Gå til innhold

Hjelp/Tips med bil. 320 e46

Ranger emnet

bjørn vidar

Anbefalte innlegg

jeg skal kanskje ha en ny bil snart. har kikka endel på 320i, 320d 136hk og 150hk alle e46

jeg har prøvd 320d 136hk og den syns jeg var helt grei men var jo en tamm bil egentlig, men en chip burde vel gjøre susen? Jeg kjører nå a4 1.6 og syns den er ok så burde vel bli greit etter chip.

bare lurte på om det er noen her som har litt peiling på disse bilene. Kan dere skrive litt positive og negative ting om dem.

jeg har non ekstra spm selv også.

*Er det reg reim eller kjede på disse?

*åssen er de på glatta, det er jo antispinn/antiskrens på de men hjelper det noe særlig(har hørt mye forskjellig om det)

*åssen er de å sladde med(vet selvfølgelig at det trengs trening, men er de greie?)

*Åssen er det å forsikre disse(er 18 år, og dette blir første bil i mitt navn)

til slutt. er det noen som vet hvor de har noen grei sånne biler til salgs? helst et sted der de kan ta inbytte i audi a4.

bor i arendal.

ble kanskje litt mye men håper noen kan hjelpe meg litt.

takker på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor forskjell fra en 316 ja, har jo et godt moment i den motoren.

Jeg har hatt en 320D og har en på vei nå som jeg skal hente til uken. er helt ok og leke med den bilen. sladder fint på 3 gir i hvertfall.

Er reg-kjede på de bilene, er vist gode motorer så langt jeg har skjønt.

Skal du gå for en sånn bil så burde du finne en med klima og multifunsjonsratt.

Litt rust er det jo på disse bilene. bakluke, panser, bakbuer, de ble bedre etter 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. Du må passe på å sjekke at de "pluggene/proppene" som er under bilen bak, under der de som sitter bak har beinene sine. Ellers kommer det lett inn vann ol. = rust :( Og hvis du ser airbag lampen lyser så MÅ det utbedres, hvis ikke kan det bli dyrt for deg da det ofte er en sensormatte i ett av framsetene som har blitt ødelagt. Koster rundt 3500 å fikse. De mattene blir fort ødelagt hvis du setter kneet nedi setet.

Ellers er e46 en god bil :D Jeg har ikke hatt noe tull med min som jeg kjøpte i mai. Bare litt dårlig kontakt til AE ene.

Bmw 1989 e30 316i

Bmw 1999 e46 323ci

Bmw 1998 e46 320i

Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider