Gå til innhold

Bytte regreim på tdi 2001,

Ranger emnet

mazdafreaks

Anbefalte innlegg

er bare rundt 5- 10 specalverktøy.. hehe.. kjekt å jobbe på vw.. slipper å stå der å knote vertfall

Ja men regner med eg skal klare det uten disse verktøyene, disse er vel bare laget for at oss vanlige dødlige ikke skal kunne gjøre dette selv, og at møller kan ta enda mer for bytte av reim,, får kjøpt verktøyene på http://www.dieselgeek.com om eg finner ut eg vil kjøpe disse, kan da leie de ut senere, hehe, skal bytte reimen til sommern, før eg kjører til spania på ferie..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøh, kjøre t spania?O.o

hørtes langt ut:P

Tja alle sier det samme, men de sa ikke det samme når eg har vert i nordland flere år på rad på ferie.. hvorfor ikke liksom,, glad i å kjøre bil, eneste så kan sette en stopper på dette er vår lille datter,som til nå så forguder å kjøre bil, men snur dette seg, så blir det airplane ja,,

Sjekket litt om dette med å kjøre til spania, er faktisk en så har kjørt med moped ned der,, det er langt det, en eg jobber med, han kjenner en så kjørte ifra thailand, det er enda lengre, hehe

regner med eg kjøre ned på en 2-3 dager,og kommer til å legge opp flere stopper, og med god planlegging, har noen butikker eg vil innom på veien,,

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er spesialverktøy til vifta, låsing av diesepumpa(ikke ved pumpedyse), låsning av veiv, låsning av den hydrauliske strammerpumpa, lås til strammeren på viftereima..

kommer ikke på flere akk nå... men det er greit å ha det vertfall.. men man klarer seg alltids uten når en har skrudd før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke spesialverktøy... gjør bare jobben enda dyrere:P hehe... brukte kun verktøy som jeg har i verkstedet å det er kun vanlig verktøy som alle kan kjøpe på steder de selger verktøy... spesialverktøy er jo selvføælgelig for at jobben skal kunne gå lettere men hadde ikke behov for å bruke noe spesielt verktøy eller triks for å få gjort jobben på min så...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke spesialverktøy... gjør bare jobben enda dyrere:P hehe... brukte kun verktøy som jeg har i verkstedet å det er kun vanlig verktøy som alle kan kjøpe på steder de selger verktøy... spesialverktøy er jo selvføælgelig for at jobben skal kunne gå lettere men hadde ikke behov for å bruke noe spesielt verktøy eller triks for å få gjort jobben på min så...

Nei var i grunn dette eg trodde også, men hadde bare vert så kjipt når eg hadde begynt på jobben og måtte ha de, men da handler eg bare inn reimkit og får dette gjort eg da, våren er jo kommet her nå, hele 8 varmegrader idag, ifølge passaten da, hehe

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ser ikke noe problem i å kan bytte dette uten noe form for spesialverktøy nei.. nå er jo diesel og bensin 2 forskjellige motorer men det skal ikke være store forskjellen.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider