Gå til innhold

Hva er den "beste" toppakning løsnigen syntest dere?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

På 540 hestern min brukte jeg helt original toppakning fra volvo.

Ikke pianotråd eller skjærkant.

En originalpakning skal holde så sant man har kontroll på tenning og evt. baktrykk.

Sylindertrykket i seg selv har ikke noe med om pakningen holder eller ikke,men hvis det er den minste detonasjon forsvinner den.

Mitt syn er at det er bedre at pakningen forsvinner enn at bunndelen får skader,som smelta stempler osv.

 

Henrik kjører også med originalpakning og ikke pianotråd..så det er en løsning som holder.

 

En forutsetning er at blokka er toppdekka og toppen er helt plan.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

styr unna Skjær-kant pakning. dette brukte eg og kjørte ca 2,0 bar, hadde ikke sterkere bolter(mulig derav problemet)

men etter 300 mil kunne eg kaste motor da denne pakningen dro isund både topp og blokk. kunne muligens frese av og brukt det til sugemotor. prøv alle andre før en slik en....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tykk jernplate som simulerer topplokket.

Man skrur plata fast med samme moment som man skal ha på toppen. dermed blir sylinderløpene helt runde med toppen montert og boltene trukket til. altså omvendt av hvordan det blir uten stressboring.

 

Egentlig burde så mye som mulig være boltet på blokka under boring. vannpumpe,braketter osv... Altså alt som skrues fast i blokka da vel og merke :) Men men...

 

Det er forskjell på volvo blokker og alle andre som Rogern nevner noe om.

Litt med hvor mye man skal borre også.

 

Okei, jeg skjønner... Når dere sier det så virker det jo i grunnen logisk=)

 

Da lærte jeg noe om motor idag og, kan endel om bil, men litt lite om selve hjertet=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har vi oppskrifta ;)

 

Håvard forsaa tror jeg kjører med "std" pakning og 12.9 bolter hvis jeg ikke husker helt feil. Han liker iallefall og gå mot "strømmen" og bruke egne løsninger. og det funker jo som FAN :p

 

 

ja:)

 

irriterende mange som anbefaler orginal faktisk:P imponerenede:)

for en gangs skyld, så er det noe som blir billiger, desto flere hest:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva faen er egentli forsjellen på ARP studs, og "vanlig" 12:9 studs fra Tools? :P noen som kan si meg HVORFOR jeg burde gå for ARP...

 

er jo "bare" bolter, og kvaliteten er jo den samme, 12:9?

betaler ikke over 50% ekstra, kun for og ha ARP på eska jeg kaster i bosse....

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har vi oppskrifta ;)

 

Håvard forsaa tror jeg kjører med "std" pakning og 12.9 bolter hvis jeg ikke husker helt feil. Han liker iallefall og gå mot "strømmen" og bruke egne løsninger. og det funker jo som FAN :p

 

Både Håvard og Raymond brukte skjærkant da vi bremsa motorene her

Raymond benka 730 hk

Er ikke bestandig det blir minst skader av billig toppakning heller . Har hatt noen stygge topphavarier pga pakningsringer som har forskyvi seg. Dette har vært på type 550hk + motorer

Det skjer ting når forbrenninga går over fra ene sylinderen til den andre via pakningen. ikke noe stas det hvis det er en værsting topp til X antall høvdinger ;-)

 

Torgeir

 

http://www.wetterhusracing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår