Gå til innhold

Bilbatteri - er det verdt det?

Ranger emnet

Pongle

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det har seg nå slik at jeg må bytte batteri på bilen min, en 98 mondeo.

Mekonomen foreslår at jeg bør kjøpe et til 1200-1300 kr da den mindre modellen til 800-900 angivelig ikke er (eller kan være) tilstrekkelig. Finnes også et mye bedre til over to lapper, men tror ikke det er vits.

Er batteri generellt verdt å bruke litt ekstra på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen gikk sur på vei til skolen nå nettopp. Jeg fikk start på den, kom meg til skolen, men nå får jeg ikke flyttet den.. Litt dødt det batteriet nå kan du si.

Ja, batteri er greit å ha.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk meg bil så hadde jeg alltid ett problem. Start om vinteren :-) Dette så jeg meg dritlei på, og kjøpte Optima batteri. Og siden har jeg hatt det. Og ALDRI hatt problemer med batteri siden. Kjøpte ny bil i høst, og det første jeg gjorde var å sette inn ett Optima batteri. Betalte heller ikke "mye". 1700,- hos mekonomen. Sønnak Powerline er jo også bra batterier som virkelig tåler kulde. Men de koster fort 1200-1500,-. Så da mener jeg det er MYE bedre å kjøpe ett Optima batteri siden prisforskjellen er så liten. Men sjekk priser rundt om, det varierer så mye som 1000,- i forskjell sist jeg sjekket nå i høst. Sjekk også målene på batteriet slik at du får plass, og at polene blir korrekte. Optima har flere typer, så sjansen er stor for at en av de passer. Se på http://www.optimabatteries.se/

Jeg vil hvertfall si at det er en meget god investering.

Spesielt om du bor slik til at gradestokken kryper langt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider