Gå til innhold

Hvorfor, Audi?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Originally posted by ODD

Ta for eks. kassene i gamle Audi 80/90 quattroene. Orginalt levert med 136hk. Tåler opp i 600-700hk dersom ein bruker clutchfot og girspak med vett.

Håhå, gjett hvilken kasse som står i min? :D Men hva bakdiffen tåler er det ikke godt å si. Type44 med V8 er den eneste Audien ever som er levert med TorSen-diff bak i tillegg til i midten. Hadde gjort seg med Type44 V8-drivverk, i bilen, ja! Men kassa passer neppe på motoren min, får skaffe ei URQuattrokasse med TorSen-diff da (1988->) eventuelt S2, S4 eller S6 kasse som visstnok skal være så godt som "bolt-on" mot alle femsylindra Audimotorer ever...

 

EDIT: Se hva jeg tok bilde av! (Legg merke til modellnavnet)

vognkort.jpg

Direktelink til bildet, ifall det ikke kommer frem.

 

EDIT2:

Egenvekt: 1225 kg.

Vekt over foraksel: 710 kg.

Vekt over bakaksel: 515 kg.

 

(710*100)/1225 = 57,96% av vekta ligger over forakselen.

100-57,96= 42,04% av vekta ligger over bakakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ODD

 

Skreiv vell nettopp dette i inlegget mitt eg også:

Nå blir selføgelig ein bokser4'er kortere enn ein f.eks R5.

 

Men ein 6'er boxer som står i for eks. Subaru outback kan da ikkje vere så mykje kortere enn ein Audi V6 Biturbo eller?

 

Lågere tygdepunkt kjøper eg. Men det var vektfordeling det var snakk om her nå. Den blir vell det samme...

Ellers så er det jo berre å senke bilen det... :-)

Overså visst den linja jeg:eek:

Bokser kontra V6 blir nok temmelig likt ja! Men jeg tror du skal senke Audien rimelig brutalt før du får topplokkene i samme høyde som Outback! Jo høyere tyngdepunkt, jo mer er det som trekker utover i sving! Vektfordeling når bilen står stille er en ting, men f.eks ved innbremsing og sving forandrer dette seg! Er motoren tung og tyngdepunktet høyt, vil dette påvirke at bilen gjerne vil krenge mer, d.v.s at flere krefter trekker bilen utover i sving!

En annen ting er vel at det stilles litt andre krav til en RS 6, enn til en Outback, som vel heller kan sammenlignes med Allroad 2.5

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Audi S4 4.2 V8 slo E46 M3 på banen hos TopGear. Og da kjørtes enda Audien rundt en våt bane(!).

 

Måtte bare rette dette når top gear testa S4 vs M3 så var det tørr bane så quattro systemet hadde ikke så mye og si, visst det hadde vært vått hadde det nok blitt mye mer enn 0,9 sec kjappere.

Og som det ble sagt tidligere her oppe Tiff er mer en kapabel til og kjøre på grensen til undersyring og da går det fortere enn om ræva henger og slenger som et jule nek i storm.

 

Det andre systemene har jeg lite kunnskap om bortsett fra Opel sitt som ikke tåler orginal belastning en gang.

 

Kjenner et par karer som har eller har hatt cosworth og kan ikke si att jeg er veldig imponert av hva de tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

 

 

Kjenner et par karer som har eller har hatt cosworth og kan ikke si att jeg er veldig imponert av hva de tåler.

 

 

hvis disse cossie gutta hadde greid å holdt de innafor en viss hk og ikke rivstarta så altfor mye så hadde det nok holdt en stund..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mange biler som blir bygd med utpreget kjøreglede i dag. Kun noen som er helt i toppskjiktet. Da tenker jeg på nye biler i 800k klassen. De fleste som i dag ruller ut fra samlebånd er bygget for å ivareta noen greie kriterier som økonomi,holdbarhet,brukervennlighet,sikkerhet osv. Altså en bil som er beregnet til å brukes fra A til B. Forhjulstrekk er vel et resultat av dette. Det er vel kun Bmw som ikke har forhjulstrekk på bilene sine enda(hvis man ser bort i fra merker som stort sett produserer sportsbiler,porsche feks).

Dette med kjøreglede tror jeg er myntet på folk som har god råd.

 

Ps Tenker på nye biler.... Finnes vel plenty med kjøreglede i gamle toppmodeller også.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

 

hvis disse cossie gutta hadde greid å holdt de innafor en viss hk og ikke rivstarta så altfor mye så hadde det nok holdt en stund..

 

Nå vet vel du veldigt lite om hvordan disse bilene ble og blir kjørt, det jeg sier er att jeg ikke er imponert sammenlignet med en Audi, det Audien må tåle til dagen er det som cossien havarerer på når den blir prøvd en gang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår