Gå til innhold

merkelig sentrallås problem! need help!

Ranger emnet

chrien

Anbefalte innlegg

har problemer med sentrallåsen min på min vectra b 96.

hadde først problem med at kontrollen ikke virket, men etter jeg aktiverte denne i tenningen fungerte den fint! på denne tiden virket sentrallåsen når jeg vred om nøkkelen i førerdøren også.

nå for en stund siden startet kontrollen å virke dårligere og dårligere, og til slutt virket den ikke i det hele. hjelper ikke å reaktivere nøkkelen i tenningen heller. der er nye batteri. til slutt virket ikke sentrallåsen ved låsing av dørene på førerdøren heller, dvs. jeg har null sentrallås. er det noen som vet hva som gjør dette? ev. vilken deler jeg kanskje må skifte?

Nå får jeg kun låst opp førerdøren med nøkkel, de andre dørene må jeg låse fra innsiden før jeg går ut! bagasjerommet blir ikke låst uannsett, og jeg får ikke vridd om nøkkelen der for å få låst dette:/ det er ett skikkelig kjedlig problem, med tanke på annlegget som er bak. trenger hjelp fort slik at jeg får fikset dette problemet!

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at batteriet er i orden?

mitt batteri gikk da bilen stod i 2 uker, lada det og funka fint, men så plutselig fikk jeg verken låst eller åpna bilen med knappene og Sentrallåsen slutta å virke

da var batteriet søppel

batteriet er rimelig nytt, og har ingen problem med verken start i kulde eller ellers. da har jeg også ett kraftig annlegg som blir drevet fint, så tror ikke det er batteriet. men kunne selvsagt prøvd å ta det ut å laddet det opp kun for å prøve?! men er redd det kansje er noen deler til sentrallåsen som er ødelagt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lukka batteri?

så kan du jo se om det er sånne "kuler" som enten er hvit, svart eller grønn på det

mitt var svart unsett hvor mye jeg ladet det (svart betyr at det må lades)

men min bil stod i 2 uker da + at bilen trakk litt strøm fra batteriet hele tia så det ble tappet

+ at jeg ikke fikk starta pga startsperra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lukka batteri?

så kan du jo se om det er sånne "kuler" som enten er hvit, svart eller grønn på det

mitt var svart unsett hvor mye jeg ladet det (svart betyr at det må lades)

men min bil stod i 2 uker da + at bilen trakk litt strøm fra batteriet hele tia så det ble tappet

+ at jeg ikke fikk starta pga startsperra

det er jeg ikke sikker på. bilen min er jo i daglig drift, og har som sagt ikke noe problem med strøm/starting i det hele, så syns det skal vere litt rart om det er batteriet som skal kun sette sentrallåsen ut av drift, uten at noe annet blir påvirket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider