Gå til innhold

BUR I BIL ! Regler

Ranger emnet

BARE B

Anbefalte innlegg

Det skal vist gå an å montere bur om bare bilen er gammel nok. Halvbur er vist Ok uansett. Se vedlegg. Doc fra SFOOR ! Biler reg før 01.01.1974 er untatt reglemanget.

http://i697.photobucket.com/albums/vv331/vanc66/IMG_1221.jpg

Endret av BARE B

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på det. Kjøretøyforskrift gjelder da fra det året kjøretøy ble eller kunne ha blitt registrert i norge. Har bedt SFOOR om annen dok om de har.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en representant fra Statens Vegvesen her for noen uker siden, som opplyste om at halvbur ikke er lov i det hele tatt. Men jeg har jo ikke noe skriftlig kilde på det, og ang. noe annet jeg snakket med ham om sa han at jeg nok hadde mer peil på temaet enn ham selv, så jeg vet ikke helt hvor mye man kan stole på SVV-gutta :P

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Oppi V/ risløkka trafikkstasjon sier at de godkjenner halvbur. Han er vist med i SFOOR og dette sa han senest sist uke. Stole på dem kan man til de grader. Stol på at de stikker kjepper i alt de kan. NEI NEI NEI og så må man krangle seg til det man vil.

Et av spørsmålene mine per telefon til spesialgruppa : Kan jeg bytte til rattstamme fra annen bil annet merke? NEI !!!!!

Jeg har fått tilsendt kjøretøyforskriften av 1969. Gjeler fra 1970 fra Lovdata. Kan jeg bytte rattstamme? Ja .............

(Kadettetn min er en 1970 mod). Han svarte ja på korting av motortravers men på mail ble jeg bedt om å henvende meg til SFRO i Sverige. Har spurt tidligere om en bil godkjendt av SFRO blir godkjendt i Norge og da var svaret NEI !!!!!!! Man kan lure. Frustrerende er det ihvertfall.

Endret av BARE B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jævli IDIOTENE på Risløkka kan brenne i Helvete...

SFOOR er bestående av 2-3 klokehoder som KAN og VIL og HAR godkjent værstingbiler...

MEN resten av gruppa + høyere ansatte ønsker å trenere ALL form for ombygging av bil...

Har nå en sak gående på 4 året på den BT stasjonen...

INGEN som lengre vil ta ansvar og ta avgjørelser...

:deng:deng:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider