Gå til innhold

Larsi sin Nissan 200sx S14

Ranger emnet


-Larsi-

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøft, men hvorfor så små bilder, er så kjedelig og måtte trøkke på allle sammen for å se:S

 

bare trykk på scrollehjulet på bildene(viss du har) eller trykk både høgre og venstre tast samtidig over bilda;)

 

OT: whos the hottie on the hood?=)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Her har det liksom ikke skjedd lite siden sist... hehehe

 

Motoren har fått et aldri så lite løft.

 

Hehe, får vel kanskje oppdatere litt her da ;)

 

De 3 siste mnd er det blitt brukt XXXXXX antall kroner på bilen, må få den vårklar nå. Hadde vert fint med mapping før 17 mai.

Kommer til å kjøre 1bar ladetrykk, det skal gi meg rundt 400 hk på hjulene. Turboen er god for 2 bar for å si det sånn :knock:

 

Kort specliste:

Stooor, portet GT30 turbo, både kompressorhus og eksoshus er portet

HKS grenrør/elbow med heatwrap og 2 uttak til EGT i grenrør

HKS soppfilter

Apexi PFC datasprut

Greddy Profec B-spec II boostcontroller

+++++++++

++++++

 

 

MYE er kjøpt og montert, og en good del er bestilt og kommer iløpet av denne uka.

 

 

Det er blitt 4" innsug fra turbo, også reducer rett foran LMM og filter.. Skal ha større LMM, men har ikke funnet den eg vil ha enda.

 

Nye presset stålomspunnede teflonslanger fra TESS. Med restriktor for turboen. Hadde noen fra før av, men måtte ha nye dimensjoner.

 

Ville ha downmount, og med den turboen ved downmount oppsett, så måtte 1,6-1,8cm av motorfestet slipes vekk, og det er fan ikke mye klaring til kompressorhuset.

 

Etter noen beregninger så skal turboen BEGYNNE å lade ved ca 4000rpm, og eg skal ha fullt trykk ved 4500/4700. På orginale kammer vel og merke..

272 kammer og justerbare kamdrev kommer nok etter hvert, da må trykket stilles litt ned igjen frem til neste vinter. Neste sommer så er eg nok oppi 600hk, om ikke mere.

 

Flere bilder kommer til helga, da er nok bilen "on the road again". forhåpentligvis.

 

th_IMG_0064.jpg

th_Turbo-motorfesteoki.jpg

 

 

sikkert bra det :)

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal jobbe hardt for å få 600hk, værtfall så det er holdbart, men

 

de beregningene dine må du nok vente med av effekt til du faktisk har bremsa motoren.

Hva slags dyser kjører du på? bensinpumpe? Trykkregulator?

 

tror heller ikke du har fullt trykk ved 4500rpm, men finner du fort ut av under bremsinga. 1 bar er greit nok det , men om turboen din holder 2 bar, så gjør ikke blokka di det :)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal jobbe hardt for å få 600hk, værtfall så det er holdbart, men

 

de beregningene dine må du nok vente med av effekt til du faktisk har bremsa motoren.

Hva slags dyser kjører du på? bensinpumpe? Trykkregulator?

 

tror heller ikke du har fullt trykk ved 4500rpm, men finner du fort ut av under bremsinga. 1 bar er greit nok det , men om turboen din holder 2 bar, så gjør ikke blokka di det :)

 

Kan nå 600hk hvis eg vil, det gjelder bare å putte nok penger og tid nedi motoren det. Men på en 4 syl 2L så er det ikke sparsomt.

 

De beregningene er bare sånn ca, og nermest "vill gjetting" egentlig.. det var nemlig en annen med omtrent samme oppsett som fortalte meg om hans egen erfaring. Men det kom ikke som en bombe at den turboen var sent ute med trykket.

 

Finner ut det meste ved mapping ja.

Vet også at blokka ikke tåler det, og har heller ikke sagt at eg kommer til å kjøre så høyt trykk.

 

Men vi får se, kan hende eg ombestemmer meg og legger meg rundt 350-380 whp, det vil tiden vise.

Endret av -Larsi-

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig overbevisende ut du Mr. ;)

Liker evo 8, men skal MYE penger til for å få den slik eg vil ha den.

Selve bilen koster en del også...

Så en godt trimmet S14 er ikke så galt til å være 20 år og lærling ;)

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket starter ved 4000 rpm og fult trykk ved 4500/4700rpm. Det høres litt gøy ut om det stemmer.

 

Om du vil ha 600hk bør du nok vente til du har ei dugelig inntekt.

Er du fornuftig så bytter du motoren din til noe annet enn det rasket som står nedi bilen fra fabrik av.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hansien. Sr20 er no drit i grunn om du ikke gjør det onkli!

 

men at turboen har max ladis på 500RPM av den str. har jeg vanskelig for å tro på! uansett er det ikke trykket du skal bry deg om, men effekt kurven!

 

om du Får gjort slik jeg gjorde på min sr20, med 530nm på hjula allerede fra 3070RPM og helt opp til sperra så gjøru noe riktig. om effekten øker med turtallet, starter seint, og ikke får gode tall alikevel burde du vurdere å bytte ut diverse ting

 

men skal dette bremses på bensin, eller E85?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår