Gå til innhold

Ferske sjåfører kan få "P" på bilen

Ranger emnet

jonleo

Anbefalte innlegg

Skurk, pokker til en usaklig idiot du er.

Kjører opp til sommeren jeg, og jeg skal vedde på at jeg beholder lappen lenger enn deg.

Det de fleste ferske sjåfører mangler er vett! (ser også ut til at noen eldre også mangler dette) De har lite med erfaring, og lite vett. Det hjelper ikke på at man må være nervøs for at folk skal kjøre forbi deg hele tiden helder.. Stemmer blank nei til et slikt forslag!

Og har du ikke noe bedre å komme med enn å muttern, så kan du ha det så godt. Skal gjerne verbalt banke deg ned i treskoa dine, hilsen en som virkelig har ormetunge og en penn som er mektigere enn sverd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ble da aldri forbikjørt med L.. Dro bare forbi folk jeg..

Tro meg, du er fornuftig nå, men når du kjører med kompiser osv kommer gruppepress så det holder, og da har du garantert ikke samme tonen og samme holdningene som når du kjører med mor og far.

Kjører opp til sommeren jeg, og jeg skal vedde på at jeg beholder lappen lenger enn deg.

Skal gjerne verbalt banke deg ned i treskoa dine, hilsen en som virkelig har ormetunge og en penn som er mektigere enn sverd :)

Arrogant så det holder er du iallfall..

Du skjønner at du bare oppmuntret Imre til å skrive det han gjorde? ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Eirik: Jeg har blitt forbikjørt mange ganger, spessielt gøy var det når en suburban skulle forbi meg i en lang og bratt bakke.. Vet ikke hvor lang strekke han brukte for å komme forbi, men tror han rakk å kjøre 50 meter før han skulle svinge inn til venstre..

Jeg sier ikke at jeg aldri kommer til å kjøre gris. Jeg liker å kjøre gris, men har vett nok til å tenke på HVOR jeg gjør det og om det er trygt, både for meg og de rundt meg. Gruppepress gir jeg meg en lang en i. Er jeg som sitter forran rattet, og er jeg som bestemmer hvordan det skal kjøres! Og ja, jeg ba om å få svar fra Skurken, for jeg ville se hva han hadde å gi.. Vurderer å kose meg med å skrive en god og lang PM ;)

Men for å gå til saken da: Det virker som at alle her tror at alle som får lappen kjører gris. Hvorfor skjære alle under en kam på den måten?! Det er ikke nødvendigvis slik, selv om dere gjorde det! Kjenner mange jeg som ikke kjører gris, selv om de har mye fetere biler tilgjengelig enn de fleste her på forumet.

Men for nevne noe jeg sa tidligere i tråden: Hva vil P-en hjelpe til? Ingenting! Man kjører jo gris uansett om man har en P pakpå eller ikke! Det eneste P-en gjør er jo, vel, kanskje den gir politiet en pekepinn på hvem de bør holde øye med, men det er da helder ikke alle som er ferske sjåfører som kjører gris. Så derfor er det ikke så nyttig likevel. Rent idioti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er litt amper stemmning her nå ser jeg. det liker jeg. ser ut som Skurk prøver og komme med noen tilbakesvar her. men slipper ikke igjenom fordi han kenneth sletter det han sier og får beskjed om at han skal passe språke sitt. hehe tenker meg at han sitter foran pcen sin og kjemmpe banner og banker pcen sin. hehe koser meg skikkelig i vill later.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Startet diskusjonen her med hvem som er best av dere egentlig?

Uansett, dette kommer man ingen vei med vil jeg tro..

"SE! en bil med P på.. da må vi ta hensyn."

hvem tenker sånn tror dere? 5% kanskje?

Nå er vel de fleste ulykker utforkjøringer om jeg ikke tar feil?

Hva hjelper P-en med der? Ingenting.

Jeg forstår hvorfor de tenker det er en god idè, men de vil vist ikke forstå hvor dum idèen er! Hvorfor lar dere slike dumme folk styre landet vårt?! (jeg har ikke stemt før, blir første gang i år)

Jeg sier Jan-Erik Larsen som president!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så frustrerende.

Er jo ikke ungdommen som er verst i trafikken da!

Er jo de gammle grå som er verst. Det er mange av de som ikke skulle hatt førerkortet og bil i det hele tatt.

Feks min "kjære" farmor. Hun er helt gaaal!

Hun skal plutselig begynne å skru ned varmen i 80-90Km/t og hun ser ikke på veien en gang. Plutselig er hun i motsatt kjørefelt og det kommer mange biler kjørende der.

Jeg tørr nesten ikke sitte på til hun lenger.

__

Som dere andre sier her; P=pensjonist ;)

Tina. 91mod. Nord-Trøndelag

86Mod, Volvo 240 GLE :D

D e itj pølsa ein bli feit tå, Det e saus'n!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan forstå hvorfor en vil "merke" biler der ferske sjåfører kjører , og tanken kan imho være å gjøre andre oppmerksomme i trafikken om at her er det en person som kanskje ikke har allverden av kjøreerfaring osv.. kan være en liten "heads up" for andre om at her kan det komme litt "dårligere" reaksjoner/konklusjoner en oss som har kjørt en stund..

men.. det betyr ikke at jeg mener det er løsningen på "problemet" her i landet.. for problemet synes jeg er at opplæringa er i dårligste laget..

i fjorsommer bestemte jeg meg for å kjøre opp til klasse A ( tungsykkel ).. og den følelsen jeg satt igjen med etter lappen var på plass var at jeg egentlig ikke følte meg klar for å kjøre på egenhånd.. første turen på sykkelen var jeg "livredd" , men det kom da seg etterhvert :P

nylig har jeg også kjørt opp til klasse C + CE ( lastebil + henger ) og der føler jeg også at nåleøyet for å få førerkortet var latterlig lavt.. på oppkjøringa med hengeren glemte jeg å senke boggien , holdt på å rive med meg et rekkverk med hengeren , kjørte sakte ++, men lappen skulle jeg få alikavel..

teoriprøvene for at jeg har tatt har også vært latterlig enkle..

det jeg synes burde vært gjort , er at man innfører mere/bedre opplæring , og hever nivået for hva som kreves før man får lappen..

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke ungdommen som er verst i trafikken da!

Er jo de gammle grå som er verst.

Det er DIN mening. Statistikken sier noe helt annet.

Føler at jeg gjentar meg selv fryktelig mye her inne, men..nei, jeg sier ikke at alle ungdommer kræsjer, og jeg sier ikke gamle er ufarlige i trafikken.

Men å påstå at gamlingene er verst, uten å ha noe saklig grunnlag for det, er ren uvitenhet.

Jeg vet ennå ikke om jeg er helt for denne P-en demmes, men at noe bør gjøres overfor ungdom, så veien blir tryggere for alle kan vel alle være enige om.

Og ja, det bør gjøres noe overfor eldre sjåfører også, men det betyr ikke at vi skal la ungdommen kjøre på som dem vil og glemme dem helt.

Icemanx er så absolutt inne på noe.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DIN mening. Statistikken sier noe helt annet.

Føler at jeg gjentar meg selv fryktelig mye her inne, men..nei, jeg sier ikke at alle ungdommer kræsjer, og jeg sier ikke gamle er ufarlige i trafikken.

Men å påstå at gamlingene er verst, uten å ha noe saklig grunnlag for det, er ren uvitenhet.

Jeg vet ennå ikke om jeg er helt for denne P-en demmes, men at noe bør gjøres overfor ungdom, så veien blir tryggere for alle kan vel alle være enige om.

Og ja, det bør gjøres noe overfor eldre sjåfører også, men det betyr ikke at vi skal la ungdommen kjøre på som dem vil og glemme dem helt.

Icemanx er så absolutt inne på noe.

da bør det samme gjøres uansett alder, jeg syns de unge er de flinkeste til å kjøre jeg, så går det bare nedover jo eldre dem er... de gamle er uten tvil verst, ser seg ikke for og ligger i 11km i 100-sona... ta fra dem lappen på stedet! De er så stive i nakken at dem kun ser rett foran seg..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bør det samme gjøres uansett alder, jeg syns de unge er de flinkeste til å kjøre jeg, så går det bare nedover jo eldre dem er... de gamle er uten tvil verst, ser seg ikke for og ligger i 11km i 100-sona... ta fra dem lappen på stedet! De er så stive i nakken at dem kun ser rett foran seg..

Får repetere hva jonleo sier: "Det er DIN mening. Statistikken sier noe helt annet."

Er positiv til P-merkede ferskinger. Men vil at de også skal kjøre med P-merket foran.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider