Gå til innhold

Motorbytte / konvertering

Ranger emnet


VolvoB23

Anbefalte innlegg

Jeg har en Volvo 240 87mod som jeg muligens skal bytte motor i.

Det som sitter der nå er en B230K, men henta en B23ET igår! Men den ligger i deler og mangler innsug, topp, ledningsnett og intercooler.

 

Er det no stor jobb å bygge om den motoren som sitter i nå ( B230K ) til turbo? Hva trenger jeg av deler hvis jeg ikke setter isammen den andre motoren?

 

Håper på gode svar fra noen som kan litt om dette siden jeg ikke har noe særlig peiling selv.

 

 

Mvh Cato:volvsmile

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Volvo 240 87mod som jeg muligens skal bytte motor i.

Det som sitter der nå er en B230K, men henta en B23ET igår! Men den ligger i deler og mangler innsug, topp, ledningsnett og intercooler.

 

Er det no stor jobb å bygge om den motoren som sitter i nå ( B230K ) til turbo? Hva trenger jeg av deler hvis jeg ikke setter isammen den andre motoren?

 

Håper på gode svar fra noen som kan litt om dette siden jeg ikke har noe særlig peiling selv.

 

 

Mvh Cato:volvsmile

 

kansje kjøpe deg en billig F motor:P og slenge over litt deler:)

bruk ett ledningsnett fra F motoren, og bruk FT/FK hjerner..

så skal du se det ikke var så værst alikevell:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygger selv opp en B23ET motor nå, med L.H 2,4 elektronikk. Ganske enkelt og greit, B23ET motoren holder fint til ganske friske effektuttak til en rimelig penge. Regner med ca 25000 for mitt prosjekt med effekt 250-300hk og kjøp av en del brukte deler, men kan bli vesentlig billigere. Hvis du ikke er veldig kjent med L.H 2,4 systemet og innsprut generelt, ligger det ombyggningsmanual øverst på 200-serien forumet.

 

Å bruke LH.2,4 på B23ET er som å bruke vanlig F, da blokka har alt av bolthull allerede. Dra på skroten og ribb en 240 for ledningsnettet og alt som dette er plugget til + bensinsystemet, svinghjul og litt småtteri, så har du det meste du trenger. Ca 10000,- ville jeg tippe at en 200-220 maskin vil koste med alt av nødvendige deler.

 

Å bygge om K-motoren er reneste galskapen når du har en B23ET liggende. K-motorer egner seg best som blomsterpotter, fyllmasse eller anker.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår