Gå til innhold

240 varebil

Ranger emnet

bad3gakk

Anbefalte innlegg

Jo, men hvorfor kjøpe justerbare dempere som koster betydelig mye mer enn "ferdig" stive bilstein dempere vist enn bare ender med å måtte skru dem justerbare på max for at dem skal være stive nok. Det jeg mente.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hvorfor kjøpe justerbare dempere som koster betydelig mye mer enn "ferdig" stive bilstein dempere vist enn bare ender med å måtte skru dem justerbare på max for at dem skal være stive nok. Det jeg mente.

Sist jeg sjekket så var koni billigere enn Bilstein de fleste bruker. Dealen med koni var at demperne ikke slukte ujevnheter, men bare spratt oppå. Jeg byttet til bilstein CS og angrer ikke. Har guli bak enda, men blir vel å bytte en gang økonomien slår til. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket så var koni billigere enn Bilstein de fleste bruker. Dealen med koni var at demperne ikke slukte ujevnheter, men bare spratt oppå. Jeg byttet til bilstein CS og angrer ikke. Har guli bak enda, men blir vel å bytte en gang økonomien slår til. :)

Prisen var grunnen til at jeg valgte koni.Har nå aldri prøvd bilstein, så det var bare å kjøpe det som jeg fikk tak i lettest og billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, steget fra originale dempere til Koni er jo enorm, det er mye mindre forskjell på Koni og Bilstein, og Koni er jo gode dempere, så du har ikke kjøpt noe drit. :) Eneste grunnen til at jeg byttet vekk koniene var at Vegvesenet ikke ville godkjenne senk fordi demperne var for lange. Fjærene løsnet når de jekket opp bilen, og det var ikke godkjent! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, steget fra originale dempere til koni er jo enorm, det er mye mindre forskjell på koni og bilstein, og koni er jo gode dempere, så du har ikke kjøpt noe drit. :) eneste grunnen til at jeg byttet vekk koniene var at vegvesenet ikke ville godkjenne senk fordi demperne var for lange. Fjærene løsnet når de jekket opp bilen, og det var ikke godkjent! :p

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider