Gå til innhold

Har en e-36 325 på hånden....

Ranger emnet

PoloBoy

Anbefalte innlegg

Har kommet over en HELT original 92 mod 325 coupe som en bekjent skal selge. Bilen ser strøken ut og er gått utrolige 90 000 km (garantert, da jeg vet hvem tidligere eiere er(voksne)...). Er ikke akkurat noen BMW mann, men må si jeg ble fristet da jeg lånte den en dag.....! Er det noen svakheter jeg må skjekke etter, og hvordan rykte har den på seg med tanke på holdbarhet osv.????

Setter stor pris på svar!

Hva er en ok pris for denne bilen????

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 92 mod og der løsnet festene på bakakselen pga rust,girkassen raset,luka virket ikke som den skulle,ene vinduet hakket når du åpnet det+++ men jeg tror det egentlig er solide biler.tidligere eigere har utrolig mye å si.min gamle er tilsalgs nå men av en eller rar grunn har den samme kilometerstand nå som da jeg solgte den for 1.5 år siden:rolleyes:

vanvittig morsom kjøremaskin ivertfall:D

savner den litt nå som snøen har kommet til skien.

lykke til med kjøpet iallefall:D

gammle bilen min:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=351564&username=

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er ikke pris på rundt 60k så ille...!?? hehe, Merket ikke noe spess galt når jeg prøvde den, soltaket gikk ikke opp, og var noe galt med baklyset fikk jeg beskjed om.... (Men sånn er det velt på MANGE BMW`er.....) Virket tight og fin i driverk og girkasse og sånn.... Men nå har ikke jeg SÅ peiling heller da!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Så da er ikke pris på rundt 60k så ille...!?? hehe, Merket ikke noe spess galt når jeg prøvde den, soltaket gikk ikke opp, og var noe galt med baklyset fikk jeg beskjed om.... (Men sånn er det velt på MANGE BMW`er.....) Virket tight og fin i driverk og girkasse og sånn.... Men nå har ikke jeg SÅ peiling heller da!

vi hadde samme problem på bmwen vår med takluka og det kostet 18000 på verksted å reparere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-maniac

60 lapper må være grisebillig.hva slags farge er det på den da?

den er burgunder, og HELT original.... Han som har den nå bruker den som bil nr 3 ellerno til og fra jobb bare....! Om luka ikke funker er det ikke noe krise uansett...... Det som er litt sprøtt er at den kun har gått nesten 90k km......

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med takluka er somregel et plastdrev som har hoppet av sporet. Dette koster massevis og få fiksa på verksted, men er en ganske enkel ting og fikse selv om en har en plass og holde på litt.

60k for en 325i Coupe er forøvrig et røverkjøp uansett hvordan du vrir og vender på det.. du får normalt sett ikke en 318 is coupe til denne prisen engang.

Så hvis du ikke har tenkt og kjøpe bilen, kan du sende meg en PM, så kjøper jeg bilen omtrent usett :)

Dersom du er mistenksom til KM-standen, kan du ta turen innom et BMW verksted (hos stor forhandler) og få de til og sjekke opp chassi-nummeret. Er service utført hos autorisert BMW verksted, er nemlig all historikk logget i systemet til dem. Sjekk også forsikrings-selskapet han's, og evt. tidligere forsikrings-selskap. sjekk/snakk med forrige eier, etc. Dette er jo småting.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips om denne bilens svakheter og styrker! For meg som ikke kjenner denne typen bil hjelper det å vite hva andre mener! Jobber på Mekonomen selv, så "vanlige" slitedeler som styrekuler osv. er ikke noe problem.......!

Vel, eneste E36 er plaget med er som sagt styrekuler. diff'en er de også plaget litt med, men ikke av noe stor betydning. Rust er de ikke plaget med, motorene er omtrent skuddsikre, samme gjelder gearkassene.. knallgode biler, og iallefall til 60k så er det vel noe av det beste du kan få for pengene vil jeg tørre og påstå.

Men du bør sjekke forsikringspris før du evt. kjøper. Har du ingen bonus, samtidig er under 20 og bor ganske sentralt til, så kan det hende forsikringen blir relativt høy..

Men skal du ikke ha den, så send meg en PM eller epost: borge_i@hotmail.com :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider