Pongle Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Heisann. Det har seg nå slik at jeg må bytte batteri på bilen min, en 98 mondeo. Mekonomen foreslår at jeg bør kjøpe et til 1200-1300 kr da den mindre modellen til 800-900 angivelig ikke er (eller kan være) tilstrekkelig. Finnes også et mye bedre til over to lapper, men tror ikke det er vits. Er batteri generellt verdt å bruke litt ekstra på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 det kommer nesten ann på om du har bilstereo som jeg vil ha litt strøm,hvis ikke trenger du ikke det:D Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Bilen gikk sur på vei til skolen nå nettopp. Jeg fikk start på den, kom meg til skolen, men nå får jeg ikke flyttet den.. Litt dødt det batteriet nå kan du si. Ja, batteri er greit å ha. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaronn Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Når jeg fikk meg bil så hadde jeg alltid ett problem. Start om vinteren :-) Dette så jeg meg dritlei på, og kjøpte Optima batteri. Og siden har jeg hatt det. Og ALDRI hatt problemer med batteri siden. Kjøpte ny bil i høst, og det første jeg gjorde var å sette inn ett Optima batteri. Betalte heller ikke "mye". 1700,- hos mekonomen. Sønnak Powerline er jo også bra batterier som virkelig tåler kulde. Men de koster fort 1200-1500,-. Så da mener jeg det er MYE bedre å kjøpe ett Optima batteri siden prisforskjellen er så liten. Men sjekk priser rundt om, det varierer så mye som 1000,- i forskjell sist jeg sjekket nå i høst. Sjekk også målene på batteriet slik at du får plass, og at polene blir korrekte. Optima har flere typer, så sjansen er stor for at en av de passer. Se på http://www.optimabatteries.se/ Jeg vil hvertfall si at det er en meget god investering. Spesielt om du bor slik til at gradestokken kryper langt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Sjekk kaldstartstrømmen. Står på merkelapp på batteriet. Har du bensin bør du ha minst 550 A SAE, har du diesel bør du opp mot 700 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg