på gjengene men festet bak bremseskiva der kula sitter)

Pleier som regel å løsne da, men som sagt tar med avdrager til deg imorgen etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider