Gå til innhold

Det ryker voldsomt mellom manifold til fremste eksosrør - golf2

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

For to dager siden kjørte jeg bilen så varm at manifolden glødet noe voldsomt og det kom store mengder røyk ut mellom sjøtet manifold - fremste eksosrør.

Dette er en forgasserdrevet golf2.

I dag prøvde jeg å starte bilen igjen og den starter men det tar noen sekunder så begynner det å ryke noe voldsomt der igjen, men selv om jeg stopper bilen fortsetter det å ryke i mange minutter. Kan det være noe inni der som brenner?

Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Har noen opplevd noe lignende?

Når dette skjedde dagen manifolden glødet så røyk/brant det i ca 20 minutter før det stoppet helt opp. Kan det være at bilen suger bensin for å brenne der? Jeg aner ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æh, kanskje mitt problem kan resolveres her også;

kjørte ned en laaang bakke, brukte motoren for å bremse selvfølgelig, noe som endte med at det etterhvert begynte å ryke noe himmelsk! og da mener jeg ikke litt ekstra guffe, men blåsvart røyk som oste overalt...

kom ned på motorvei og kjørte litt på for å se om det gikk over, tok meg 1 minutt og det var ferdig.

(ca18et nissan turbomotor)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

vurderer å ta bilen ut en tur og kjøre fort og hardt et minutt på motorvei og se om det er noe som kan blåses ut av systemet ?

Kan jeg drite meg ut bigtime her? :D

Sikker på at du ikke har noe lekkasje som drypper ned på på eksosmanifoil/rør?....

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette røyk som _helvete_ for to dager siden og da var det ikke lekasje.

Det ble så jævla varmt at ca 15 minutter etter jeg stoppa bilen begynte vifta å gå pga vannet kokte av seg selv - og enda røyk det.

Skjønner ingenting - må være noe inni der som brenner.

Manifolden gløda jo og da røyk det jo like mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider