Gå til innhold

Tomgangsregulator Almera 1.4s 96mod?

Marius2002

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg nettopp en Nissan Almera 1.4s, men den dør ut av og til når jeg kommer på for lavt turtall når jeg er ute å kjører. Ganske skummelt nå på holka da bremsekraftforsterkern og servoen dør ut også og jeg seiler.

Men jeg tror det kan være tomgangsregulatoren, og lurer på om noen kan si meg hvor den befinner seg? Evnt. hvis dere har andre forslag på hva dette kan være så er jeg veldig takknemlig for dette.

Har ikke så mye kjennskap til Nissan, dette er min første.

På forhånd takk.

-Marius

Endret av Marius2002

[ ]2010 Jart Skateboard

[x]1996 Nissan Almera 1.4s

[x]1997 BMW E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter vel ofte i nærheten av gasspjeldet såvidt jeg vet. Sjekk også absolutt alle vakuum-slanger i motorrommet, hvis noen av disse er morkne eller sugd flate, kan man få problemer med tomgang.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at slangen til luftmengdemåleren sitter. Har den løsnet, har ga'n en tendens til og dabbe av litt og dø ut.

:-)

Oja takk skal du ha, har merket at det er på spesielt glatt føre den dør ut når alle hjulene låser seg. Det sies at den skal ha ABS, men merker ikke noe til denne. BMW'n jeg hadde en gang i tiden døde aldri ut når jeg bremset hardt/bilen skled, selv om clutchen ikke var inne(clutchen på denne var helt i orden), men kanskje bare en vane/uvane jeg har med ifra BMW. Skal sjekke slangen til LMM :-)Takk!

[ ]2010 Jart Skateboard

[x]1996 Nissan Almera 1.4s

[x]1997 BMW E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider