Gå til innhold

Min Omega B1 94mod 2.0 16v er hentet. Anlegg montert.

Ranger emnet

turbotrondsen

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne ikke blitt mer riktig;)

Gleder meg møe til å overta den!

Har forøvrig to spørsmål;

-El justeringen på speilene fungerer ikke, er det en egen sikring på denne? Er jo likegreit å bare sjekke denne før man begynne å måle kontakter osv.

-Varmen på venstre side i baksetet fungerer ikke, kommer ikke lys i bryteren, ei heller varme i ræva. Hva kan dette komme av?

Er det veldig ekstrautstyr på disse bilene det?

Har liksom ikke sett så mange biler til den prisen og den årsmodellen med såpass mye utstyr:P

Ellers kan det nevnes at det følger med helt nye senkefjærer i eske, (40/40mm)? Ikke sikkert. Er hvertfall papirer på det.

Og svarte linselykter er det og på bilen :D

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har henta bilen og tatt bilder, men har glemt passordet på photobucket. Prøver å få de til å sende mail med passord og brukernavn, men jeg får ingen.

Er det noen andre plasser jeg kan laste opp bilder?

Helst ikke noe som må linkes til for å se bilder, vil helst at de skal laste opp på sida her.

EDIT: Fiksa det! Bilder er ute om få minutter! :D

Endret av turbotrondsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har henta bilen og tatt bilder, men har glemt passordet på photobucket. Prøver å få de til å sende mail med passord og brukernavn, men jeg får ingen.

Er det noen andre plasser jeg kan laste opp bilder?

Helst ikke noe som må linkes til for å se bilder, vil helst at de skal laste opp på sida her.

EDIT: Fiksa det! Bilder er ute om få minutter! :D

http://www.bildr.no

http://www.Fotoknutsen.no

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Eukontroll tatt, og noen feil ble det:

- 2 Bremsebelegg for tynne foran

- 2 Bremserør svekket pga rustangrep begge bak

- 2 Slitasje ytre endeledd h.foran

- 1 Stopplys defekt h.bak

- 1 Skiltlys defekt bak

- 2 Foraksel dårlig innfestning h.foran, lenkearmsforing fremste

- 2 Bakre eksosrør defekt

- 1 Lydsignal ute av funksjon

Dette er rene plankekjøringa jo :D

Bare småting som er tatt på en kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da var anlegg satt inn.

2x12 Kicker Comp i porta kasse.

1600w Megavox forsterker.

5 farad Stinger kondis.

Spilte RÅTT i Golfen, men jeg var mildt sagt skuffa når det ble montert i denne bilen..

Elementene er vendt inn mot kupèen.

Frykter at det er for "tett" i bagasjerommet på denne.

Derfor vurderer jeg å lage to hull og sette inn to bassrefleksrør i hattehylla for å lette litt på trykket, samt få mer bass inn i bilen.

DSC01613.jpg

DSC01609.jpg

DSC01618.jpg

DSC01619.jpg

DSC01620.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd dem med setene nede? sånn at de spiller rett inn i kupeen?

husk også at intreørvolumet er større så skal mer til for å fylle det.

Har prøvd med setene nede ja. Var litt mer forskjell, men ikke det helt store.

Vurderer å snu kassa for å sjekke forskjell.

Bare litt knot mtp at alt av ledninger er så korte som mulig, så de må skrus av også på etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør egentlig ikke ha bassporter i hattehylla! Da ødlegger du vistnok dynamikken i kassa. Har ikke testet selv, men en jeg har snakka med som har rimelig grei peiling på anlegg mente det. Uansett så tror jeg ikke du vil merke den store forskjellen heller siden det ikke er så stor forskjell med setene nede heller. Det er som Teigland sier, ganske mye mindre volum som skal fylles i en omega enn en golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør egentlig ikke ha bassporter i hattehylla! Da ødlegger du vistnok dynamikken i kassa. Har ikke testet selv, men en jeg har snakka med som har rimelig grei peiling på anlegg mente det. Uansett så tror jeg ikke du vil merke den store forskjellen heller siden det ikke er så stor forskjell med setene nede heller. Det er som Teigland sier, ganske mye mindre volum som skal fylles i en omega enn en golf.

Okei. Så da bør jeg kanskje bare ta til takke med at bilen min er for stor for anlegget mitt :(

Men bass er det hvertfall :D

Og det har jeg savna siden jeg satt meg i bilen første gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare satt i ny spiller i min.. gjorde undere.. skal komme mer i den, men er ikke sånn skriiikende behov faktisk:P det med høl i hattehylla er heeelt avhengi av bil og anlegg.. en jeg kjenner har en 240.. han tok ut hattehylle ellementene pga bassen trykka på dem.. merkbart.. så når de var ute kontra inni (prøvde å putte dem nedi frakobla) ble bassen bedre og mer musikk, mindre ren vibrasjon når det var høl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare satt i ny spiller i min.. gjorde undere.. skal komme mer i den, men er ikke sånn skriiikende behov faktisk:P det med høl i hattehylla er heeelt avhengi av bil og anlegg.. en jeg kjenner har en 240.. han tok ut hattehylle ellementene pga bassen trykka på dem.. merkbart.. så når de var ute kontra inni (prøvde å putte dem nedi frakobla) ble bassen bedre og mer musikk, mindre ren vibrasjon når det var høl.

Spiller har jeg, som duger. Pioneer som er et halvt år gammel, som kostet 3500,-

Men jeg får bare belage meg på å kjøre med skiposen åpen.

Skrur jeg opp endel også, så hører jeg at det rister i hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det er hattehylla? i såfall bør du gjøre noe mot det,sette på noe gummiknotter eller no.. er ikke noe fett å høre det:P du kan jo bare teste om du vil ha åpen skipose eller ikke.. ville prøvd med snudd kasse også da du har bassporta opp bak.. for å se hvordan det har innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det er hattehylla? i såfall bør du gjøre noe mot det,sette på noe gummiknotter eller no.. er ikke noe fett å høre det:P du kan jo bare teste om du vil ha åpen skipose eller ikke.. ville prøvd med snudd kasse også da du har bassporta opp bak.. for å se hvordan det har innvirkning.

Det høres mistenkelig mye ut som hattehylla hvertfall, fordi det forsvant så fort jeg letter på trykket med å legge ned baksetene.

Skal prøve å snu kassa i morra hvis jeg får tid.

Må jo skru litt og så jeg snart får godkjent kjerra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider