Gå til innhold

Ferske sjåfører kan få "P" på bilen

Ranger emnet

jonleo

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men, så er jo dette et av flere forslag (såvidt jeg har skjønt) til tiltak for å få ned ulykkestallene blant unge.

Ifølge Trygg Trafikk omkom altså 67 ungdommer mellom 15 og 24 år i trafikken i 2008, noe som er en økning på 52% fra 2007.

Det er altfor mange, så noe bør vel gjøres, når tydeligvis så altfor mange ikke lærer på egen hånd?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, så er jo dette et av flere forslag (såvidt jeg har skjønt) til tiltak for å få ned ulykkestallene blant unge.

Ifølge Trygg Trafikk omkom altså 67 ungdommer mellom 15 og 24 år i trafikken i 2008, noe som er en økning på 52% fra 2007.

Det er altfor mange, så noe bør vel gjøres, når tydeligvis så altfor mange ikke lærer på egen hånd?

Hva med å bedre kjøreopplæringen?

For å si det slik: Hva i pokker skal den P-en hjelpe til?! Du blir ikke bedre sjåfør fordi du har en magnet på bakluka! Det er bare idioti! Jeg kan forstå L-en, slik at andre trafikkanter kan ta hennsyn til at man er i opplæring og kanskje ikke behersker kjøretøyet. Men når man har fått sertifikatet skal man kunne beherske kjøretøyet, og det er da ingeninting å varsle andre trafikkanter om! Det er rett og slett offentlig uthenging av unge og uerfarne sjåfører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man har fått sertifikatet skal man kunne beherske kjøretøyet...

..som i mine øyne ikke holder for å være trygg langs veien.

Å beherske kjøretøyet rent teknisk klarer de aller, aller fleste.

Det er alt det andre, utover det å styre, bremse, gi gass og se i speilet, som er problemet for veldig mange unge.

Kanskje det må mer skremselspropaganda til? Flere blodige videoer fra ulykker inn i teorikurset?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..som i mine øyne ikke holder for å være trygg langs veien.

Å beherske kjøretøyet rent teknisk klarer de aller, aller fleste.

Det er alt det andre, utover det å styre, bremse, gi gass og se i speilet, som er problemet for veldig mange unge.

Kanskje det må mer skremselspropaganda til? Flere blodige videoer fra ulykker inn i teorikurset?

delvis enig, er synd at tapere som ikke tenker overhode ødelegger for resten av vårs, det er sossene sin skyld som tøffer seg for de andre og later som de er gode til å kjøre, noe de som oftest ikke er.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delvis enig, er synd at tapere som ikke tenker overhode ødelegger for resten av vårs, det er sossene sin skyld som tøffer seg for de andre og later som de er gode til å kjøre, noe de som oftest ikke er.

Døh, det er da en del bondeknøler som driter seg ut når de fyker rundt i gamle Volvoer som knapt henger sammen vel? Er ikke bare sossene som tøffer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, det er da en del bondeknøler som driter seg ut når de fyker rundt i gamle Volvoer som knapt henger sammen vel? Er ikke bare sossene som tøffer seg ;)

fattigste utsagnet jeg har hørt, er forskjell på å dra av langt oppi skauen enn å ta meg seg en 4-5 biler i samma slengen og fire fem personer som disse hjernedøde klovnene gjør.

Bare se på samfunnstaperen som drepte dama si og vennina etter promillekjøring i audi tt;)

forøvrig kjører bønda stor 4x4, ofte nye og med svære hjul;) så fjerter sossene som liksom skal ha så mye peg i vw polo og golf med 1.6 motor eller må låne bil av foreldra. Så nå kjemper du vel strengt tatt en tapt kamp.:)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fattigste utsagnet jeg har hørt, er forskjell på å dra av langt oppi skauen enn å ta meg seg en 4-5 biler i samma slengen og fire fem personer som disse hjernedøde klovnene gjør.

Bare se på samfunnstaperen som drepte dama si og vennina etter promillekjøring i audi tt;)

Jo, selvfølgelig er det forskjell sånn sett, men prinsippet er det samme vel.. ung og uerfaren, feilberegner og driter seg ut.

Men ja, det er verre å meie ned folk enn sau og elg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes dette høres helt idiotisk ut, hvem skal merke, hvordan, hva skal gjøres?

Du har prøvetid, men det er visst ikke nok, skal fortsatt stikke deg ut, og bli tatt under samme kam som "alle" som har prøvetid som ikke kan kjøre...

Og de som har rævva full av penger kan kun slippe unna med 1 år, hva faen er dette da??

Hvem kan komme med en så idiotisk ide som dette? noen har tatt seg en pinne for mye..

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var FAENMEG flaks at det sto et jævla tre i veien når de først skulle treffe noe, og ikke en menneskeflokk.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sossene som prøver å tøffe seg..? Han derre Fredric Aasbø synes jeg ser litt "soss" ut, han kan jo ikke kjøre bil i det hele tatt.

Ja, du er vel født Petter Solberg fordi du er oppvokst med John Deere caps og FK-drakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig kjører bønda stor 4x4, ofte nye og med svære hjul;) så fjerter sossene som liksom skal ha så mye peg i vw polo og golf med 1.6 motor eller må låne bil av foreldra. Så nå kjemper du vel strengt tatt en tapt kamp.:)

Og hvem generaliserer nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider