Gå til innhold

Biltema radiatorrens

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Er kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men føler jeg alikevel kan tipse om det her;

Reis til biltema og bytt inn varen i en bilderamme eller noe annet trivielt.

På vei hjem kjører du innom en annen forhandler som kan selge deg kvalitetsvarer istedet..

Like greit å bruke skikkelig greier når du først tar deg tid til å gjøre en slik jobb på bilen din.. Right?

GetImg.asp?FileID=2230&xsize=250

Denna fra BilXtra feks, koster ca 150kr og ville gjort så jeg sov bedre hvertfall!

Btw.. Husk på å bruk no' skikkelig kjølevæske også, ikke biltema der også er du snill!

Les litt om skader ved bruk av "feil" kjølevæske her

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dextercf => Hvorfor er Bilextras radiatorrens så mye bedre enn biltemas da? Vet du hva den er laget av?

Nytter ikke slenge en påstand ut i luften uten å ha dekning for det. Dvs, ikke kom her lek kis :well:

Tingene kommer stort sett fra samme leverandører men i annen innpakning.

Skulle kjøpe en eksosflens og fant en hos Bilextra som passet. Pussig nok fant jeg den hos biltema også, men 5 ganger billigere....... siden har jeg ikke satt min fot i den butikken.

Til trådstarter: Du kan laste ned bruksanvisning og datablad på biltema.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel:

De sier selv at Biltema er Statoils nest største kunde, bare statoil selv som er større!

Det betyr ikke at det er samme produktet du får på biltema som på statoil..

Samme sak med Euroshopper/First Price varer i dagligvarebutikkene.

De sier det er Nora som lager Euroshopper syltetøyet, men det er søren ikke samme produktet!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt var hvordan jeg bruker dritten, ikke om jeg skal bruke den eller ikke. Det er ikke så nøye hva jeg heller på en 40 år gammel bil da lavkvalitetsvarer fra biltema likevel er mye bedre enn hva som var å få tak i da bilen var ny... :)

Når det gjelder bruksbilen, så er holdingen til valget av produkter en annen...Eneste varen fra biltema der er pollenfilteret...resten er for kvalitetsvarer only..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen vits i å i det hele tatt bruke radiatorrens hvis bilen fungerer strålende, og at kjølingen er som den skal.

Hvis du absolutt vil rense systemet er vel det lureste å tømme kjølesystemet, fylle på nytt vann, og gjente dette.

Har egentlig liten tro på slike produkter. For eksempel når termostaten hengte seg opp på volvoen, var det ikke til hjelp med radiatorsmøring. Helte på en solid dose med wd-40, og plutselig så fungerte termostaten igjen.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen vits i å i det hele tatt bruke radiatorrens hvis bilen fungerer strålende, og at kjølingen er som den skal.

Hvis du absolutt vil rense systemet er vel det lureste å tømme kjølesystemet, fylle på nytt vann, og gjente dette.

Har egentlig liten tro på slike produkter. For eksempel når termostaten hengte seg opp på volvoen, var det ikke til hjelp med radiatorsmøring. Helte på en solid dose med wd-40, og plutselig så fungerte termostaten igjen.

Har du ikke troa på shampoo heller? Bruker bare grønnsåpe?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imho så er det bedre å bare koble fra radiatorslangene og spyle gjennom radiatoren, motoren og varmeapparatregisteret med en vanlig hageslange eller lignende. Eventuelt bruke trykkluft i tillegg.

_Evje_: helte du seriøst wd40 på kjølesystemet i stedet for å bytte en del til femtilappen?

Var midt i ødemarka når det skjedde, så hadde ikke så mye valg. :)

Har ellers hatt brus, og spylerveske på som kjøleveske, pluss 3 bokser med kanel i perioden når vannpumpa lakk, og det ene festet på radiatoren var knekt, så slangen hang fast med teip og kjemisk metall.

Men med spylerveska så trodde jeg at jeg hadde kjøpt frostvæske, men merka ikke noe til lukta før jeg hadde fylt på hele alt sammen :P

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider