Gå til innhold

Asbjørn's førstebil! - Bildetråd/prosjekt -

Ranger emnet

asbjørn

Anbefalte innlegg

Berre å trykke inn vippebrytaren ovafor lysbrytaren det:) Den er til tåkelysa, og då skrur du på 2 21 watts pære. Bytt dei ut med vanlige 5w

hehe, eg meina eg har heilt hemma lysopplegg, så tåkelyse(a) mine er dei øverste, trur eg..ekje sikker igrunn, skal sjekke det opp, og ta med meg eitpar pærer frå skulen;)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 305
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

neinei, blå kabel er styrestrøm til forsterker. Du skal koble rød kabel på tenninga, og gul til batteri. og når det gjelder bilmessa i lillestrøm, se her:

:D

http://www.bilforumet.no/happenings/221325-gatebil-norges-varemesse-6-8-mars.html

ja, faen:D såg plakaten når eg gjekk ut av messa! blei litt småskuffa då:P

Opel Omega B TD

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? den er nå til helga,så du har ikke gått glipp av noe.

nei, men har ikkje lappen eller økonomi til å reise ned ein gang til;) hadde eg visst det litt før hadde eg venta til gatebilmessa med å reise ned..

Opel Omega B TD

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja sånn ja, det var en annen messe du snakka om tidligere i tråden altså :)

Da er jeg med...

eg var på automessa, som eg reknar med er ganske så "kjedelig" i forhold til gatebilmessa:)

Opel Omega B TD

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..meiner eg har den tilkobla:S

for når eg skrur av tenninga slukker alt lys i spilleren..

viss jeg ikke husker feil

Gul ledning er minne strøm, den skal være tilkobla slik at den har strøm hele tiden.

Rød skal ha + strøm fra tenninga, slik at den slår seg av når du slår av tenninga.

blå ledning skal til styre strømm til forsterker.

så er jo sort ledning jord, og den kobler du til en plass du har joring:)

jeg kobla opp min slik at jeg kan bruke den uten nøkkel :p

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaaaaaaaaaaa!

har vært ute i ca 6 tima no, i regn og mørke for å få til vannpumpa!

først måtte eg herpe det øverste reg-reim dekselet, men tenkte det var greit nok det, skal no alltids få tak i eit nytt..

men så mista eg eine skruen til pumpa ned i mellom.! så då la eg meg innunder og voldtok dekselet nedenifrå, sånn at eg kunne spyle skruen+15 plastikbitar ut!

når eg var ferdi med det, monterte eg pumpa, kobla den opp og testa den; lak som ein sil!

skrudde av pumpa og klistra på pakning på boks, paknings-sement/betong blir det visst kalla....

skrudde til boltane, og der ryker eine bolten!!

faen i hælvete tenkte eg, og skrudde av pumpa igjen, og fant til min store glede at resten av bolten sto godt ute, og det var berre å skru den for hand..:)

tørka vekk pakninga og klistra på ny, og skrudde til.. og jada, her ryker ein bolt til! men denne gong ein pin-bolt! fyyyy faen eg var lei!

så no står bilen ute med ein avknekt bolt og eg ventar på at den pakninga skal stivne, sånn at det er håp om å komme seg på skulen på mandag..! kommer eg inn der, blir eg fornøgd:)

så, korleis har din dag vært??

Opel Omega B TD

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa kan jo justeres nedi der.. :p

Opp og ned altså.. Må presse den opp mot toppen, samtidig som du skrur fast skruene.. ;)

ja, mot den pakninga oppå toppen.., der var det tett men ikkje nede innmot blokka!!:rockets

aaa, forbanna irriterande, klarte tilogmed å knekke enda ein bolt på pumpa, det som du skrurfast reimhjulet

Opel Omega B TD

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider