Espein Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Hei. Igår hoppet servoreima mi av, vi monterte den på igjen og den falt av litt etterpå. Vi monterte den på igjen og så lenge jeg ikke hadde mye rattutslag gikk det tydeligvis bra. Vi stremmet den skikkelig til og jeg sjekka etter mange ganger att den var stram. Men når jeg ser på de to hjulene servoreima går rundt på, så er disse ikke paralelle med hverandre. Det hjulet som sitter på servopumpa sitter lengre frem enn det hjulet som går sammen med registereima, hvordan kan dette ha seg? For når de to hjulene ikke er parallele blir det vel vibrasjon på reimen? Ser rett og slett ut som att det hjulet som sitter med registereim og servoreim er skeivt, hva kan jeg gjøre? Har ikke veldig god peiling, men håper dere skjønner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 er flere spor i disse hjulene som gjør at du skal kunne flytte reima på drivhjul til den står parralellt med pumpehjulet. vet d er lett å bli forvirret nedi der, men en nok en logisk forklaring visst du studerer d litt;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Jasså, det såg vi ikke igår. Noen som vil forklare evt. har ett bilde eller? Hadde vært knall da jeg ikke vil ha den på verksted :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 løsningen er nok å få hjulene paralelle igjen. så du har jo litt peiling, siden du skjønte det ;) var borti dette på en 240. men da vridde reima seg bare, slik at den sto oppned.. Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Ser rett og slett ut som att det hjulet som sitter med registereim og servoreim er skeivt, hva kan jeg gjøre? er hjulet skjeivt? kast i det? prøv å stramme skruene evt. Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 har gått bra i dag, har vært en del skrenser, men om det er kast i hjulene er jeg ikke helt sikker på, skjekker der nærmere når jeg har en garasje å stå i :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 ta en titt om reima til dynamoen står riktig du... så blir det hele ganske logisk tenker jeg.. og samtidig sjekk slakken på hengslepunktet til servopumpa...er det slitt, vil servo-reimhjulet stå ganske skjevt når det strammes. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 har samme problem på min 92 mod.. :/ alt ser heilt rett og fint ut, men ser att hjule på servo pumpa står 2 -3 mm bak reim hjule på veiva... var det noen som hadde ett løysnings ord?? :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 har samme problem på min 92 mod.. :/ alt ser heilt rett og fint ut, men ser att hjule på servo pumpa står 2 -3 mm bak reim hjule på veiva... var det noen som hadde ett løysnings ord?? :) igjen: sjekk hengslepunktet til servopumpaaaa :)egentlig Alle boltene til pumpa...skal være 2-3 stk 10/13mm bolter som fester adapterbrakettene til pumpa og...alle disse boltene, og hengslebolten nederst har en tendens til å løsne har jeg erfart ett par ganger :) Edit: Nei, jeg snakker nå ikke om servo-braketten på motoren...men de på selve pumpa. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 ja, har plukka av alt, og montert att.. forbanna dritt... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 hmm, da er enten reimhjulet på veiva på vei av, eller så er akslingen på vei gjennom pumpa. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Når motoren gikk å jeg så hvordan ting gikk rundt, såg det ut til att braketten hos meg gikk litt skeivt rundt, lagde liksom vibrasjoner. Hva kan gjøre dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Når motoren gikk å jeg så hvordan ting gikk rundt, såg det ut til att braketten hos meg gikk litt skeivt rundt, lagde liksom vibrasjoner. Hva kan gjøre dette da? prøvd å ta av reima, løsne "strammer-staget" helt ved å skru løs feks bolten på blokka, og "rikke og riste" litt på servopumpa? er gjerne da du ser hvor slarken ligger...kjenn, føl og rist. Det gikk jo fint ut av fabrikken,og har fungert i sikkert 20-25 år, og at det plutselig ikke skulle stemme av "ulogiske" grunner er svært lite sansynlig. Noe ER svært slitt eller slarkete, og eneste måten å finne det ut på er å gå dypt til verks :) Så får logikken være ledetråden.."hvordan kan pumpa komme seg lenger bak enn reimhjulet" feks...også undersøke omstendighetene. "kan reimhjulet komme seg fremover?" og undersøke omstendighetene..... feilsøking rett og slett :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.