Gå til innhold

kalipper lakk

Ranger emnet

Egil123

Anbefalte innlegg

heisann

var på torshov i går å så litt på kalipper lakk..

sto i mellom kalipper lakk og den mye omtalte hammer lakken. tenkte orange eller rød siden jeg har svart bil.

men spørsmålet er, hvem av dem burde jeg ta.. og går det greit å lakke nå i kulda?

bilen vil stå i en garasje men det er jo fremdeles - grader..

help?

på forhånd takk.

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du rengjør godt for rust, fett osv.

Så burde begge funke ganske greit.

Ingen erfaring med kaliperlakk selv, men hammerlakken er hvertfall solid og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bilen i garasjen og rengjør grundig med stålbørste og vask med aceton inneholdig veske..

Aller helst demonter dritet og få det rengjort skikkelig!

Da slipper du samtidig og maskere og styre så enormt for å få det fint!

Sørg for varme ellers herder aldri lakken (uansett type) før det er sommern uansett..

Sett en vifte mot greiene over natta, det vil hjelpe!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for nyttige svar, jeg tenke jeg skulle bruke den lakken man bare pensler over, har dere noen kommentarer til denne? "altså hammerite lakken".

kaliperene har kun blitt bruk i sommer, så om det er noe rust på dem i det heletatt vet jeg ikke :P i å med de er så nye..

hva tror dere? prøve å lakke nå eller vente til det har blitt litt varmere ute?

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du demonterer caliperne, pusser ned litt evt bare matter litt om det ikke er rust, rengjør SKIKKELIG og pensler på godt med hammerite, la stå over helga med + grader og gjerne en varmluftsovn mot caliperne så malinga herder skikkelig.

Så holder den hammerite malinga i maaaange år.

Onkel har gjort samme på merca si for 7 år siden, like fine den dag i dag de:D

Absolutt å anbefale.

Men som sagt, ingen erfaring med caliperlakk, men tviler den er så solid som hammerite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...