Gå til innhold

Plastdeksel under motoren

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

Snøkaoset i helga tok knekken på dette plastdekselet under motoren. Noen som vet hva et nytt deksel ligger på i pris sånn ca? Aner ikke hva man kaller dette dekselet så vanskelig å søke.. :P

Og er det "trygt" å kjøre uten dekselet inntil jeg får tak i ett nytt? Med tanke på snø og slafs som spruter opp osv..

Ser jeg også må bytte plastdekslene inni hjulbuene da disse er blitt noe oppspist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører uten plastedeksel under og har ingen innerskjermer pga senkinga.. har ikke noe problem med det.. dekslet tror jeg koster 4-500kr om jeg ikke husker feil... innerskjermene er også rundt det samme i pris...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du ikke kjører oppi skauen å leker terrengbil med den så er dt ikke noe farlig... ser litt "hærje" ut ja men skal ikke være noe problem egentli... har ikke noe problem på min værtfall..både hjul og reimer er godt beskkytta uansett.,..plastikken beskytter ikke så mye uansett da.. kun for at det skal se pent ut:P hehe...

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke merka noe forskjell på tempen jeg nei... plastdekslet subber bare å innerskjermene skubber når 18" kommer på så jeg måtte ta dem av:) hehe...var slitt hull i alle innerskjermene

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dette dekselet selv..

det er selvfølgelig der kun for å forhindre støv og dritt som havner i motorrommet, men hvor nødvendig det er, det er en annen sak. Eksempelvis fantes ikke noe slikt moderne deksel på den gamle golf 3en min, og der hadde jeg ikke noe problem med at snø / slaps kom opp i motorrommet .. skal vel litt til også for at det skal skje ;)

Uansett så koster det 525 på møller i Ski så vidt jeg veit..ellers kan du jo få tak i et deksel som går høyere opp og ikke så idiotisk lavt som dette orginale skrot-dekselet.. dette kommer fra en r32 / gti men koster skjortER :P

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøkaoset i helga tok knekken på dette plastdekselet under motoren. Noen som vet hva et nytt deksel ligger på i pris sånn ca? Aner ikke hva man kaller dette dekselet så vanskelig å søke.. :P

Og er det "trygt" å kjøre uten dekselet inntil jeg får tak i ett nytt? Med tanke på snø og slafs som spruter opp osv..

Ser jeg også må bytte plastdekslene inni hjulbuene da disse er blitt noe oppspist.

Ved ikke helt hva det kalles på volkswagen, men på toyota kalles det søledeksel..

vil og tro det koster 500 kr ca:)

**Volkswagen Golf 4 GTI 1,8 Turbo**

**Ford Sierra 2.0 Doch Vinterbil** vraket

**Bmw 320i E30** solgt

**Toyota Yaris 1,5HSD Style**

Lenke til kommentar
Del på andre sider