Gå til innhold

Bytte regreim på tdi 2001,

Ranger emnet

mazdafreaks

Anbefalte innlegg

tror dette er en ganske stor jobb... tror mann må av med hele fronten osv... har jeg vært deg ville jeg ikke satset på å bytte reg reima selv...

Er like mye arbeid for ett verksted å skru ut fronten som meg, og hvorfor betale de 1500 for dette pr time, hehe har selv hatt av fronten, lite arbeid spør du meg da,

for meg så virker det som vw/møller skremmer oss å sier dette er så vanskelig å gjøre selv, noe eg ikke tror,, alltid noen så tenker at det er så mye arbeid, at vi lar verkstedet gjøre det, men er slike jobber så koster skjorta, er ikke interesert i å lønne lærlinger i disse finanskrise tider, hehe vil tenke på meg selv,, bytter eg reim selv, så kan eg bruke de resterende pengene på en deilig sydentur i sommer,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel samme som på golf/bora dette at vannpumpa må byttes samtidig også?? de har en fæl tendens til å ryke.. det gjorde min å da brakte helvette løst vettu.. toppakningskifte, ventiltetningskifte å alle pakninger i toppen ble bytta samtidig å toppen ble plana og glassblåst.. kom seg på litn 10 000 å jeg gjorde alt av jobb selv uten planinga å glassblåsinga av toppen å ventilene..

har autodata men da må du sende meg pm med mailadressa di så kan jeg sende deg hvordan du bytter regreima om du vil. det er bilder og godt forklart så er en grei jobb egentlig.. står hvilke bolter du må ta av for å få av fronten også..ser ut som det er kun 10 bolter/skruer som holder fronten på plass.. uten fanger altså:P hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster 1200kr i deler ca for reim, strammehjul å vannpumpe... så hvorfor ikke bytte selv? hehe... enkelte av oss som liker å skru på bilene å lære oss bilen.. :)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...