panelovn Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 har litt problemer med overnevnte måler.. når motoren har nådd driftstemperatur (oljetemp 100- 120 grader) så bynner lampen å blinke åsså beveger måleren seg oppover med en helvettes fart! så går det noen minutter åsså slutter den å lyse og måleren detter tilbake på normalt nivå! slik kan den holde på fram og tilbake under en vanlig kjøretur! (oljetempen er stabil) hva kan det vere?? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by panelovn har litt problemer med overnevnte måler.. når motoren har nådd driftstemperatur (oljetemp 100- 120 grader) så bynner lampen å blinke åsså beveger måleren seg oppover med en helvettes fart! så går det noen minutter åsså slutter den å lyse og måleren detter tilbake på normalt nivå! slik kan den holde på fram og tilbake under en vanlig kjøretur! (oljetempen er stabil) hva kan det vere?? Sjekk om det er nok kjøleveske på den. Bilen min lekker litt kjøleveske fra ekspansjonstanken. Av og til slutter tempmålern å virke. Er i orden igjen etter at jeg har fyllt på litt kjøleveske. Men hvordan får du olja di til å bli 100-120 grader? Min er aldri over 95. Ligger stort sett mellom 80-85 grader ved normal/litt aktiv kjøring. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Desember 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 tror ikke oljetempmåleren er helt korrekt.. det er en biltema måler som jeg har lagt ledning til fra den tappen ved utgang/inngang til oljekjøler.. tror ikke måler og giver er helt tilpasset hverandre.. temperaturen din syns jeg var merkverdig rar da.. kjølevifta starter vel på 100 grader ca(rett meg hvis feil) og den starter vel titt og ofte.. litt rart hvis oljen ligger 20 grader under vannet.. spesielt siden oljen er, blir, og skal vere varmest.. (tror jeg) Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Kan godt hende at oljetempen min viser feil også. Kjølevifta skal slå inn mellom 93 og 98 grader ifølge Haynesboka mi (dersom jeg har lest rett). Vifta slår seg svært sjelden på med mindre jeg kjører i kø eller den har gått en stund på tomgang etter at jeg har kjørt den skikkelig varm. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 fyllte litt ekstra kjølevæske+ at jeg blåste kontakten på toppen av tanken ren for vann.. har ikke sett noe til den lampa sia Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Nå er den satans lampa begynnt å lyse igjen... har tørket kontakten, sjekket kjøleveskemengden og VET at temperaturen egentlig er stabil men det stopper ikke lampa i å lyse.. hvordan fungerer den måleren som sitter i toppen av ekspansjonstanken? kan feilen ligge i den eller er det noe annet som kan vere galt??? takk på forhånd Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 faen.. den måleren spretter opp på max med lys å hele pakka uansett når.. ingen som har forslag til feilmuligheter? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 kor blei d av alle de hotte dudan som svarte på alle spørsmålan mine?? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 ingen som gadd å hjelpe.. menmen, jeg fant ut at en giver som står plassert på utløpet til kjølevannet fra toppen var føkkt! ohmet den til nesten 2 mega ohm(skal vere ca 250 ohm på kald motor) byttet denne og da var alt godt.. Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.