Gå til innhold

Hvilket Xenon/ HID kit skal jeg velge?

Ranger emnet

sap_2000

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lyst til å ettermontere Bi-Xenon på min 2005 Transporter T5 med H4 lykter.

Jeg har ikke brukt så mye tid på sette meg inn i hva som er bra og ikke, så jeg tar den lettvinne metoden og spør her isteden.

Dett er som sagt en VW T5 med H4 lykter så jeg er ute etter bi-xenon. Ser de finne to alternativer: 1: med mekanisk "klaff" som endre lysbildet ved fjernly og 2: Et system med to pærer i pæra som bl.a xenonkungen selger. Fordeler og ulemper?

Jeg er ute etter kvalitet som varer og enkel montering med gjenomtenkte -og tette gjenomføringer for kabler inn i lykta etc.

Pris betyr mindre, bare utstyret er bra.

Hva skal jeg velge, og hvorfor??

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulovlig ? sålenge du har automatisk lysjustering og lyktespylere så går det bra :)

Ikke hvis lyktene ikke er godkjente for xenon :)

Ta en titt på http://www.vvme.com trådstarter, de selger den typen der pæra flytter på seg for fjernlys. Vet om noen som selger "bi-xenon" der nærlys er xenon og fjernlys er en liten halogenpære ved siden av, de suger balle :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over gjeldene lover og regler, så diskusjon om det kan taes i en annen tråd :wank

Takker for svar!

De der på VVME var hvertfall billig, men er de noe bra?? Noen som har erfaring med de??

500 spenn er jo sinnsykt billig! Var dessverre ikke mye info/ bilder der om montering/ kabling etc...

Det som bekymrer meg mest uansett type kit er hvordan man skal få så mange ledninger inn og ut av lykta og samtidig ha en tett lykt for våre skitne forhold her i nord?? Hvordan løses det?

Som sagt, det viktigeste er å få noe bra og problemfritt som varer.

Tar fortsatt gjerne imot tips om hva som er bra og hvorfor:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over gjeldene lover og regler, så diskusjon om det kan taes i en annen tråd :wank

Takker for svar!

1: De der på VVME var hvertfall billig, men er de noe bra?? Noen som har erfaring med de??

500 spenn er jo sinnsykt billig! Var dessverre ikke mye info/ bilder der om montering/ kabling etc...

2: Det som bekymrer meg mest uansett type kit er hvordan man skal få så mange ledninger inn og ut av lykta og samtidig ha en tett lykt for våre skitne forhold her i nord?? Hvordan løses det?

Som sagt, det viktigeste er å få noe bra og problemfritt som varer.

Tar fortsatt gjerne imot tips om hva som er bra og hvorfor:tannløs:

1: Har samme på bilen, og bestilte 53kit derfra til fmcn.no. Eneste jeg har hørt er en som hadde ett sett som var D.O.A

Eneste kablene du trenger å koble er:

1 12v + ledning til batteriet, 2 jordingledninger. I tilegg må du feste ballastene i bilen, skruer eller teip. Du må sette i pæreholderen i lykta, bruker orginale klips som H4 pærer har. Så må du sette i xenonpæra, sett inn og vri til den klikker på plass

2: Eneste ledningene du har ut av lykta er samla i ett, med 3 ledninger inni. Det kan også hende du må gjøre er å tilpasse plastdekselet bak pæreholderen, for xenonpæra bygger en del mer bakover enn de orginale. Jeg kjører bare uten, men kommer til å støpe en liten utsparing i orginaldekselet til våren.

EDIT: 1: Kabelene du trenger følger med i pakka. Plug and play

Kverna's Bildetråd

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vvme.com er egentlig anbefalt. Kompis har H4-kit fra dem, fungerer visst fint. Men spesifiser at de skal sende kit som gave, hvis du bestiller flere. En annen ting å tenke på, er at de kittene ikke egner seg til separate langlys, da de tenner for sakte. Og alle ledninger er med i pakken.

Alle xenon har en viss oppvarmingstid

Kverna's Bildetråd

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider