volvo-Christian Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 (endret) Her på østlandet har det snødd betydelig mer.Jeg var ute å målte nå, 55cm snødybde. Og det snør enda. Ligger vel ikke akkurat 55cm i veien du skal kjøre da:) mere det jeg tenkte på. Men skal være litt enig. Kjørt v70 og v40 i dag, og der det ikke er brøyta noe særlig, er det jo litt knotete da... Blir litt overlegen med 4x4, dessverre:) men ålreit med snø da, som en tidligere her skreiv. Bedre enn regn! :) Endret Februar 7, 2009 av volvo-Christian Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Jupp, praktisk med offroader på vinteren :) Eirik Hehe.. hadde det vært brøyta hadde det ikke vært noe problem, men fikk litt sånn flyte rundt følelse ja:D.. Men CTR`n er faktisk av de 4 bilene jeg har hatt den beste på vinterføre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 E itj aill som har snyskjotter da vettu :D Hehe, hva hjelper det flytrafikken?? Jeg må jo egnetlig være ganske sær når det er 7mnd vinter her oppe og 5mnd dårlig skiføre så er jeg sikkert den eneste som ikke har snøscooter men heller legger pengene i stor motor og heftig senk på bilen..... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Ligger vel ikke akkurat 55cm i veien du skal kjøre da:) mere det jeg tenkte på. Men skal være litt enig. Kjørt v70 og v40 i dag, og der det ikke er brøyta noe særlig, er det jo litt knotete da... Blir litt overlegen med 4x4, dessverre:) men ålreit med snø da, som en tidligere her skreiv. Bedre enn regn! :) Brøytemannskapene her slurver noe sykt. Begynner ikke å måke før i 12-13 tida. Idioter. Og jeg tar gjeeeerne regn over snø når som helst. Det har kanskje noe med at jeg kjører lastebil distribusjon. Gleder meg til mandagen, kommer til å sette meg fast absolutt overalt.. igjen. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 I tillegg er du over 60 mil unna :) Men jeg kommer fra en plass bare noen steinkast unna steinkjer da,Verdal nærmere bestemt. 1975-2005 :D på Verdal ja :P hehhee.. der har jeg vært LITT for mye xD :P Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Jeg ble bare nødt til å følge opp denne nå.. Såpeglatt E6 – biler føk av veien - Østlandets Blad Jeg siterer: Politiet vurderte en tid å stenge en såpeglatt E6 tirsdag morgen. Bilistene mestret ikke det glatte føret. :D Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Jeg ble bare nødt til å følge opp denne nå.. Såpeglatt E6 – biler føk av veien - Østlandets Blad Jeg siterer: :D Hmm...har det ikke vært vinterføre lenge nok for at folk skal skjønne at det kan være glatt ute på veiene?? Greit at disse ulykken kommer sammen med den første snøen, men nå har det faen vært snø på østlandet leeenge nok til at slike ting ikke skal skje! //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Hmm...har det ikke vært vinterføre lenge nok for at folk skal skjønne at det kan være glatt ute på veiene??Greit at disse ulykken kommer sammen med den første snøen, men nå har det faen vært snø på østlandet leeenge nok til at slike ting ikke skal skje! //M Vel, når det gjelder E6, i alle fall her utover, så blir den brøytet og saltet til sommerføre veldig kjapt. Det venner nok folk seg fort til. Men så var det 10-15 minus ei natt, og kombinert med endel tåke på morran, ble det et finfint islag på asfalten. Det er ikke så veldig ulogisk, jeg så tåka, og skjønte at dette ville skje. Men det er jo ikke alle som er så kjappe da.. ;) Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 jeg blir oppgitt, hva skjedde med kjøre etter forholdene? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 jeg blir oppgitt, hva skjedde med kjøre etter forholdene? Jeg skjønner at folk tar ting for gitt, men det var akkurat dette jeg satt å tenkte på :) /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Helt sykt snø greier her å nå blitt.. vært slik noen dager. Jeg kjøpte meg bettere kjettinger å monterte på volvon. kommer meg fram overallt nå, flirer av de andre.... hehe:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 jeg blir oppgitt, hva skjedde med kjøre etter forholdene? Jeg kjører etter forholdene, breit! :D Her vest ligger det utrolige 20-25cm kanskje, veiene er stort sett sundt salta og våte. Tror den vanlige mannen i gata var bedre å ratte bil før i tida når alle hadde bakhjulstrekk og snøen faktisk låg på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Er fra bygda selv, og bor i Oslo. Ser mye rar kjøring her, det mest utbredte er folk som gir ALTFOR mye gass når de skal opp en bakke, slik at de står stille og spinner på turtallssperra... håpløst. Selv har jeg null problemer med å kjøre her inne, det mest tungvinne er brøytekanter på hver side av bilen når man har parkert, dårlig brøyting, og at de SALTER når det er 20cm løssnø på veiene...håpløst! Men jeg kjører polo med 145-dekk, så jeg kommer fram overalt,hihi :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Her vest ligger det utrolige 20-25cm kanskje, veiene er stort sett sundt salta og våte. Tror den vanlige mannen i gata var bedre å ratte bil før i tida når alle hadde bakhjulstrekk og snøen faktisk låg på veien. I tillegg var de mye mere forsiktig før i tiden, smalt de bilen i en lyktestolpe eller en annen bil kostet det skjorta og få det fikset. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Folk forventer eller tror? vet ikke helt jeg, at man skal kunne kjøre like fort hele året, da går det til skogs eller gjennom gjerde til naboen om man vil.. En anna sak er vel at om jeg trer bilen min gjennom 4 sauegjerder og langt til skogs stopper ikke hele verden opp på samme måte som om en står og legger om til kjetting i midtre felt på 3 felten inn til oslo.. Litt satt på spissen mene. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg