Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken. Hva skal jeg gjøre?

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 7-serie bmw. Den var super helt til jeg raste automatkassa på tomgang utenfor butikken dagen etter kjøp. For ikke å snakke om sprekk i topp, gåent varmeapp-register og generelle elektriske problemer..

Klarte å få igjen 8k av kjøpesummen på 20k etter litt om og men. Jeg hadde ALDRI kommet noe vei med dette via forbrukerrådet. Her fikk jeg kr kun fordi selger ikke visste bedre.

Nå har dere tydeligvis med en rasstass å gjøre, da er det dessverre bare å svelge kamelen som en før meg sa her.

En kan ikke forvente gull og grønne skoger når det gjelder såpass billige biler. Typen din burde kjøpe seg en annen bil i en litt høyere prisklasse med tilstandsrapport. F.eks naf-test.

Det hadde dere spart penger på i det lange løp. Tro meg, jeg vet! Gikk gjennom 20 møkkabiler på etpar år. Har et _mye_ billigere bilhold nå med en bil til 20 x prisen av de jeg hadde før.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

JEg kjøpte høsten 07 en 92 mod Scorpio sedan for 14000kr, denne sa selger at det var byttet 1 hjulbue og begge kanaler på + sveiset i gulvet, alt skulle vistnok blitt gjort av en proff. sveiser. skrev kontrakt med at bilen ble solgt som den var aog alt det tøvet,

og ca 2mnd senere da jeg skulle legge om til vinterdekk så jekket jeg opp bilen og så fort bakhjulet løftet seg fra bakken så sprutet det sparkel og stålplater, viste seg etter litt sparkel hakking etc at hjulbuen var poppet rett over den gamle, kanalene var 10x5cm plater poppet sammen, og i gulvet var det og poppet plater over hullene, etter en samtale med forbrukerrådet (ble henvist til de samme paragrafene som stian la frem tidligere i denne tråden) og en biloppretter så skrev jeg et brev til selger med alt av opplysninger jeg hadde og vedlagte bilder etc, kjøper hevet da salget og jeg fikk igjen det jeg hadde betalt for bilen, så vil si det er bare å stå på sitt

og til dere som skriver at man burde kjøre bilen på huggern etc , så har alle hver sin smak , jeg personlig elsker Scorpion har hatt flere og har 3 for øyeblikket

Endret av mr_scorpio

2008 Ford Focus 1,6 Titanium X

1991 Ford Scorpio 2,9i 24v

1986 Ford Scorpio 2,8i ghia

x 1996 Ford Mondeo 2,0 Glx solgt

x 1994 Ford Scorpio 2,0 GlX "RS" vraka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som lurer på hvordan resten av bilen er? Poenget er at gutten LIKER Scorpio, ok? Er det så inni hampe**** vanskelig å lese?

Kanskje får han en relativt strøken Scorpio dersom han bare fikser kanalene først? Det er jo Det han er ute etter ok?

En slik bil hadde jeg engang: Farlig rust på ett område, ellers dritstrøken.

Kjøpte en svært pent brukt Nissan Bluebird, men med gjennomrustede innerskjermer og rust i fjærbenstårn bak. Ikke noe rust andre steder og det er typisk på disse "vanlige" forhjulstrekk japsebilene fra ca 1980 til 1990. De er laget på omtrent samme måte der bak alle sammen.

Min 1994 Carina var akkurat lik (men den hadde jeg tectylbehandlet tidlig nok).

Selger informerte om rusta på Bluebirden, så slikt sett var det helt ok.

Jeg sveiste opp igjen skjermene, viste bilen og hadde en gulle god bil inntil jeg solgte den to år senere.

Mitt råd: Er bilen ellers god: Svelg kamelen, fiks bilen og bruk den.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Fortsatt dama :P)

Nå har det seg sånn at selgeren var rett og slett et rasshøl, som da absolutt ikke er ute etter å gi tilbake en eneste krone, og da truer med å ta oss til retten (Han mener at den scorpioen Stian bytta med han var i skikkelig dårlig stand, at det var defekt toppakning, motoren var visstnok skrap osv. Men han har kjørt ihjel motoren på denne bilen) og han truer derfor med å gå over hele bilen, sjekke hver skrue som mangler, hver eneste ting som er ødelagt, og sende oss regning for det osv. Så da vet vi ikke om vi gidder å stå på vårt, selv om vi hadde vunnet rettsaker å sånn.

Men Stian er jo utrolig glad i Scorpioen, og han vil nok ikke ha en annen bil. Men det er så trist å møte på kjeltringer. Han vi møtte på er vi begge (pluss de rundt oss) helt sikre på at driver med kjøp og salg av bil for å tjene på det. Vi fant ut at han Erik kjøpte bilen for 5.000 rett før jul 2008, og solgte den da igjen 1,5mnd etter for 15.000 (Han prøvde seg på 20.000)Og han mener han har solgt den andre Scorpioen ganske fort. Så hold dere unna denne selger! (EA skriver han at han heter på finn.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 7-serie bmw. Den var super helt til jeg raste automatkassa på tomgang

hehehehe, sorry men den der gjorde min dag SÅ mye bedre.

Jeg skal dra og kjøpe meg en mercedes 200D for fem lapper i dag, den skal visst være rustfri botsett fra en flekk her og der. lurer på om ikke jeg bør legge meg under og ta en titt likevel altså ;)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall, hvis dere har en sterk sak: Ta en rettssak med rasshølet og kjør han i grusen så hardt dere kan, med trynet først. Slike rasshøl lærer KANSKJE dersom de får en sak på seg som de taper. At han truer med å sende regning for ditt og datt er nok bare tomme trusler fra hans side for å få dere til å føye dere etter HANS ønsker, for tro meg, han er FINT LITE interessert i å bli rævkjørt av rettssystemet. Så dette er kun rasling med sabelen, og de regningene har han ingen sjanse i havet til å få inn penger på uansett. Så mitt tips er, gi denne apekatten en rettslig nesestyver, når dere har en så god sak som dere etter sigende har, så får dere nok dekket deres egne advokatkostnader i samme slengen. Stå på =)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider